Hardtop Skrevet November 19, 2011 Share Skrevet November 19, 2011 Trodde ikke det med vridde puter betydde noe, siden de vris rundt senteraksen (bolten mot motorlabben. Jeg har jo ikke et hav av plass da, sjekket nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet November 19, 2011 Forfatter Share Skrevet November 19, 2011 Sjå der ja, er lite plass, og dette er vel med vridde puter for å komme 1 cm lenger bak med motor? Bolten oppe er sentrisk, men vrir jo den nede og som er eksentrisk og dermed kjem gummien nermare vangen. I org posisjon med m20 ligger motorputene med god klaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Er det M20 puter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Nei, 535 e28... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Sjå der ja, er lite plass, og dette er vel med vridde puter for å komme 1 cm lenger bak med motor? Bolten oppe er sentrisk, men vrir jo den nede og som er eksentrisk og dermed kjem gummien nermare vangen. I org posisjon med m20 ligger motorputene med god klaring. Men eksenteren nede, dvs bolten, sitter jo i det avlange hullet. Da flyttes bolten, ikke puta. Krystallklart dette etter pinnekjøttlag med en del akevitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Hadde du brukt M20 puter så hadde du ikke hatt problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Problem og problem, er det ikkje verre enn dette skal det nok fint å få bil ut av det. Med 535 puter slepper eg kappe så mykje av bunnpanna, og det samme med innsuget, så dette er ingen sak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Kor får man kjøpt sentreringstapp for clutch'en? Ser Biltema har, men usikker på om det settet har den riktige... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 De går ann å dreie seg ein eller bare sikte me augene fungerer alltid de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Sentrering har eg altid gjort ved augemål, funker fett det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Sentreringstappene til Biltema er lite verdt på S50....de bygger altfor lite inn. Og det mest prekære er å få den innerste styretappen simulert helt tight. Ellers er det altfor mye offset. Du kan fysisk rikke rundt Biltema senteringsbolten på den innerste passasjen, og da innser du at du bare må prøve deg fram til slutt med såpass vagt presist utstyr. Jeg hadde mitt største sentreringsproblem med en S50 clutch. Helst burde du hatt en avkappet inngående aksel med splines og sentertapp (husk, det er grovere dimensjon på S50). Mulig det var ekstra vanskelig fordi min lamell var fra billigmerket Luk. Har sentrert titallsvis av clutcher på M10,M20,M40,S38, S62 og jeg har aldri opplevd makan til jævelskap som det var på den S50 clutchen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BD Racing Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Jeg sentrerte min med en langpipe og litt godt øye mål, for å sjekke avstanden rundt pipa til lamellplata, fungerte bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p.o Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Oj, denne tråden har eg gløymt, har jo skjedd en del sidan sist eg såg! Nydelig prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet November 24, 2011 Forfatter Share Skrevet November 24, 2011 Takk for det p.o Forstår det sånn at eg må sentrere på augemål, og droppe Biltema sitt kitt. Gjenstår å sjå korleis dette går i helga, skal bli spennandes å få i motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet November 24, 2011 Share Skrevet November 24, 2011 Går fort frammover her no stå på !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå