Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Sjå der ja, er lite plass, og dette er vel med vridde puter for å komme 1 cm lenger bak med motor? Bolten oppe er sentrisk, men vrir jo den nede og som er eksentrisk og dermed kjem gummien nermare vangen. I org posisjon med m20 ligger motorputene med god klaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja, er lite plass, og dette er vel med vridde puter for å komme 1 cm lenger bak med motor? Bolten oppe er sentrisk, men vrir jo den nede og som er eksentrisk og dermed kjem gummien nermare vangen. I org posisjon med m20 ligger motorputene med god klaring.

Men eksenteren nede, dvs bolten, sitter jo i det avlange hullet. Da flyttes bolten, ikke puta. Krystallklart dette etter pinnekjøttlag med en del akevitt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentreringstappene til Biltema er lite verdt på S50....de bygger altfor lite inn. Og det mest prekære er å få den innerste styretappen simulert helt tight. Ellers er det altfor mye offset. Du kan fysisk rikke rundt Biltema senteringsbolten på den innerste passasjen, og da innser du at du bare må prøve deg fram til slutt med såpass vagt presist utstyr. Jeg hadde mitt største sentreringsproblem med en S50 clutch. Helst burde du hatt en avkappet inngående aksel med splines og sentertapp (husk, det er grovere dimensjon på S50). Mulig det var ekstra vanskelig fordi min lamell var fra billigmerket Luk. Har sentrert titallsvis av clutcher på M10,M20,M40,S38, S62 og jeg har aldri opplevd makan til jævelskap som det var på den S50 clutchen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...