SSM Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2011 Då var clutch-pakka komt, gjekk kjapt. Lurte på om eg bør kjøpe nye boltar for svinghjul og clutch, er det strekkboltar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 +1 på den der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Då var clutch-pakka komt, gjekk kjapt. Lurte på om eg bør kjøpe nye boltar for svinghjul og clutch, er det strekkboltar? Kan være lurt ja, monteres med rett moment og loctite. Er ikkje strekkbolter så vidt eg veit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2011 Om det ikkje er strekkbolt, skal jo det ikkje vere behov. Ser også at det ikkje skal brukast loctite, i følge moment skjema til e36. Kan ikkje heilt forstå det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Skal vel være forskjellig moment om du har loctite eller ei på? Og momentet i skjemaet ditt er uten, derfor står det at det ikke skal brukes. Ville tippe man går ned i moment om du bruker loctite? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Om det ikkje er strekkbolt, skal jo det ikkje vere behov. Ser også at det ikkje skal brukast loctite, i følge moment skjema til e36. Kan ikkje heilt forstå det... Det kan være at det står det ettersom nye bolter allerede er satt inn med gjengelåsing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Då var clutch-pakka komt, gjekk kjapt. Lurte på om eg bør kjøpe nye boltar for svinghjul og clutch, er det strekkboltar? Kan være lurt ja, monteres med rett moment og loctite. Er ikkje strekkbolter så vidt eg veit. Nye bolter til svinghjul, settes inn med Loctite (med mindre det er stoff på boltene fra før av). Monter med fordel nye bolter til trykkplate også. De skal ikke ha Loctite etter boka, men selv satte jeg nye inn MED Loctite allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2011 Okei, takker får bestille nye boltar i morgon då, så har eg det til helga. Skal bli morro å endeleg få i motoren no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Bruk Locktite ja, og husk å trekk de fast med riktig moment og gjerne "litt til" Har dårlige erfaringer med svinghjul uten Locktite på S motorer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2011 Hørest bra ut Har kjøpt meg nytt moment verktøy, så dette skal nok bli som det skal. Ellers går eg å tenker litt på eksos. Trur nok at eg kjem til å bygge sjøl, og aller helst i rustfritt straka vegen. Kor handla folket bend, rør og potter? Burde helst ikkje koste skjorta. Ser for meg to 2.5" rør heilt bak, er vel ikkje feil det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Jeg kjøpte rustfrie rørdeler fra Simons (Bilxtra). De har tykkere gods enn kinaproduktene på Thorshov m.fl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2011 Jeg kjøpte rustfrie rørdeler fra Simons (Bilxtra). De har tykkere gods enn kinaproduktene på Thorshov m.fl Flott! Får ta meg ein tur ut der ein dag. Veit du kor tjukt godset i rørdelene dine er? Har ikkje bilder av resultatet då hardtop? Du gjer jo så gjennomført Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Eg har brukt 3mm tjukt gods på eksosen til bilen min, blir ekstremt bra lyd av det Veit ikkje om du synst det samme, OM du fekk høyre den på skogen da men eg er iallefall fornøgd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Jeg kjøpte rustfrie rørdeler fra Simons (Bilxtra). De har tykkere gods enn kinaproduktene på Thorshov m.fl Flott! Får ta meg ein tur ut der ein dag. Veit du kor tjukt godset i rørdelene dine er? Har ikkje bilder av resultatet då hardtop? Du gjer jo så gjennomført Haha, takk men kan nok ikke ta æren av dette. Kjøpte et rustfritt Køhleranlegg som opprinnelig var ment til å brukes på E30M3 med S14, men eieren byttet det ut til fordel for et litt mer stillegående alternativ. Det var kappet rett bak X-røret da jeg kjøpte det, så jeg kjøpte rørbend, X-rør og flenser som jeg tilpasset overgangen mellom avkappet grenrør og eksos. Fant ikke noe bilde av selve anlegget, men har noen fra tilpasningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå