Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32

G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Då var clutch-pakka komt, gjekk kjapt. Lurte på om eg bør kjøpe nye boltar for svinghjul og clutch, er det strekkboltar?

Kan være lurt ja, monteres med rett moment og loctite.

Er ikkje strekkbolter så vidt eg veit.

Nye bolter til svinghjul, settes inn med Loctite (med mindre det er stoff på boltene fra før av). Monter med fordel nye bolter til trykkplate også. De skal ikke ha Loctite etter boka, men selv satte jeg nye inn MED Loctite allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest bra ut :) Har kjøpt meg nytt moment verktøy, så dette skal nok bli som det skal.

Ellers går eg å tenker litt på eksos. Trur nok at eg kjem til å bygge sjøl, og aller helst i rustfritt straka vegen. Kor handla folket bend, rør og potter? Burde helst ikkje koste skjorta.

Ser for meg to 2.5" rør heilt bak, er vel ikkje feil det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte rustfrie rørdeler fra Simons (Bilxtra). De har tykkere gods enn kinaproduktene på Thorshov m.fl

Flott! Får ta meg ein tur ut der ein dag. Veit du kor tjukt godset i rørdelene dine er? Har ikkje bilder av resultatet då hardtop? Du gjer jo så gjennomført :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte rustfrie rørdeler fra Simons (Bilxtra). De har tykkere gods enn kinaproduktene på Thorshov m.fl

Flott! Får ta meg ein tur ut der ein dag. Veit du kor tjukt godset i rørdelene dine er? Har ikkje bilder av resultatet då hardtop? Du gjer jo så gjennomført :)

Haha, takk men kan nok ikke ta æren av dette. Kjøpte et rustfritt Køhleranlegg som opprinnelig var ment til å brukes på E30M3 med S14, men eieren byttet det ut til fordel for et litt mer stillegående alternativ. Det var kappet rett bak X-røret da jeg kjøpte det, så jeg kjøpte rørbend, X-rør og flenser som jeg tilpasset overgangen mellom avkappet grenrør og eksos.

Fant ikke noe bilde av selve anlegget, men har noen fra tilpasningen.

xbub6yd785138qo3d4gz.jpg

rb2jurqlgp9321ifmnts.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...