Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke vits med noe sånn monster vifte, S50en er kjølig i E30 karrosseriet. Temperatur måleren min ligger på streken mellom kald og rett opp. Og vifta starter når måleren er rett opp, og da skal man stå på tomgang lenge før den når den tempen. Er mye vann i den motoren.

Jeg har den orginale E30M3 vifta, den flytter ikke akuratt fjell. Biltema sine vifter blåser mye mer luft f.eks.

Jeg har S14 oljekjøler, det er helt "ok". Jeg vil oppgradere for den blir litt varm ved banekjøring. Rørene har jeg kappa både på motoren og oljekjøleren og fått på hydraulikk slanger mellom. Det var enklest for min del siden jeg har en sjappe 2km fra garasjen.

Har snusa på å kjøpe en oljekjøler som er stor nok til å dekke det nederste gapet i fronten og få på AN koblinger. Man får kjøpt en slik alu brakett til å sette rett i oljefilter huset på VAC eller hvor det var, med AN.

Det som er problemet med den orginale kjøleren som ligger der er at den ligger 5mm fra vangen, og da får man jo ikke noe serlig gjennomstrømming av luft. Det går jo an å kanskje ta en hull sag å lage noen hull i vangen bak oljekjøler eller kappe ut en bit og lage en slags bue slik at man styrer luften ned bak oljekjøleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, sku blodtrimma bilen min da når viskosen uansett gikk, og gått over til elektrisk! Får bli til neste gang.

Blir det e30 i bergen til sommeren aleks? Og maser du nok på Christian om å kjøpe seg grombil? Eg maser så det held, men han held igjen. Sparer til leilighet er det vel, men kan ikkje køyre fort i leilighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte modde røra som går innpå kjølaren, kappe og forlenge slik at dei går gjennom to små hull nede på kasetten, deretter sveise på AN som du larsen. Kass dim AN hadde du? Skal eg bruke e30 kjøler som du, er vel uttaka på høgre side, altså motsattside? Har vurdert å kjøpe e30 kjøler, snu denne 180 grader og bytte tur/retur tilkobling. Mest sannsynleg går eg for den eg fekk med. Veit det finnast overgang som går rett i ja, Leif Harald hadde vel ein slik ein til salu for ei tid tilbake. Sparar dei kronene og laga solid homemade style.

Ellers ser eg at lufta treffer rett i kasetten ja, men tenkte å få den nermare hullet i fangaren, får sjå litt på dette. Ser også andre som har laga masse hull i karossen bak der...

God info om vifte, blir vel til at eg ser litt på huggeren i jula, eller bestiller ein, er jo mykje å velge i så..

Det store målet er at bilen er klar til sesongen ja, så kjøyrer fullt ut på den. Skal jo innom BT først, så får sjå korleis dette går. Har ikkje lagt meg så mykje på masinga om bil på Christian, men høyrer han er gira på BMW, så skal legge inn eit par støt eg og :) Du har jo blitt frelst til det riktige merket, og det lika vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du radiator fra E36 med sekser ? Og hvilke fester bruker du, nede og oppe ? :D

Ja, bruker orginal e36 M3 3.2 radiator. I tidleg del av prosjektet sveiste eg inn orginale facelift radiator fester fra e30 (skulle egentleg ha m50 motor). Med dette passa alle e36 radiatorar i :)

Har ikke AN koblinger jeg :) S14 kjøleren har et uttak på hver side, så har jeg orginal rørene til den som jeg bruker. Er vel 16mm tror jeg.

Det blir ofte bruke E28M5/E24M635 kjøler som en oppgradering.

Okei, var sikker på du hadde AN eg. Men det vil sei at eine slangen fra motor går over til høgre side bil då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke problemer med varm olje på min med S14 oljekjøler. Ser ingen grunn til og oppgradere den.

Merkelig...Min eg kjølig på vanlig kjøring, men når vi var å kjørte på gocart banen i vår så ble den litt varm. Men da gikk det heller ikke så fort.

Okei, kjøpt på tess? Du har vel sveisa på utvendige gjengar på røra oppe? Meina tess har tilsvarande AN, berre at det ikkje heiter det...

Nei nei, det er mutter og kon på rørene. Tåler så mange bar at om oljepompa leverer så mye så lekker det nok andre plasser først :) Det er ikke kjøpt fra Tess nei, er kjøpt fra noen lokale som driver med hydraulikk service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...