Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32


G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er det jo faktisk slik at sugemotor er mer følsomme på eksos enn på turbomotor. både på dim. og på svinger på eksosen, på en turbomotor får det hjelp ut, av turbinen, men på sugemotor er det jo kun eksosen selv som presser på. Har man for liten dim vil eksostempen gå opp, og effektkurven gå ned. Har et tilfelle av dette, da vi bygde eksos på en rallycrossbil, bremset den, og fikk ikke ønsket effekt, bygde om eksosanlegg, og bremset, da bremset den 40hk mer. Singel 3" holder til ca 370 sugehk. i følge motorbyggern vi bruker til rallycross.

Vi har en 2.0 l. sugemotor som bremser ca 255hk, hos samme mann, der fikk vi streng beskjed om å bruke 50cm 2,5" ut fra grenrør, også over på 3" resten av veien.

Men i disse tilfellene bryr man seg null om støynivå og resonans ser jeg for meg....

Ingenting er verre for min del enn irriterende during/resonans ved 2000-2500rpm i siste giret når man vil cruise avslappet avgårde.

Det er helt ukorrekt. Har en max støygrense på 100db på 4500 omdr. målt på asfalt. dette er ingenting, og de er veldig konsekvente på denne grensen.

men jeg ser poenget ditt, men jeg ville ikke fremheve lydens bilde, ville kun fremheve effektmessig, og hva som er best for motor/ dim. på rør da det ble noe misvisende oppi her.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk sett litt på motorledningsnettet i helga :)

Såg sånn ut etter at eg fjerna e36 ledningsnett-boksen:

5xdozz8w4qntgwn330y0.jpg

Montert boks frå e30 m3, snurpa sammen ledningane med strips, uten at det var nubbe kjangs å få på dekselet, så må må nok legge om litt får å få lokka den..

pwqobg0bezjfio5apzs6.jpg

Nokken som kan svare meg på ka denne kontakta her er til:

8gjiem19lcq0qcgrsgug.jpg

Rekna med at alle desse skal på pluss-kontakta..?

47a3571o0pet8h135j3f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den kan klippes bort. Er til ABS en på '36en mener jeg å huske

Flott Larsen!

Ka med dei tre røde kraftige kablane?

Ossj...må huske det er to år siden jeg gjorde dette nå. Men du må bare luke ut de pluss lednigene, jeg vet jeg klippet bort en av de. Den tykke går vel rett på starteren og en av de tynne går bort til et fordelings punkt i nettet som det da går noen flere tynnere plusser ut fra, om jeg husker rett altså.

Jeg husker i hvert fall at jeg klippet bort en av de.

Jeg stripsa til jeg va blå i trynet jeg også, og til slutt gikk lokket på. Men det skulle ingenting til før det poppet åpent igjen, så jeg har et strips over ca der med toppen. Man legger ikke merke til det nesten. Men tror mitt deksel/lokk er dårlige klips på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk slik at sugemotor er mer følsomme på eksos enn på turbomotor. både på dim. og på svinger på eksosen, på en turbomotor får det hjelp ut, av turbinen, men på sugemotor er det jo kun eksosen selv som presser på.

kan du også forklare hvordan eksosen får hjelp av turbinen?

er jo eksosen som driver turbinen og ikke motsatt, der for det er viktig med så stor som mulig eksos på en turbo bil.

der jeg bremser begynner 3" og bremse ved 500hk, det vil ikke si at det ikke går å bremse mer enn 500, men den da begynner man å hente mye ved å gå opp til større dim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent:)

Kjekt å høyre Knut :)

Nei, den kan klippes bort. Er til ABS en på '36en mener jeg å huske

Flott Larsen!

Ka med dei tre røde kraftige kablane?

Ossj...må huske det er to år siden jeg gjorde dette nå. Men du må bare luke ut de pluss lednigene, jeg vet jeg klippet bort en av de. Den tykke går vel rett på starteren og en av de tynne går bort til et fordelings punkt i nettet som det da går noen flere tynnere plusser ut fra, om jeg husker rett altså.

Jeg husker i hvert fall at jeg klippet bort en av de.

Jeg stripsa til jeg va blå i trynet jeg også, og til slutt gikk lokket på. Men det skulle ingenting til før det poppet åpent igjen, så jeg har et strips over ca der med toppen. Man legger ikke merke til det nesten. Men tror mitt deksel/lokk er dårlige klips på.

Okei, synest det er rart den tjukke skal til starter, i og med at den hang laust når eg kjøpte motor, og starter var montert i kasse sammen med motor(?) Men skal jo tydlegvis forsyne ett eller anna. Tenkte den kraftigaste kabelen skulle hente pluss, og bringe vidare via dei små som er "kobla" på. Ser på eldre bilder, at den henger på venstre side av motor, så kan jo godt hende den skal ned starter ja.. Forstår det ikkje er så lett å hukse tilbake nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...