Gå til innhold

E30 "M3" prosjekt avd. Sunnfjord - S50B32

G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Når du har sett på hvor breie felger du har plass til, har du fått jekka opp felgen i hjulhuset? For pga camberen så kommer felgen endel lenger inn..

Jeg prøvde jo mine futura felger, som har akkuratt samme bredde/innpress som dine. Jeg hadde i tilleg ca 12mm spacer bak felgen. Da ligger mine felger veldig fint i kant med hjulbuen. Men klart at du må jo ha noen litt stive fjører for å kunne ha den bredden. Jeg har "valsa" inn kanten på skjermene, men det hadde vel du også gjort?

En kompis har 16x10,5 et8 bak på en vanlig e30. Disse stikker selvfølgelig noe utenfor skjermen, siden den ikke har blitt valsa. Han har ikke spesielt stive fjærer, men subber ikke så veldig mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har sett på hvor breie felger du har plass til, har du fått jekka opp felgen i hjulhuset? For pga camberen så kommer felgen endel lenger inn..

Jeg prøvde jo mine futura felger, som har akkuratt samme bredde/innpress som dine. Jeg hadde i tilleg ca 12mm spacer bak felgen. Da ligger mine felger veldig fint i kant med hjulbuen. Men klart at du må jo ha noen litt stive fjører for å kunne ha den bredden. Jeg har "valsa" inn kanten på skjermene, men det hadde vel du også gjort?

En kompis har 16x10,5 et8 bak på en vanlig e30. Disse stikker selvfølgelig noe utenfor skjermen, siden den ikke har blitt valsa. Han har ikke spesielt stive fjærer, men subber ikke så veldig mye :)

Fekk ikkje gjort dette, men kjem til å skru av demparen og prøve og sjå. Har justerbar camber foringar på min, som ikkje er innjusterte, så må "nullstille" disse for å sjå også. Claus hos Felgen Garage påstår det skal gå supert med 9.5" ET13, altså 1/2 meir bredde på både ytter og inner ring. Har sett litt i tråden din, og det ser jo ut til å gå bra, men har ikkje du anna nav som muligens ligger lenger inn enn ka orginalt nav fra M3 gjer? Dagens ytterring er på 2.5"¨. Har funne ein på 2.75" og ein på 3", så får finne ut ka som går. Blir uansett ikkje handel av nye tønner, då får felgen bli 9", eller 8.75.. :)

Såg litt på bilda dine tidlegare og fann ut det muligens var nokke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk ikkje gjort dette, men kjem til å skru av demparen og prøve og sjå. Har justerbar camber foringar på min, som ikkje er innjusterte, så må "nullstille" disse for å sjå også. Claus hos Felgen Garage påstår det skal gå supert med 9.5" ET13, altså 1/2 meir bredde på både ytter og inner ring. Har sett litt i tråden din, og det ser jo ut til å gå bra, men har ikkje du anna nav som muligens ligger lenger inn enn ka orginalt nav fra M3 gjer? Dagens ytterring er på 2.5"¨. Har funne ein på 2.75" og ein på 3", så får finne ut ka som går. Blir uansett ikkje handel av nye tønner, då får felgen bli 9", eller 8.75.. :)

Såg litt på bilda dine tidlegare og fann ut det muligens var nokke der.

Tror du kommer til å bli positivt overraska når du får jekka opp hjulet slik at det kommer slik det skal stå! ;)

Nava mine står ca 1mm lenger inne enn det som mest sansynlig dine gjør. Hadde det vært mer avvik hos meg, så hadde ikke calipperen passa med di adapterene jeg har. Men har tatt hensyn til det i spacerbredden som jeg skrev over her, derav ca 12 mm brei! ;) Brukte 18mm spacer, men uten skiver..

Jeg er ikke i tvil om at det kommer til å gå veldig fint med 9,5" breie felger bak hos deg! Hadde det ikke vert for at coiloversene mine bygger såpass mye, så skulle jeg fint fått på breiere felger både forrann og bak :) Du kan se litt i tråden til Larsen Racing, han har 9,5" breie felger mener jeg på. Huser ikke innpresset, men han har også spacer for å få felgene helt ut til kanten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for input! Er berre det at mine Futura allerede er for langt ute. Med å bredde RS felgen 1/2" på ytteringen seier matematikken at det er likt utstikk på Futuraene som på RS. Det er teorien bak det, så skal eg teste praksisen ved å jekke dei heilt opptil :) Skal eg dra nytte av camber justeringane mine, vil eg rette opp hjulet, og då vil toppen på hjulet gå lenger ut enn ved orginal foring. Kan jo lide for skjønnheten og heller beholde foringane i berearmane sentrisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Får laste opp litt bilder igjen då. Skjer tortsatt ting, men ikkje så stort at det er verdt å oppdatere så masse om. Fekk gjort litt i dag då, lakka hengsler til panser og luke, samt litt andre braketter. Blir bra å få montert dette, så kan eg begynne å justere inn kaross-delene :)

Lakka med kvit bakfarge, vannbasert orange avslutta med klarlakk 2 komp:

6v557x6u9tt97knlqjvo.jpg

Gjorde dette på jobb, på lageret til entreprenørbedrifta eg jobbar i, Høsten er begynt å sette sitt preg på temperaturen, så lagde meg ein liten "lakkboks" for å få futt pa tørken :)

r9y0uajepg29npkheleo.jpg

Varmevarme:

568gblnqn8v0bk0gphwz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men detta ser bra ut, har litt småting som trenger et strøk, har du plass i lakkboksen ;)
BTW er så vanvittig fet den fargen der...

Takk for det Simen :) Jo, har hatt nokken runder med meg sjøl ang fargen, og trur dette blir tøft. Alt blir jo lakka i denne fargen, så er lang veg tilbake om det skal endrast farge i framtida. Har studert fleire bilar som har denne fargen, og trur eg har gått for riktifg valg :)

Nokken som har tips til farge på senteret til RS' hjula? Tenkte gå for sølv, men litt usikker på om det blir for vanleg. Kom gjenre med innspel, men rosa-grønn-gul og andre tivoli fargar er uaktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...