Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte varer fra USA for 2 mnd siden, da var dollarkursen 5,2... nå er den 6,8... :shock:

Skrevet

Hovedgrunnen til at den norske kronen er så svak nå er at vi er en liten utkantvaluta som frestår som usikker i slike tider, og da søker invostorene til store trygge valutaer som USD og Euro. I tillegg har vi oljeprisen som har falt og dratt med seg kronen litt.

Isolert sett tilsier situasjonen i Norge at kronen burde være ganske sterk så denne gangen er det fakisk ikke så mye grunn til å klage på Stoltenberg og Halvorsen, selv om det normalt er det!

Skrevet

Jeg er bare spent på hvor lenge USA's redningstiltak vil vare.. En dollar på 7 er temmelig tragisk for oss nordmenn.

Skrevet

En dollarkurs på rundt 7-7,50 kroner er ganske normalt sett i litt perspektiv. 5 kroner er veldig lavt. Husk at under Clinton-administrasjonen måtte vi en stund betale ca. 9 kroner for 1 US dollar....

Skrevet

Selvfølgelig, men sett de siste årenes utvikling er det ille nok. Men det kan jo hende vi (jeg?) er litt bortskjemt med lav dollarkurs. I mine øyne er det høyt. Spesielt da nettbutikkene ikke engang justerer indeksen deretter..

Skrevet

Ja, dumt at kursen har gått opp så mye. En økning fra 5 til 7 er faktisk en økning på hele 40%.

Jeg bestilte fly/hotell til usa (11 dager) da kursen var ned mot 5 tidligere i år, og den gikk opp mot 6 rett før vi dro i oktober. For to personer med nøkternt pengeforbruk så "tapte" vi 5000 kr på at vi ikke tok ut lommepenger i dollar tidligere i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...