steel bmw Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Å da vil bildeleprisene stige. Hvorfor? Les: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=522291
Lex-Talionis Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Akkurat som det ikke er dyrt nok fra før.. Huff.
oddis Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Bestilte varer fra USA for 2 mnd siden, da var dollarkursen 5,2... nå er den 6,8...
Hansh Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Handler mye med valuta på jobben så merker dette godt! Forresten så er kursen i dag ca. 7,00.
Hansh Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Hovedgrunnen til at den norske kronen er så svak nå er at vi er en liten utkantvaluta som frestår som usikker i slike tider, og da søker invostorene til store trygge valutaer som USD og Euro. I tillegg har vi oljeprisen som har falt og dratt med seg kronen litt. Isolert sett tilsier situasjonen i Norge at kronen burde være ganske sterk så denne gangen er det fakisk ikke så mye grunn til å klage på Stoltenberg og Halvorsen, selv om det normalt er det!
oddis Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Jeg er bare spent på hvor lenge USA's redningstiltak vil vare.. En dollar på 7 er temmelig tragisk for oss nordmenn.
Der Barockengel Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 En dollarkurs på rundt 7-7,50 kroner er ganske normalt sett i litt perspektiv. 5 kroner er veldig lavt. Husk at under Clinton-administrasjonen måtte vi en stund betale ca. 9 kroner for 1 US dollar....
oddis Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Selvfølgelig, men sett de siste årenes utvikling er det ille nok. Men det kan jo hende vi (jeg?) er litt bortskjemt med lav dollarkurs. I mine øyne er det høyt. Spesielt da nettbutikkene ikke engang justerer indeksen deretter..
morteym Skrevet November 12, 2008 Skrevet November 12, 2008 Ja, dumt at kursen har gått opp så mye. En økning fra 5 til 7 er faktisk en økning på hele 40%. Jeg bestilte fly/hotell til usa (11 dager) da kursen var ned mot 5 tidligere i år, og den gikk opp mot 6 rett før vi dro i oktober. For to personer med nøkternt pengeforbruk så "tapte" vi 5000 kr på at vi ikke tok ut lommepenger i dollar tidligere i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå