Trondbrandsen Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Hei på dere Kjøpte meg nylig min første bimmer, og er storfornøyd! Hadde utrolig nok ikke testet en skikkelig BMW noensinne, før jeg fløy fra Oslo til Trondheim for å hente den. Kjørte den hjem under første snøfallet, og likevel ønsket jeg etterhvert at hjemturen skulle vært lengre Skjønner nå bedre hva som menes med kjøregleden BMW stadig forbindes med, og det gjør ingenting at det er 2,2 ltr sekser heller. Lyden er bare snasen etter montering av åpent luftfilter... Maken til kombinasjon av komfort og sportslighet har jeg ikke opplevd på denne måten før! Har allerede ramlet innom GS for litt småtteri, men trenger jo mere stasj synes jeg Bilen er en 03 320i e46 Touring, med full M-Tech II pakke. Har originalt xenon i nærlys, men vil også ha til grøftelys. Passer det da best med 4300k kit, samme som er org i nærlysa, eller blir det finere med 6000k? Har HB4 pærer og M-front. Hva må jeg ha for å få Angel Eyes? Er det finest med xenon i disse også? Isåfall hvilken kelvin? Finnes det komplette kit til dette, regner med at man ikke bare kan kjøpe ringer, og det er vel penest med klare med blåskjær, enn disse gylne parklysfargede? Har det noe for seg med xenon også i fjernlysene, isåfall hva må til, kelvin osv? Har også Navi Business med DVD og lille skjermen, men DVD plata som fulgte med bilen er 2003-Germany Kan noen fikse dette uten å kjøpe ny DVD plate til 1700;?? Mente jeg leste et sted at noen kunne ordne Norge og Europa oppdatert og muligens med fotoboksvarsling til og med Noen som vet? Kjøpte Carbon-nyrer fra GS, og fyren forklarte at det var lettvindt å bytte de, men jeg får det ikke til Tør ikke å rive og røske, for jeg vil ikke ødelegge de originale! Hvordan gjør man dette? Må også ha noen feite valser selvsagt, hvilket innpress må jeg ha for å kunne kjøre kantfelger med 8,5"-19 med 235 foran og 9,5"-19 med 255 bak uten at det subber? Gjerne tips til fete felger med krommet digg kant. Sølv senter, og ikke tusen eiker så de blir for vanskelige å holde rene, selv om bilen garantert kler det godt.. Har søkt og lest masse, men det går i surr pga mange alternativer og usikkerhet på om ting passer til akkurat min bil og bruk.. Noen med linker til steder som har gode priser og produkter? Knall hvis noen gidder å hjelpe, ene grøftelyset funker ikke , så det haster faktisk Har gjort endel småting, og har flere på tapetet, men direkte prosjekt er det vel ikke. Men er det feil å ha tråden her så bare flytt den! Et par bilder fra annonsen
S.Arnesen Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Stadig flere som mister jomfudommen ja;) du har nok opplevd det samme som jeg opplevde første gang jeg satte meg bak rattet i en e34... Angående xenon så syns jeg 6000k i langlys og grøftelys er det mest behagelige. også kjøper du ett angeleyes kit på biltema til en billig penge (ja tro det eller ei, men settet er av veldig god kvalitet)... når det kommer til felger så er det altfor mye å velge i til at jeg gidder å lete frem alternativer... hehe men jeg har vært forelska i bbs ch felger siden jeg så de på e46 for første gang... Gratulerer med kjøpet, og velkommen inn i en helt ny verden. Er ikke mange bilfabrikkanter som klarer å lage en bil som gjør at du ønsker at kjøreturen var lenger. takk og lov for oss så er bmw en av de som klarer akkuratt dette...
Trondbrandsen Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 Stadig flere som mister jomfudommen ja;) du har nok opplevd det samme som jeg opplevde første gang jeg satte meg bak rattet i en e34...Angående xenon så syns jeg 6000k i langlys og grøftelys er det mest behagelige. også kjøper du ett angeleyes kit på biltema til en billig penge (ja tro det eller ei, men settet er av veldig god kvalitet)... når det kommer til felger så er det altfor mye å velge i til at jeg gidder å lete frem alternativer... hehe men jeg har vært forelska i bbs ch felger siden jeg så de på e46 for første gang... Gratulerer med kjøpet, og velkommen inn i en helt ny verden. Er ikke mange bilfabrikkanter som klarer å lage en bil som gjør at du ønsker at kjøreturen var lenger. takk og lov for oss så er bmw en av de som klarer akkuratt dette... Ja, det er nesten så jeg er litt flau egentlig, har jo lest noen tusen ganger om dette opp gjennom mine 33 år som bilentusiast Har hatt bla en 91` Porsche 911, og nå sist før denne en påkostet 99`Nissan 200 S14a, og trodde jeg måtte vente i årevis før jeg kan oppleve sportsbilfølelsen igjen Kjøpte bimmern fordi jeg akkurat ble pappa Men neida, satt som ett skudd med 320`en og i tillegg har bilen all verdens utstyr. Blir jo helt fest når man skrur av anti spinn og skrens Og forøvrig svært så trygt og kultivert på glatta med de på også da selvsagt.. Dæven jeg skremte en fyr idag, da jeg kom dønn sidelengs rundt en sving en smule sidelengs, helt lættis å se ansiktsuttrykket til Audi fyren Blir nok ikke siste bimmern min dette! Er disse fra biltema xenon? Eller er det bare tull med xenon i AE? Er det bare xenon-look halogen kanskje? Og er det alt man trenger til min bil i settet? Forresten, funker det å legge opp bildene sånn jeg har gjort det, eller er det bare jeg som ser dem?
AuroraDriver Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Bildene funker. Gratulerer med ny bil.
S.Arnesen Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 bildene funker fint de. de ringene fra tema er xenon look ja, 6000k. funker veldig bra mede 6000k i grøftelysa, blir akkuratt samme farven...
Trondbrandsen Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 bildene funker fint de. de ringene fra tema er xenon look ja, 6000k. funker veldig bra mede 6000k i grøftelysa, blir akkuratt samme farven... Knall! Spør sikkert for grundig her nå, men inneholder dette fra biltema altså alt som trengs til akkurat min bil med originale xenon-linser i nærlys? Kan ikke se noen form for festeanordning, hvordan er dette å montere egentlig? Kutter man da ut parklysene på noe vis, og bruker AE`ene istedet eller? Og noen som gidder å linke til en side som har gode 6000k kit til fjernlys og grøftelys, til min bil, og en overkommelig penge?
Trondbrandsen Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 Vær litt snille å hjelp en ny Bimmerpjokk da, har jo knapt fått svar på noen av tingene jeg lurer på
S.Arnesen Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 bildene funker fint de. de ringene fra tema er xenon look ja, 6000k. funker veldig bra mede 6000k i grøftelysa, blir akkuratt samme farven... Knall! Spør sikkert for grundig her nå, men inneholder dette fra biltema altså alt som trengs til akkurat min bil med originale xenon-linser i nærlys? Kan ikke se noen form for festeanordning, hvordan er dette å montere egentlig? Kutter man da ut parklysene på noe vis, og bruker AE`ene istedet eller? Og noen som gidder å linke til en side som har gode 6000k kit til fjernlys og grøftelys, til min bil, og en overkommelig penge? Ae erstatter de parklysa du har nå ja. de klipses på fast øverst i lykta di. du skjønner hvordan det funker med engang du ser på de... Kitet er komplett ja.... Er det ikke edgeperformance som selger xenon kit til 750kr elelr noe? er ihvertfall nok tråder om xenon kit på deler selges.... ellers så kan du gå på ebay.com å bestille der, da koster ett kit deg ca 500-600kr levert på døra....
larserso Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Grattis med veldig fin bil og velkommen hit! E46 M-tech synes (selvfølgelig) jeg er noe av det bedre man får fra BMW. Kombinasjonen av sportslighet og å være praktisk skal du lete lenge etter. Samtidig er jo stasjonsvognkarosseriet veldig fint med M-tech da Når det gjelder felger må du være innstillt på å valse ganske mye bak med 9,5" og noe senk. Jeg kjører Eibach 20/35, eller hva det nå er, og 8,5" felger rundt om. Det går helt fint, men etter å ha trava en del forum fant jeg også ut at på touring må man valse bak om man ønsker bredere evt. mer senk. Sikkert noen som vil si seg uenig i dette, men jeg var ikke interessert i å valse eller å kjøpe felger og fjærer for så å finne ut at det måtte modifiseres så ville safe. AutoGrip og flere andre var i hvertfall enige om at 8,5" var det bredeste som gikk bak hos meg. Jeg kjører BBS med ET35, noe som fyller hjulbuene veldig pent synes jeg. Hadde du hatt 16:9 skjerm skulle du fått kart av meg, men ta et lite søk på x så finner du nok helt sikkert oppdaterte kart til din også Fotoboksvarsling fungerer så som så. Man kan på 16:9-skjermen få de opp som POI-er, men man får ingen lydvarsling som på en liten håndholdt...
wabby Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Fin fin bil Har oppdatert den andre tråden din med div. linker
Trondbrandsen Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 Grattis med veldig fin bil og velkommen hit! E46 M-tech synes (selvfølgelig) jeg er noe av det bedre man får fra BMW. Kombinasjonen av sportslighet og å være praktisk skal du lete lenge etter. Samtidig er jo stasjonsvognkarosseriet veldig fint med M-tech da Når det gjelder felger må du være innstillt på å valse ganske mye bak med 9,5" og noe senk. Jeg kjører Eibach 20/35, eller hva det nå er, og 8,5" felger rundt om. Det går helt fint, men etter å ha trava en del forum fant jeg også ut at på touring må man valse bak om man ønsker bredere evt. mer senk. Sikkert noen som vil si seg uenig i dette, men jeg var ikke interessert i å valse eller å kjøpe felger og fjærer for så å finne ut at det måtte modifiseres så ville safe. AutoGrip og flere andre var i hvertfall enige om at 8,5" var det bredeste som gikk bak hos meg. Jeg kjører BBS med ET35, noe som fyller hjulbuene veldig pent synes jeg. Hadde du hatt 16:9 skjerm skulle du fått kart av meg, men ta et lite søk på x så finner du nok helt sikkert oppdaterte kart til din også Fotoboksvarsling fungerer så som så. Man kan på 16:9-skjermen få de opp som POI-er, men man får ingen lydvarsling som på en liten håndholdt... Ja bilen er et flott kompromiss vil jeg påstå Og M-tech pakka gjør mye kontra alternativet.. Men jeg må si meg sjokkert over forbruket, for nå er jeg oppe på 1,2 ltr/mil i gjennomsnitt På hjemturen fra Trondheim til Oslo var det bare 0,75 , selv om jeg til tider kjørte småfriskt. Tydelig lite egnet til bykjøring egentlig. Tror jeg må koste på meg en chip og et skikkelig effektanlegg også, får å få bittelitt mere futt i kjerra. Fant en leverandør som lover 187hk/235nm med alt originalt ellers. Håper det da kan nærme seg 200hk/250nm, for da begynner det sikkert å hjelpe. Angående felger, går det ikke da greit med ihvertfall 9" bak og innpress på over 40? Har originalt M-tech understell, vet ikke hvor mye det senker?
Trondbrandsen Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 Fin fin bil Har oppdatert den andre tråden din med div. linker Takk og takk Endret tittelen til en tråd om bilen, kan noen flytte den til prosjektforumet? Får prøve å legge ut noen bilder og updates etterhvert som jeg får gjort mere med bilen. Har allerede fått på eksoshaler, 17" Yokohama Ice Guard på M-felgene på bildene, M emblem bak, og har kjøpt AE og Carbon nyrer som skal på. Bilen er forøvrig proppet med utstyr, mangler vel stort sett bare store navien, regnsensor, varmeseter og el vinduer bak..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå