Terje325i Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Lurer på om Posten transporterer i helgene, eller om de har helgefri!? Jeg venter på en pakke, og i følge sporingsnummeret så har den vært på samme sted snart 4 dager... erfaringer?
Marius2002 Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Erfaringer fra meg er at de har helgafri.. Ikke at jeg vet det sikkert, men pakkene har aldri rørt på seg i helgene. Men vil som sagt ikke si det sikkert at de har det.
Kentan-racing.com Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 hmm helgefri og helgefri.. kommer ann fra hvor ting er sendt og skal.. bilene går iallefall.. de laster på en plass og kjører til den terminalen de skal.. Bilene står ikke med lasset på heller.. dem drar av alle post trallene og bare setter dem på gulvet.. og søndags natten begynner sorteringen og registreringen.. Og nei jobber ikke for posten men kjører for nor cargo og vi kjører et og annet post lass..
Der Barockengel Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Kentan-racing.com er inne på noe - jeg ville sett etter en nyoppføring på pakkesporingen innen kl 13 mandag.
///MoePower Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Jeg tror nok bilene kjører i helgene, er bare det at de "kontoransatte" som registrerer pakkene ikke er på jobb da så det dukker ikke opp noe på pakkesporings-siden i helgene. På den annen side så har jeg opplevd et par ganger at pakker har blitt registrert der de ble sendt fra også aldri mer hørt fra pakken, og plutselig ei knapp uke etterpå så står det at de er på omlastningsterminalen der man bor. Da vet man at pakken kan hentes på postkontoret dagen etterpå stortsett, uansett om man har fått melding om at pakken har kommet eller ikke. Har også opplevd en gang jeg sendte noen deler til en kar sørpå at pakken har blitt sendt feil, da har det kommet opp på pakkesporings-siden om at det var feilsending og at pakken er videresendt. Andre ganger igjen har jeg opplevd at pakkene har brukt latterlig mye lengre tid enn normalt på å komme frem.. Alt i alt så er ikke posten like stabil bestandig, men pakkene kommer som regel frem til slutt, og dette ble et ganske langt innlegg.
Kentan-racing.com Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 hmm kan plusse inn et par ting.. smartpakker som er sendt uten oppkrav går ofte på direkten.. så si du sender en torsdag fra bergen på ettermiddag.. så blir pakken lastet på bilen på fredag.. og da er den på omlastings terminal på fredag natt.. så er du heldig kommer den til deg lørdagen.. Og når det gjelder bilene som flyger mellom de store terminalene så funker det litt slik: laster fredag ettermiddag i ålesund og går mot bergen og møter en bil der de enten bytter containere eller de bytter lassene.. alt står i traller.. så kjører sjåføren tilbake til ålesund og tar helg menst post folkene losser bilen.. da går ikke bilen igjen før mandag.. På lange strekninger ser det ofte ut som bilen går hele helgen.. si nord norge og nedover til østlandet.. ofte kan det bli lastet i tromsø en fredag og sjåføren bor i bodø kanskje.. er det ikke der toget stopper eller var det lenger ned? uansett så blir container levert på toget og går via tog.. mandag morning kan den containeren bli hentet ut fra alnabru tog terminal og kjørt til postens terminal.. der blir ting nok en gang om losset og så går det videre igjen.. Generellt sett så har alle lastebil sjåfører fri lørdager.. vet ikke helt om e36cab1 har det slik siden han kjører melkebil og kyrene aldri stopper da.. Men er ofte kontor rottene ting stopper i.. Jeg for min del får sendt ting med andre lastebiler visst jeg handler noe en plass og trenger det i helgen og det er fredag.. kjøpte en motor på østlandet klokka 3 på dagen og hadde den hjemme hos meg klokka hal 2 om natta.. Det kan du kalle ekspress.. å beste av alt.. gratis levert på døra det er service det!
Sjøbuse Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 de kjører vel brev siden det kan være viktige saker. men pakker ligger vel stort sett stille i helgen om det ikke er no spesial pakker.
Terje325i Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 litt rart om det ligger stille ifra torsdags kveld vel? (som i mitt tilfelle nå)
Der Barockengel Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 litt rart om det ligger stille ifra torsdags kveld vel? (som i mitt tilfelle nå) Spørs om det ligger stille på terminalen nær avsender, eller nær deg. Men, nei, det behøver ikke være rart - pakken kan ha ankommet din lokale fordelingssentral fredag ettermiddag, og ingen har jobbet med registrering siden.
Terje325i Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 pakken kan ha ankommet din lokale fordelingssentral fredag ettermiddag, og ingen har jobbet med registrering siden.får håpe det er tilfelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå