Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv kjørt Scania, og jeg slet med å finne en plass der de solgte sunn mat. Selv på vanlige matbutikker så er det jo ingen lettvint sunn mat... :(

Er synd at sunn mat skal være så vanskelig å få kjøpt...er det for dyrt kanskje..??

På min lastebil så hadde jeg heldigvis et kjøleaggregat som gikk hele tiden, så jeg hadde jo et ganske så stort kjøleskap å legge maten min i :)

Var også kjekt med kald drikke på varme sommerdager :)

Skrevet

Glemte forresten å si at; Ja, det er dumt av dem å ikke spise riktig, -MEN jeg synes trailersjåfører (slik jeg oppfatter dem) er flinkere til å spise fornuftig enn taxisjåfører, budsjåfører etc.

Skrevet

Det var ikke sjelden man kjørte Scania 93M med planet fullt av ungdom i både 80 og 90 selv om fartsgrensen med folk på planet var 60 (eller noe sånt). Dette ble også gjort på snø og is, og det hørte til sjeldenhetene at kjettinger ble satt på (stort sett bare på periodisk inspeksjon og i krise når man ikke kom frem med 4wd). Det samme gjaldt for M6, men den hadde den innebygde evnen at den knapt gjorde 80 km/t :lol:

Scania 113 ble lastet så fulle med grus og pukk under øvelser og siviloppdrag at det rant over på alle sider, også over hytta. Sånn sett i ettertid ville det blitt en seriøs TS på en Scania med knekt ramme 8)

Har faktisk opplevd å hoppe med M6 med lasteplanet fullt av medsoldater, AG, ski og oppakninger. Lang nedoverbakke, stort telehiv og solid satsing gjorde jobben. Det komplette idioti!

En frisk M6 gjorde forøvrig 90-100 km/t uten last på flat mark da jeg tjenestegjorde. Utrolig tøffe å kjøre og her er det virkelig kun mann og maskin. Meget gode i terrenget sammenlignet med Scania 92/93 som jeg hovedsaklig kjørte.

Skrevet
MEN jeg synes trailersjåfører (slik jeg oppfatter dem) er flinkere til å spise fornuftig enn taxisjåfører, budsjåfører etc.

Blir det ikke påstått at drosjesjåfører i snitt lever rundt 15 år kortere enn gjennomsnittsnordmannen - nettopp pga. stressende arbeidssituasjon og uheldig kosthold?:?

Skrevet
Har selv kjørt Scania, og jeg slet med å finne en plass der de solgte sunn mat. Selv på vanlige matbutikker så er det jo ingen lettvint sunn mat... :(

Her tror jeg du er inne på noe veldig viktig. Jeg ser at dersom man skal tilbakelegge lange distanser i bil, er det vanskelig å få kjøpt måltider som er både sunne og fristende. Samtidig er det mye mat som ikke egner seg for å ta med på lange turer - og alternativet blir gjerne store matpakker som gjerne er et døgn gamle før de blir spist opp. :angry:

Lastebilsjåfører har det gjerne litt enklere, med mulighet for mikrobølgeovn og kjøleskap.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...