nimitz Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Er det noen som har erfaring med osram night breaker. Gir det gott lys eller fins det noe bedre. Ønsker ikke og øke wattstyrken over det som er orginalt på bilen. En e39
H4kon Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Funket veldig bra den første måneden, veldig bra lys. Nå er det nesten ikke noe igjen da Holdt ikke så lenge.
larserso Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Er meget fornøyd med pærene! Går mot andre vinteren med de nå og fungerer meget godt. Jeg har ikke xenon, men sammenlignet med fruens nye A3 med xenon, er nærlyset natrulig nok litt (men overaskende lite) bedre og nærlysene synes jeg er nesten like bra på min med de pærene. Da jeg bytta tok jeg noen bilder av før/etter og kun nærlys med disse pærene lyste nesten like godt som fjernlys på standardpærene (bilder tatt med samme, manuelle innstilling) Kjenner meg ikke igjen i Håkons problem. Hva mener du med at det ikke er noe igjen av pærene?
tomerikk Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Desverre er det ikke ett mirakel som gjør att det er sterkere lys i de. det er høyere wattstyrke og aktiv gass, det gjør att pæra blir mye varmere og får kortere levetid. På min ble de for varme for pæreholderne.
S.Arnesen Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Desverre er det ikke ett mirakel som gjør att det er sterkere lys i de. det er høyere wattstyrke og aktiv gass, det gjør att pæra blir mye varmere og får kortere levetid. På min ble de for varme for pæreholderne. Det skal jo være vanlige 55w pærer da. ihvertfall de jeg ble tilbudt på bilextra.
tomerikk Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Mål med ett amperemeter. Ampere x volt = Watt. Jeg ha lest en test av mange fabrikat utført på Phillips laboratoriet som viser forbruk mellom 65 og 80 watt på forskjellige merker. Men som sakt, bare mål.
larserso Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 De er oppgitt å ha noe kortere levetid enn standardpærene ja, men forskjellen er så stor at jeg synes det klart er verdt det. Jeg har hatt mine i vel et år nå om jeg ikke tar helt feil og er fortsatt fornøyd med den overraskende store forbedringen fra standardpærene. Pærene er oppgitt til 55W, altså det samme som standardpærene, men har ikke forsøkt noen måling. Det må vel være grenser for hva de kan holde seg innenfor når de oppgir 55W? Hvis ikke har produsent et forklaringsproblem om reflektor svis. Er i hvertfall strålende fornøyd og null problemer så langt. Philips har vel også sin NightVision-versjon som skal være noe i samme dur, uten at jeg har prøvd den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå