Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eid dem alle og mener 325i kan sammenlignes med 323i. Hadde uansett valgt 323i fremfor 325i siden det er nyere motor og den er noe sprekere. 328i føles helt lik som 323i, men bare med litt mer NM. Det fine med 328i er at hvis du skulle ved en evt senere anledning ønske mer effekt..kan man hente ut mye med f.eks kompressor kitt :)

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Med kompressor henter du HK ut av det meste egentlig..! Finner du en pen 323 ville jeg valgt det.. Kommer ann på hva du er ute etter. Stålblokka tåler mer når man begynner og lade på med trykk..

Skrevet

Jeg har hatt 325i og 328i, men aldri testet 323i. Disse motorene er det jo veldig liten forskjell i ytelse på, så jeg ville heller ha konsentrert meg om tilstanden til bilen. Prøvd å finne en så ny og velholdt bil som mulig i forhold til innholdet på lommeboken. Det betyr vel egentlig at jeg hadde droppet 325i pga alder. De senere modellene av E36 er vesentlig forbedret enn tidligere versjoner, og så får man bl.a. digitalt klima, flere airbags etc med på kjøpet. Nå vet jeg ikke hvilket karosseri som er mest aktuellt, men kan se for meg at en 328i sedan med manuell kasse kan være vanskelig å selge i disse finanstider, så der er det kanskje lett å få prutet en del..

Skrevet

328`en er jo en smule lettere å trimme med N/A trimming, skift til 325 innsug og vips så har du en 2,8 som tar rotta på 325/323 any time :wink:

Eller jeg kan gi deg en god vinterpris på min e36 M3 med 3,0 Tror ikke vi skal havne så langt unna det som var nevnt som pris på 328`en du hadde tenkt å kjøpe :)

Skrevet

Gjør ditt, gjør datt og vips så har du en motor som er mye kraftigere enn originalt. Antall hestekrefter er én ting, men motorens karakteristikk noe helt annet. Hvis man kun flytter turtallssperren vil motoren enten få en svært spiss karakter (typisk gammeldags trimming) og det er et mareritt å kjøre med i lengden... eller bli mer eller mindre helt flat i karakteren (turtallet øker, men motoren gir kun marginalt mer effekt). Dette gir selvfølgelig muligheten for mer effekt ved neste gir iom. at turtallet er høyere ved innslaget, men er ellers stort sett noe tullball. Hvis du er ute etter mest mulig effekt går du for en E36 328i, men har du sansen for en silkemyk og harmonisk rekkesekekser som villig spinner i det øvre turtallsområdet velger du en E36 323i. M50B25 motoren i E36 325i er en anakronisme og totalt utdatert i dag... den burde du ikke velge hvis E36 323i og E36 328i også er et alternativ.

Skrevet

Har kjørt litt 323i og sammenlignet med min gammle bil 325i. Går stort sett helt likt, men den store forskjellen er jo karakteristikken på motorene, 323 føles strekere ved "normal" kjøring, mens 325 (uten vanos) har ganske mye mer "punch" ved høye turtall. Hvis du er ute etter kicket i toppen av turtalls skalaen er det 325 du skal gå for ;)

Skrevet

gå for 328.dette er en mye moroer bil en 325-323

328 eg hadde i sommer brugte ikkje mer bensin en 320 eg hadde,ved normal kjøring(alså den brugte en desiliter mer per mil)

328en har ber drag uten tvil en sine brødre.dette at folk har kjørt alle det er snakk om her,er en ting.men har dem prøvd dem opp mot verandre?eg kjørte fra 325 og 323 med min 328.kjørte fra en 325 som var ombygd til 328 med en 1996 motor.han seier at bytte fra 325 til 328 gjer at han nå ikkje vil selge bilen,den blei mye moroer og kjøre.det eg kan sei sikert.du angrer ikkje om du kjøpe 328,men det kan du gjere om du kjøp mindre.var oppe i hastigheter med min 328 som eg ikkje skal skryte av her,og kunne kjøre utrolig med den bilen der,har kjørt mye av biler.er utrolig moro med slike biler.men fin deg en slik,anbefalt.

Skrevet

Har en 328 selv, vil bare si at den er voldsomt god å kjøre. Fint drag, men uansett en turtallsvillig motor.

323 og 328 har også en kraftigere gearkasse, lik M3 tror jeg.

Fikk kjøpt min 95 modell 328 touring(med manuell kasse) for 90000kr i februar i fjor, da med noen mindre mangler.

Men det var uansett verdt pengene

Skrevet
Har en 328 selv, vil bare si at den er voldsomt god å kjøre. Fint drag, men uansett en turtallsvillig motor.

Eh, hvilken planet er du på? 328 er absolutt ikke noe turtallsvillig. Den har bunndrag i bøtter og spann, men går jo helt tom for luft på høyt turtall.

Skrevet
Har en 328 selv, vil bare si at den er voldsomt god å kjøre. Fint drag, men uansett en turtallsvillig motor.

Eh, hvilken planet er du på? 328 er absolutt ikke noe turtallsvillig. Den har bunndrag i bøtter og spann, men går jo helt tom for luft på høyt turtall.

Er bare å velge B28 og la oss som velger anakronisme ha det morro. :rompe::rompe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...