Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg får feilmelding opp på speedoet hvor det står feil på Nivåregulering.

Nivåregulering er jo et slags system på bilen som sørger for likt trykk i understellet for og holde bilen rett/lik. Stemmer det ?

Når hun kjøpte bilen for 6mnd siden fikk hun beskjed om å bytte understellet om ikke så lenge da det begynte og ble slitt.

Må hele understellet byttes ? Eller kan det repareres ?

Skrevet

slipper nok å bytte hele understellet, for det hørtes veldig unødvendig ut. kanskje luftbelgene bak, men ikke hele understellet. jeg har samme feilkode en gang i blant på min e39, og da bare slår jeg av bilen og starter den igjen rett etterpå og da er alt som det skal. litt merkelig egentlig....

Skrevet

Hmm, rart. Det fungerer ikke her. Uansett om hun starter den så kommer den med den feilmeldingen. Men jeg vet selv, og har prøvd bilen hennes flere ganger og syntes fjæringen er veldig tight og fin.

Får sjekke de luftbelgene litt nærmere og se om jeg kan se noe på dem.

Skrevet

Hadde samme feilmelding konstant på min og da var det ledningsbrudd til sensor. Det snodige var at nivåreguleringen fungerte prikkfritt likevel.

Generelt er det vanlig med hull i luftbelg, men da skal bilen sige ned i løpet av en natt. Det er ikke gunstig å kjøre med denne feilen da kompressoren overbelastes.

Skrevet

Takk så mye ! Skal sjekke litt nærmere på bilen. Tror nemlig at det ikke har påvirket bilen noe nemlig. Bare feilmeldingen..

Men vi får se senere idag :)

Skrevet

Da har jeg hatt bilen oppe på bukk å sett nærmere på det og testet fjøringen på bilen. Alt ser helt og fint ut og fungerer ypperlig. Kobla fra nivåreg systemet, sprøyta litt eletronikk spray inni å kobla det sammen igjen.

Starta opp å ingen feil meldinger...

Så får en se hvor lenge det varer da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...