Hawkon88 Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Vi er (ikke fastslått eksakt antall enda) en liten gjeng gutter som skal på biltur i sommer. vi tenkte oss innom bmw welt (sånn det skrives?) muligens noen late dager i polen, og amsterdam. jeg for min del har ingen peiling på avstander og hvor lang tid det tar å kjøre fra plass til plass og andre begivenheter. men har gjort noen tanker om begivenheter vi vil være med på : alpina museum (hvis det finnes?) sjekke ut nuburgring, (se på/sitte på hvis mulig) prøve vannski etter kabel, liseberg.. noe mer å få med seg? hvor lang tid tar det å kjøre nedom italia? flere tips? vi tenker å være på farten i 2uker. kommer til å kjøre a6 med 7trinns dsg- så regner med at vi kan holde god snittfart.
hagenisse Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 God ide å planlegge litt på forhånd. Bruk noen online-kart greier eller en gps for å regne ut sånn ca hvor lang tid dere vil bruke. Snittfarten avhenger nok mer av trafikkforholdene enn av bilen dog.
Lars89 Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Ville dratt innom Wolfsburg (VAG) og KJØRT på Ringen.
ErikS Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Jeg foretrekker å bruke Map24 selv. Og som hagenisse sier, så vil farten avhenge mer av trafikkforhold enn redskap;)
Hakon Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Google maps er en flott kart-tjeneste som fungerer utmerket. Skal dere til tyskland må dere ikke glemme å stikke innom Stuttgart hvor både Mercedes Benz og Porsche museet ligger. Glem heller ikke Munchen, som er en fantastisk flott by.
Hawkon88 Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 takker for tips så langt! ja jeg liker å planlegge litt på forhånd. er så kjedelig å bli fortalt etter at vi har kommet hjem igjen, "hvorfor var dere ikke der og der?" også var vi kanskje bare 10-15mil unna.. kommer ikke til å kjøre på ringen. bilen har bare 2.0tdi motor, greie cruise i 160kmt+ egenskaper, men ikke til noe svinkjøring. er også pappas bil, så ville nok bli satt lite pris på om jeg kun kom hjem igjen med et speil i hånden, og sagt hvor jeg hadde vært.. jeg tror jeg styrer unna mb museet.. men porche kan jeg jo alltids ta turen innom..
hagenisse Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Heh, hvis du aldri har kjørt på ringen før så skal jeg love deg at 2.0 tdi er MER ENN NOK! Anbefaller absolutt tur ut der; det er en opplevelse uansett hva slags bil man har og hvor fort det går.
Captain Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 takker for tips så langt! ja jeg liker å planlegge litt på forhånd. er så kjedelig å bli fortalt etter at vi har kommet hjem igjen, "hvorfor var dere ikke der og der?" også var vi kanskje bare 10-15mil unna..kommer ikke til å kjøre på ringen. bilen har bare 2.0tdi motor, greie cruise i 160kmt+ egenskaper, men ikke til noe svinkjøring. er også pappas bil, så ville nok bli satt lite pris på om jeg kun kom hjem igjen med et speil i hånden, og sagt hvor jeg hadde vært.. jeg tror jeg styrer unna mb museet.. men porche kan jeg jo alltids ta turen innom.. Styrer unna MB-museet???
Der Barockengel Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Styrer unna MB-museet??? Kanskje greit å styre unna fristelser som kan bli vanskelige å motstå?
Captain Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Styrer unna MB-museet??? Kanskje greit å styre unna fristelser som kan bli vanskelige å motstå? Aha, well said
eriklepe Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Men husk på at ting tar tid, bit ikke over mer enn dere kan svelge. Kjedelig å stresse fra atrakksjon til atraksjon når man er på ferie. Har gått på noen smeller ifm bilturer i europa, så det har blitt noen overnattinger langs motorvei i bilen pga ingen ledige hotell. Når det gjelder amsterdam har de noen skilt utenfor bykjernen som det står P+(bilde av tog) Dette er parkeringsplasser på togstasjon så kan man ta toget inn til sentrum. Dette benyttet vi oss av og fungerte kjempeflott. Kan ikke tenke meg det er så kjekt å kjøre i bykjernen der. Munchen derimot er enkel å navigere seg frem i, og bmw welt ligger langs motorveien og har parkering i underetasjen. når dere er så langt syd som munchen ville jeg droppet polen og heller tatt turen innom italia sveits og østerrike.
Hakon Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Styrer unna MB-museet??? Kanskje greit å styre unna fristelser som kan bli vanskelige å motstå? En stor feiltagelse å styre unna mercedes benz museet. Her er det alt fra Busser til Maybacher. Masse moro å se, og bygget i seg selv er fantastisk. Anbefales på det varmeste. http://www.museum-mercedes-benz.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå