A1eks Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Da vannet til hageslangen er skrudd av, og bilen blir ganske greit skitten, både inni og utpå, hvor tar dere vintervasken? Tar dere den hjemme, eller stikker dere på en slik "drive-in" vask? Vil kjøre rundt i en pen og ren bil, derfor jeg spør
Andreas1 Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Hjemme eller i selv-vasken med varmt vann i bøtta ned til noen bittesmå kuldegrader, ellers blir det i oppvarmet vaskehall når det blir for kaldt. Men det er vel ikke kaldere i Stavanger enn at du kan stå ute nærmest hele vinteren?
A1eks Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Har et par gode minusgrader utfor nå, hele bilen er dekket i frost Stakkar, stakkar bilen
Stonescream Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Vask uten børster i vanlig vask med tørk etterpå og så ta tørkeskinnet og tørke av pakninger og dører så det ikke ligger vann på pakningene. Tørker jo godt av de viftene på slike vaskehaller så funker nok greit når det bare er noen få minusgrader. Da fryser det ikke før en rekker å ta av det lille vannet som er igjen.
Simen! Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Ha villet vente m å vaske viss det var nede på minus kommer altids en god vers periode i ny å ne..
A1eks Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Takk for gode tips, får nesten vente til det blir litt varmere. Både felger og motor trenger en god vask, samt innsiden av bilen. Ganske OT men; Er det universalstørrelse på kapslene til felgene? Sommerkapslene ville liksoim ikke passe til vinterdekkene..
CS Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Tregner ikke vente. Vasker bilen hele året selv når det er minus 20. Vasker stort sett alltid på selvvask i en oppvarmet vaskehall. Null problem. Inne mellom tar jeg BØRSTELØS maskinvask med underspyling.
EBørøsund Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Er vell ikke no problem å vaske bilen, uansett hvor kaldt det er, sålenge du enten kjører en lenge etterpå, eller har oppvarmet garasje som den kan tørke i;)
Yngvejos Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Jeg spyler av den i selvvaskehall 1-2 ganger i uken. Og så vasker jeg den hjemme 1-2 ganger i måneden.
Scampi Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Jeg drar til Statoil i Moss som har oppvarmet vaskehall, hvor de også har bukker...kjekt å ha ;D Men hender jeg også drar til Shell eller easyshift bare for å spyle av salt og annen dritt.
A1eks Skrevet November 25, 2008 Forfatter Skrevet November 25, 2008 Okay, ser ut som om jeg må ta meg en tur disse dagene å bare spyle av salt og dritt. Vil ikke at alt som heter understell skal ruste:)
Dr_S Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Vask uten børster i vanlig vask med tørk etterpå og så ta tørkeskinnet og tørke av pakninger og dører så det ikke ligger vann på pakningene.Tørker jo godt av de viftene på slike vaskehaller så funker nok greit når det bare er noen få minusgrader. Da fryser det ikke før en rekker å ta av det lille vannet som er igjen. Så du liker å vaske bilen med pusseskinnet? Se på det etter du har "tørket" bilen med det, når du kun har vært i børsteløs vask.. Poenget er at bilen blir IKKE rein uten at man vasker med en vaskevott f.eks eller svamp. (Helst vott) Det SER reint ut, men det ligger igjen en tynn film med dritt på lakken som høyttrykkspyleren ikke får tatt..
Yngvejos Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Vask uten børster i vanlig vask med tørk etterpå og så ta tørkeskinnet og tørke av pakninger og dører så det ikke ligger vann på pakningene.Tørker jo godt av de viftene på slike vaskehaller så funker nok greit når det bare er noen få minusgrader. Da fryser det ikke før en rekker å ta av det lille vannet som er igjen. Så du liker å vaske bilen med pusseskinnet? Se på det etter du har "tørket" bilen med det, når du kun har vært i børsteløs vask.. Poenget er at bilen blir IKKE rein uten at man vasker med en vaskevott f.eks eller svamp. (Helst vott) Det SER reint ut, men det ligger igjen en tynn film med dritt på lakken som høyttrykkspyleren ikke får tatt.. Han skriver jo at han bruker pusseskinnet for å tørke vann av pakninger og sånt. Det er jo ikke noen krise om pakningene blir ripete. Men ja, svamp og pusseskinn kan brenne.
A1eks Skrevet November 25, 2008 Forfatter Skrevet November 25, 2008 Men ja, svamp og pusseskinn kan brenne. Hva i all verden skal jeg bruke da?
Yngvejos Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Men ja, svamp og pusseskinn kan brenne. Hva i all verden skal jeg bruke da? Microfiber og microfiber. Vask: Vaskehanske (kan selvfølgelig ha vanlig svampform også, men det er veldig greit å bruke hanske, da det skal mer til for å miste den i bakken.) Tørk: Microfiber vaffelhåndkle. Du får kjøpt det på bilxtra (se i Meguiars hylla) eller på www.scandicshine.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå