Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskehanske er genialt, bruker det selv. Skånsom for lakken og du mister den ikke i bakken :). Samt mikrofiber til å tørke med. Du må ikke finne på å bruke svamp..

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Vaskehanske er genialt, bruker det selv. Skånsom for lakken og du mister den ikke i bakken :). Samt mikrofiber til å tørke med. Du må ikke finne på å bruke svamp..

:roll:

Den er kastet nå.. :!:

Skal gå til innkjøp av dette, høres ut som det var litt bedre enn jallasvamper fra biltema:)

Takker og bukker

Skrevet

Vaskehansken til Meguiars er genial.

Kan dessverre ikke si meg så imponert over tørkekluten i microfiber (Watermagnet eller hva den nå heter) Har prøvd den en 4-5 ganger nå og legger den tilbake og tar opp det slitte AutoGlym pusseskinnet hver gang. Watermagneten drar bare utover og legger igjen mye vann. Må nok vri opp veldig ofte skal den være noe tess, og den blir i såfall mye tyngre å jobbe med enn pusseskinnet. Mulig andre merker er bedre.

Disse tørkebladene som fungerer som en svaber skal visstnok være geniale. Jeg skal heller skaffe meg en slik en.

Skrevet

Har heller ingen god erfaring med Watermagnet fra Meguiars. Men tipset skal visst være å vri den opp i varmt vann, da absoberer den bedre.

Selv la jeg det vekk og fortsatte bruke det gamle Cartec pusseskinnet, er som natt og dag!

Skrevet
Har heller ingen god erfaring med Watermagnet fra Meguiars. Men tipset skal visst være å vri den opp i varmt vann, da absoberer den bedre.

Det har jeg prøvd uten at jeg ble imponert. Fungerte en del bedre enn tørr, men uansett ikke på høyde med det gamle pusseskinnet. Har også vaska den noen ganger uten at det ga den store endringen.

Skrevet

Har ingen problemer med det, men det må være vått.. Så en god omgang i vann, vri opp og da funker den som bare det.. Legger ikke noe vann i det hele tatt nesten..

Desverre er det folk som vasker den i maskinen med skyllemiddel, og da kan det bli i overkant vanskelig å tørke vann med den :lol: Ellers er vanlig maskinvask uten skylemiddel det som funker for meg..

Skrevet

Watermagnet håndkleet er veldig dårlig.

Jeg bruker noen som heter dehydrator towel som de solgte på scandicshine. De fungerer 5 ganger så bra, men jeg er fremdeles ikke helt fornøyd.

Stikkordet er nok å få tak i et stooooort vaffelhåndkle, og microfibervaskemiddel.

Skrevet
Har ingen problemer med det, men det må være vått.. Så en god omgang i vann, vri opp og da funker den som bare det.. Legger ikke noe vann i det hele tatt nesten..

Desverre er det folk som vasker den i maskinen med skyllemiddel, og da kan det bli i overkant vanskelig å tørke vann med den :lol: Ellers er vanlig maskinvask uten skylemiddel det som funker for meg..

funker maks her også... kanskje fordi vi alltid har polerte biler? :-P tørker først hele bilen uten å vri kluten, bare for å få vekk mest mulig vann, så tørek jeg orentlig etterpå ;-) kjempe håndkle!

Skrevet

funker maks her også... kanskje fordi vi alltid har polerte biler? :-P tørker først hele bilen uten å vri kluten, bare for å få vekk mest mulig vann, så tørek jeg orentlig etterpå ;-) kjempe håndkle!

Nå skal ikke jeg anklages for hverken å ikke ha blank og relativt nypolert bil eller å vaske håndkledet med skyllemiddel ;)

Grunnen til at jeg nevnte tørr watermagnet var at jeg i et forsøk på å bli fornøyd testa den også helt tørr ;) Bløter den i vann og vrir godt opp, men legger fortsatt igjen mye vann.

Skrevet

nei nei... ikke det jeg mente... men hvis man "grovtørker" bilen først, og så tørker ordentlig etterpå, så funker den bedre nen pusseskinn i mine øyne... men det er vel fordi den er større :roll:

Skrevet

Tørker bare over engang jeg da?

Høøh.. MEN, så er det jo slik, at når min først er vasket, så er det ekstremt sjelden at den ikke blir tørket over med UQD også..

Forøvrig kan det jo hende vi mener watermagneten er bra fordi vi ikke har prøvd noe annet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...