///Mysild Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Har ingen problemer med det, men det må være vått.. Så en god omgang i vann, vri opp og da funker den som bare det.. Legger ikke noe vann i det hele tatt nesten.. Desverre er det folk som vasker den i maskinen med skyllemiddel, og da kan det bli i overkant vanskelig å tørke vann med den Ellers er vanlig maskinvask uten skylemiddel det som funker for meg.. funker maks her også... kanskje fordi vi alltid har polerte biler? tørker først hele bilen uten å vri kluten, bare for å få vekk mest mulig vann, så tørek jeg orentlig etterpå kjempe håndkle! Tørker bare over engang jeg da? Høøh.. MEN, så er det jo slik, at når min først er vasket, så er det ekstremt sjelden at den ikke blir tørket over med UQD også.. Forøvrig kan det jo hende vi mener watermagneten er bra fordi vi ikke har prøvd noe annet? bruker du også å gjøre det ja hehe... kanksje, men har hatt en del pusseskin, føler at de riper litt... så har ikke tatt sjangsen etter lakkeringa
snowhoe86 Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 igår leste jeg den her linken,blei skikkelig innspirert på å koste på min kjære møkkete bil en skikkelig gull vask:) med underspyling og det hele i mildværet..sorgen blei stor da kjerringa bak disken sa at jeg bare kunne få med børster siden jeg hadde cab,fordi strålene fra den børsteløse var for hard mot kalesjen. så da er spørsmålet,noen som vet om en oppvarmet selvvask i akershus?
///Mysild Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 lol... flere med cabber som har vasket hos meg
snowhoe86 Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 lol... flere med cabber som har vasket hos meg du mener di driver å lurer meg?hehe... fordi jeg har virkerlig ikke anelse,vasker jo aldri bilen min i sånn vask. hu kjerringa mente atte viss jeg skulle vaske min måtte jeg ha sånn pick up/med skiboks vask drit..og da fikk jeg kun med børster,og det UTGÅR!
///Mysild Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 kommer an på om det er stillestående dyser eller ikke... vasket senest to cabber uten at de lakk i oktober med vår vaskemaskin (med børster, men børsteløs program) det ho er redd for er om kalesjen kanskje lekker, eller har rifter som kan bli værre... men hvis du vet at den er hel og fin, kan ho ikke nekte deg har også vasket cabben til ei som jobbet der xx antall ganger uten problemer, og det var den gamle børsteløse vaskemaskinen... forskjellene er hvis dysene flytter på seg sammen med maskinen, lager de mer stress på et visst område per sekund, enn med bevegelige, så er det større sjangs for at du får inn vann... (litt vanskelig å forklare) men gå, det gjør det
snowhoe86 Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 skjønner skjønner:) min er fin og hel den:) faktisk orginalen fra nitten hundre og pil og bue som sitter på enda:) så stelt pent med. men da får jeg høre etter da,om det er stille stående eller bevegende,og vaske der etter;)
///Mysild Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 jepp... men egentlig er det ikke noe problem... det som er kjipt er HVISS noe skulle skje... men børster lager riper, og det er verre! hehe
A1eks Skrevet November 29, 2008 Forfatter Skrevet November 29, 2008 Siden det plutselig ble mellom 5-10 grader i luften, blir det nok helgevask, samt innkjøp av noen vaskeprodukter, ettersom lønna tikka inn idag Kjøper nok det som er blitt linket til her inne. Enkle tips til polering, anyone?
///Mysild Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 tips til polering? tenkte du på? avfetting, så høytrykk, så vask, så lakkrens og/eller clay, så nxt tech wax, så evt carnubavoks for å ha smør på flesk, så kan du ha ultimate quick detailer og la den stå i 24 timer uten berøring av vann... så har du en vinterklar bil hehe ps: alt beskrevet her er av merket meguiars
helgeb Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 tips til polering? tenkte du på?avfetting, så høytrykk, så vask, så lakkrens og/eller clay, så nxt tech wax, så evt carnubavoks for å ha smør på flesk, så kan du ha ultimate quick detailer og la den stå i 24 timer uten berøring av vann... så har du en vinterklar bil hehe ps: alt beskrevet her er av merket meguiars akkurat etter oppskriften mindet bare synd jeg må gjøre det på en golf siden m3 n står for vinteren
///Mysild Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 har ikke gjort det på min enda... men ikke noe salt eller noe enda så får vente litt... hehe... skal nok snart settes bort uanz
Yngvejos Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Fikk pakke fra scandicshine idag, så nå har jeg begynt med vintershine. Har begynt med Menzerna 106 på hard pute over hele panseret. Deretter skal jeg bruke 106 og hard pute på de værste stedene ellers på bilen, før hele bilen får gjennomgå 106 og medium pad. Deretter blir det ipa, to lag med jetseal, og muligens pinnacle liquid souveran til slutt. Her er panseret så langt.
Yngvejos Skrevet November 29, 2008 Skrevet November 29, 2008 Det blir en del støv ja. Og mye produktspruting, da jeg ikke er så erfaren med maskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå