BMWforalle Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Det er vår! Nye felger og nye dekk, og ikke minst, de er en tomme større enn i fjor. Nye felger og dekk i kombinasjon med vår og sol er flott. Felgene er Beyern Mesh, 8,5 19 foran og 9,5 19 bak. Dekk er Michelin Pilot Sport PS2, 225/35 foran og 255/30 bak. Takk til Søreng som hjalp meg å velge rett dekkdimensjon. Ingen subbing her i gården, selv med fire voksne personer i bilen. Det kjennes godt. Så får vi se om det blir noe mer stash senere i vår/sommmer. Ville bare vise hvordan en pensjonistbimmer kan se ut. Bildene ble tatt i september i år. Sola er lav, fargene blir varme og glansen i lakken kommer godt fram under slike forhold. Bilen er ikke særlig modifisert, men en Schnitzer spoiler har den fått, M3 (kopi) speil, Remus potte, RH felger og litt annet småsnacks. Da blir den ikke helt standard i alle fall. Jeg er seksti år nå og har hatt BMW feber siden min første E36 coupe som vi kjøpte i 2001. Tar gjerne imot ris og ros om noen skulle ha lyst å si hva de mener. Flere bilder. Jada, jeg vet at treverk ikke hører hjemme i en BMW som er stylet, men foreløpig er det nå slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schviiin Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Den såg meget bra ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 flott bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 Takker for utrolig kjapp respons. Glemte å si at jeg litt hekta på felger. Det betyr at mye av vinteren går til planlegging av vårens dyreste innkjøp. Nok en gang. Pussig at en BMW aldri blir helt ferdig. Men det er jo halve moroa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Jepp jepp. Typisk pensjonistbil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 utrolig pent eksemplar... fortjener kanskje en liten senk? 40/20 f.eks. det gjør mye på utseende, men beholder fortsatt endel av klareringen... Kan jeg spørre hvor du kjøpte frontleppa? ca pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Tøff bil, å garantert tøff eier.. Morro med litt eldre sikkelige bimmer intr. Ser bare flott mods, Fortjener litt større felger. eller er dette vinterfelger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Utifra smaken din så regner jeg med at du ikke er en av de irriterende 60-åringene som plager alt og alle med å ligge konstant 30 under Personlig så ville jeg nok ha blitt kvitt chrome-lyktene og øyelokkene, men det er min mening da. Litt senk tror jeg hadde gjort seg. Men flott E46 da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Nydelig bil! BMW har ingen aldergrenser, bortsett fra 18 da, for å kjøre den lovlig;) Moro at dere eldre steller godt med, og modifiserer litt utover standard! Vanligvis forbinder jeg pensjonist-bmw med eldre e36 eller svære flak av en 7-serie, begge helt standard og kjedelige;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Takker for utrolig kjapp respons. Glemte å si at jeg litt hekta på felger. Det betyr at mye av vinteren går til planlegging av vårens dyreste innkjøp. Nok en gang. Pussig at en BMW aldri blir helt ferdig. Men det er jo halve moroa. hmmm, er det da snakk om å selge de felgene som står på nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Nydelig bil Ser meget flott ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 sinsykt pen bil har ikke sett den så mye ute på veien i sandnes/stavanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Meget pen E46 du har der, med den motoriseringen den fortjener Kjempemorsomt at du tar godt vare på bilen din, og ekstra artig at du modifiserer den nøyaktig slik du selv vil ha den! Jeg har selv en far på 66 år som har vært bilinteressert hele livet, og som mer enn gjerne hiver seg ut på langtur. Så selv om man blir eldre så betyr det ikke nødvendigvis at lidenskapen for bil og kjøreferdighetene forringes.. Jeg ville nok ha senket bilen litt dersom den hadde vært min. H&R sine kvalitetsfjærer som senker 35mm foran/20 mm bak ville nok ha blitt meget passelig på bilen rent estetisk, samtidig som den ikke ville blitt plagsomt lav. Jeg ville også, i steden for å kjøpe nye felger, ha lagt pengere i komplett M Tech II pakke, dvs. nytt front-, side- og hekkskjørt. Disse gjør veldig mye på utseendet til alle E46'er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 utrolig pent eksemplar... fortjener kanskje en liten senk? 40/20 f.eks. det gjør mye på utseende, men beholder fortsatt endel av klareringen...Kan jeg spørre hvor du kjøpte frontleppa? ca pris? Bilen er faktisk senket en smule. Imidlertid er dette en bil som brukes av både kona og meg selv. Hun er med på det meste når det gjelder bil, men samtidig må jeg være med på noen kompromisser, vet du. Så derfor blir den nok ikke senket mer. Sånn er det bare Frontleppa fikk jeg faktisk av en god venn som skulle ha Mtech styling på sin 330Ci. Han overlot meg både frontfanger, bakfanger og sideskjørt. Så demonterte jeg leppa, fikk den lakkert og montert. Nå er det vel GS bildeler som har overtatt distribusjon av Scnitzer. Mulig de kan hjelep deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWforalle Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 Utifra smaken din så regner jeg med at du ikke er en av de irriterende 60-åringene som plager alt og alle med å ligge konstant 30 under Personlig så ville jeg nok ha blitt kvitt chrome-lyktene og øyelokkene, men det er min mening da. Litt senk tror jeg hadde gjort seg. Men flott E46 da Jeg er nok heller av de som blir en smule varm i hodet når jeg ligger bak bilister som ligger under fartsgrensen under normale kjøreforhold. Samtidig er jeg nok heller ikke av de som stiller med laservarsler i frontruta. javascript:emoticon(':?') Den kjekkeste kjøringen er nok vestlandsveier om sommeren. Da kan jeg kjøre bilen slik den er ment å kjøres uten at fartsgrenser trenger å brytes. Sommer, sol og masse svingete veier. DET gir mulighet for mye kjøreglede. Du liker ikke chrome lykter. Nei, jeg er nok litt gammeldags her. Min sønn sier det samme. Jeg henger nok litt igjen med drømmebilene da jeg var guttunge. Svære amerikanere med en kromma grill som dekket hele fronten. Kromma bakfanger, kromma lister og kromma hjulkapsler. Det er vel nostalgien i meg som gjør at jeg klamrer meg til litt krom her og der. Men jeg ser absolutt poenget ditt. Øyelokkene er heldigvis bare festet med dobbelsidig tape, så der er det lett å eksperimentere. Jeg har forsøkt både med og uten. Er fremdeles usikker. Takker for godt råd uansett. Senkingen må nok være slik den er. Se svar på annet innlegg om det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå