Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
<-320 har såvidt jeg vet singel endestuss, og fra 325 -> dobbel;)

Det stemmer det faktisk.. 320 og 323 har enkel.. 325 har dobbel..

323 compact har dobbelt ;)

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
På E46 hvertfall, så kan du se forskjell på diesel eller bensin ved at røret peker ned mot bakken på dieselen. Har man et rør rett ut, er det 316i eller 318i, men ved et rør nedover kan det være 316d, 318d og 320d selv om jeg tror 320d har litt større rør, men det ser du ikke lett isåfall.

Tror det er riktig? Rett meg om jeg tar feil noen :)

E46 316d finnes ikke... og E46 318d og E46 320d har det samme eksosannlegget (de har forøvrig også den samme motoren, men med forskjellig trimmingsgrad). E46 316i og E46 318i ble levert med flere forskjellige motorer (M43, N42 og N46)... der N4x motorene bl.a har Valvetronic. Det er forøvrig en viktig del av BMW´s forretningsfilosofi at man ikke uten videre skal kunne se forskjell på de forskjellige modellene i en serie... iallefall ikke mellom modellene som har motorer fra den samme motorserien.

Skrevet
Dere har glemt hvor å nevne hvor rødmerkinga starter!

På e36:

4-er = 6000, unntak er 318is hvor rødmerkinga starter 6250

Vanlig 5-er = 6250

M3 = 7000

8)

Rødmerkingen er nå én ting, men i forhold til maksimal effekt (hestekrefter) varierer det ganske mye... både E36 323i og E36 328i har en maksimal effekt ved 5300 rpm, mens E36 320i (M52B20) har en maksimal effekt ved 5900 rpm. Dagens E9x 320i med rekkefirer og 170 HK har forøvrig en maksimal effekt ved relativt høye 6700 rpm.

Skrevet

Et par kjappe:

E34 525 og oppover har dobble endestusser, alt nedenfor har singel.

E30 320 og oppover har dobble endestusser, alt nedenfor har singel.

En ting som skiller ut E30 M3 fra vanlig E30 er at den har 5 hjulbolter, de andre har 4.

På E34 har de modellene med V8 breiere opphøyning på panser samt breiere grill (veldig populært å bygge om dog).

Men kunne ikke denne tråden holdes litt mer seriøs? Og blitt en slags samletråd for disse kjennetegnene? Garantert at noen vet noe noen andre ikke vet og vice versa.

Skrevet
Et par kjappe:

E30 320 og oppover har dobble endestusser, alt nedenfor har singel.

E30 320 har vell singel mener jeg på...

Skrevet
Hva handler tråden om Fredrik? :)

Akkurat... rødmerkingen hadde jeg helt glemt når det gjelder å se forskjell på en gammel 318i og 320i... #-o

Skrevet
Hva handler tråden om Fredrik? :)

Akkurat... rødmerkingen hadde jeg helt glemt når det gjelder å se forskjell på en gammel 318i og 320i... #-o

Vet ikke helt om du slår deg selv eller "meg" i hodet her, men tråden handlet tross alt om hvordan en skulle se forskjell på ja - for eksempel en gammel 318i og 320i, og jeg regnet ikke med at trådstarter skulle sette seg inn i bilene å legge de på turtallsperra for å finne ut hvilken modell han satt i :lol:

Skrevet

Vet ikke helt om du slår deg selv eller "meg" i hodet her, men tråden handlet tross alt om hvordan en skulle se forskjell på ja - for eksempel en gammel 318i og 320i, og jeg regnet ikke med at trådstarter skulle sette seg inn i bilene å legge de på turtallsperra for å finne ut hvilken modell han satt i :lol:

Jeg slår ingen på hodet... mitt første innlegg i tråden var et svar til Spruddel vedr. visuelle forskjeller på enkelte av E46 modellene... og mitt andre innlegg i tråden var et svar til deg vedr. hvor viktig rødmerkingen er i forhold til hvor motorens maksimale effekt inntreffer.... that´s it... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...