Mystery Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 Har en e30 320 86mod. Den starter og går fint når den er kald, men når den blir varm (Normal tempratur) så dabber den av og stopper. Den vill heller ikke starte før den har blitt kald igjen. Hva er problemet ? Kan det være coilen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 Sansynlig coilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystery Skrevet November 25, 2008 Forfatter Share Skrevet November 25, 2008 Ja, jeg har lest litt om dette problemet på en harley davidson, og den hadde de samme symptomene og der var det coilen. Jeg får kjøpe med en ny coil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 Kan være bensinpumperelee... Releet på oplen min viste seg å fungere igjen når den fikk "kjølt" seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystery Skrevet November 25, 2008 Forfatter Share Skrevet November 25, 2008 Det hørtes ikke så dumt ut, har hatt noen rare lyder fra bensinpumpa (eller releet) så da kan jeg bytte den samtidig Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystery Skrevet November 26, 2008 Forfatter Share Skrevet November 26, 2008 Noen som vet om noen av biltema sine coiler passer på e30 m20b20 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Ville ikke utsatt motoren/tenninga mi for biltemacoil. Koster ikke mer enn 600 for en original eller 170 for brukt (KOED) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystery Skrevet November 26, 2008 Forfatter Share Skrevet November 26, 2008 ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystery Skrevet November 27, 2008 Forfatter Share Skrevet November 27, 2008 Nå har jeg byttet coil og tennplugger og den stopper fremdeles når den blir varm. Nå begynner jeg å lure på om det kan være det at den er feilstilt på tenningen. Den høres jo ut som ei gammal snekke der den står. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet November 27, 2008 Share Skrevet November 27, 2008 Første jeg tenkte var tenninga da jeg så tråden. Hvordan er turtallet på kald/varm motor? Kald skal vel ligge på 1500 og varm 800 +/- 50. Løsne bolten i underkant av fordeleren slik at du kan vri på den med litt motstad. Så start motoren og vrir til turtallet ligger ca. der det skal være. Tenningslampe kan også være en idé for å få det helt korrekt. Det står mer om hvordan det gjøres i Haynes boka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystery Skrevet November 27, 2008 Forfatter Share Skrevet November 27, 2008 På kald motor er vell tomgangen mellom 1200-1500. når den nermer seg normalen så ligger den på nesten 500. Jeg og en kompis skal prøve å fikse dette i morgen dersom været tillater det Så jeg håper at det blir bra når etter at dette er fikset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 500 er alt for lite. Du bør ligge på minst 750 hvis du har L-jetronic (fordeler på siden). Bruk tenningslampe for å få det helt korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwPat Skrevet November 30, 2008 Share Skrevet November 30, 2008 d e nok ein feil! hadd feil på volvoen min en gang :shock Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet November 30, 2008 Share Skrevet November 30, 2008 d e nok ein feil! hadd feil på volvoen min en gang :shock Sier du det du, feil altså.!? Så motoren skal ikke stoppe når den blir varm.?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystery Skrevet November 30, 2008 Forfatter Share Skrevet November 30, 2008 ja jeg må vell gå til innkjøp av en tenningslampe, men tror du at det er bare feilstilt tenning som er årsaken da ? og ikke noe annet? Jeg håper ivertfall at det er bare tenningen. Tomgangen er forresten på kanskje 400-500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå