mAZE Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Isj da. Det var jo kjipt da. Kjedelig når slikt skjer.
Hakon Skrevet November 25, 2008 Forfatter Skrevet November 25, 2008 Isj da. Det var jo kjipt da. Kjedelig når slikt skjer. Utvilsomt, men man overlever jo. Er kanskje litt av sjarmen med å ha en gammel bil.
Steffan C Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Huff, det er en no good opplevelse da Håkon . Hvordan fikk du slukket, hadde du pulver i bilen? Godt det gikk såpass bra, og lykke te med å få den "igang" igjen .
Hakon Skrevet November 25, 2008 Forfatter Skrevet November 25, 2008 Tok på meg noen hansker og koblet fra hele greia. Ristet godt, så slukket den. Eneste problemet nå er at jeg ikke har noe varme i bilen, og det er litt upraktisk på vinteren
Fredrik Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Denne brannen virker litt merkelig og umiddelbart har jeg vondt for å tro at det er de bakre reguleringene/styringsenhetene til varmeapparatet som er skyld i selve brannen. Er det en eller annen elektromotor knyttet til delen som det var brann i eller er det andre elektriske komponenter på stedet der det var brann ? En elektromotor brenner ikke uten videre med mindre det har vært en kortslutning som f.eks har medført at motoren har hengt seg opp og går konstant. Én mulig årsak til brannen kan f.eks være at bevegelige deler blir trege med årene (mangler smøring) og det kan føre til at elektromotorer går varme og begynner å brenne, men dette krever at motoren går konstant f.eks pga. kortslutning. Bare noen tanker i farten...
ESveen Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 Ja, eller korriderte ledninger/dårlige koblinger som fører til det vi kaller minste kortsluttningsstrøm, som gjør at sløyfeimpedansen blir så stor at feilstrømmen ikke er stor nok til å slå ut vernet. Eller et gåent motorvern f.eks. Kun vill gjetting, men hvorfor ikke Ble det noen skader på interiøret i bilen?
Hakon Skrevet November 26, 2008 Forfatter Skrevet November 26, 2008 Denne brannen virker litt merkelig og umiddelbart har jeg vondt for å tro at det er de bakre reguleringene/styringsenhetene til varmeapparatet som er skyld i selve brannen. Er det en eller annen elektromotor knyttet til delen som det var brann i eller er det andre elektriske komponenter på stedet der det var brann ? En elektromotor brenner ikke uten videre med mindre det har vært en kortslutning som f.eks har medført at motoren har hengt seg opp og går konstant. Én mulig årsak til brannen kan f.eks være at bevegelige deler blir trege med årene (mangler smøring) og det kan føre til at elektromotorer går varme og begynner å brenne, men dette krever at motoren går konstant f.eks pga. kortslutning. Bare noen tanker i farten... Det er sikkert bare jeg som er dårlig til å forklare. Det var noe epoksy i dette "sverdet" som du ser i min første post som begynte å brenne. Hvordan det gikk til forstår jeg ikke, men som nevnt i min første tråd lå dette malplassert mot en metallplate, så jeg antar det var derfor den tok fy. Selve viftemotoren fungerte hele tiden, også mens det brant. Har undersøkt med koed i dag, og pga deres raske og fine service ser det ut til at jeg bestiller opp en ny del i løpet av dagen. More info on the sword: Sword failures can cause the blower to run on high speed only. What usually happens is the MOSFETs get fried, the large aluminum blades are their heatsink. Here's a jpeg showing 2 of the 4 MOSFET Det var da disse (MOSFET) som begynte å brenne.
Hoem Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 Ja, tippet at det var transistorene der som hadde tatt kveld ut fra de første postene!
Hakon Skrevet November 26, 2008 Forfatter Skrevet November 26, 2008 Er det fordi kortet lå mot metall, eller skjedde dette helt av seg selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå