Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen!

har tenkt lenge på og skaffe meg en førstebil og ser masse på Bimmers etter tips til bra førstebil. Ser at no for tiden kan du få mye for pengene i en E39.

hørt noe om at det er dyrt og eie en E39, hvilken grunn er det til det?

tenker mest på en 523 med skinn og helst automat.

er den mye plaget med rust og dyre deler?

Skrevet

Jo høyere seriemodell, jo høyere dele - og eiepriser. Som førstebil er det vel sannsynlig at du ser etter den billigste bilen på nettet, og den kommer til å bli dyr å ha...

Største problemet er vel at mange kjøper biler som har gått langt og hvor det gjerne kun er middels eller absolutt nødvendig vedlikehold som er foretatt og dermed må koste på en del for å få den i ønsket stand.

Jeg har vært fornøyd med mine E39er og har ikke vært plaget av rust.

Sikkert noen som linker til den svenske siden her etterhvert hvor det er listet opp alt som kan skje med E39(og som også kan skje på alle andre biler).

Det er ikke lenge siden det samme spørsmålet var oppe så det kan være du finner svært mange svar og tips i en lignende tråd :wink: .

Edit: Der kom til og med linken før jeg rakk å poste ferdig :o

Skrevet

Må si meg enig i det Andreas1 sier, og legge til at jeg også har vært veldig fornøyd med mine E39'er. Har ikke vært plaget av rust jeg heller, og har heller ikke hatt noen ekstraordinære kostnader. Kun skiftet vanlige slitedeler.

Skal du kjøre mye/langt så er det ikke den billigste bilen med tanke på drivstofforbruk, spesielt med automat som jo drar opp forbruket litt. Når det er sagt, så er min høyst subjektive mening at E39 skal ha automat (selv om mange sikkert er uenig med meg der :wink: )

Pass på at du finner et eksemplar som er godt tatt vare på og fulgt opp.

Skrevet

Hei TDS

BMW er generelt svært driftssikre og etter mitt skjønn(har eiet endel over år)

de ligger på topp blant europeiske biler i fornøydhet hos kunde og driftssikkerhet

5ern er relativt sikker for å være en så gammel bil Sjekk rust Min er på runde to med dør panser baklukebytte Alt gjort hos merkeverksted

rust i falsekanter å skjøter er ett STORT problen fra 96 til 00/01

Lykke til med velkjørende bil

Pedro

Skrevet

takk for raskt svar

har tenkt på og bruke ca 60000-90000 på bil. tror at prisene vil gå enda lenger ned på nyåret.

ser etter at bilen er godt holdt og tar den hjem på bukk før eg eventuelt kjøper.

bryr meg som regel ikke på kilometerstanden så lenge den er godt holdt

er det noe som er spesielt dyrt som man må skjekke grundig?

er motorene gode får 200000-300000 km uten ovehalling?

Skrevet

Alt på autopowers liste er vel ganske dyrt å fikse, men ville sett spesielt opp for elektronikk/ABS/Airbag-feil.

Har ikke vurdert E46 da? Får både 320 og 323 under 100 000.

Skrevet

Man kan vel si det sånn at en velholdt E39 som har gått et stykke er et godt kjøp hvis forrige eier var flink med å bytte slitedeler og slikt..min 96-modell 523 har fullt servicehefte og alle kvitteringer, har gått 207 000 nå, og det eneste jeg har byttet er bremser bak..slitedeler! :)

Relativt grei bil å holde, mye man kan gjøre selv, spesielt med litt hjelp fra forumet her, men større reparasjoner blir fort dyre..så man bør sørge for å holde seg unna slikt, ved hjelp av jevnt vedlikehold :)

Skrevet

Har egentlig ikke opplevd nevneverdige problem foruten slitedeler som kommer naturlig med kjørelengden på 205.000 km. Har hatt driftsstopp en gang pga stikksikring som brant av, merkelig nok utenfor det synlige feltet men kostet meg en halvtime feilsøking på verksted. Jeg opplever bilen som driftssikker, men det er sansynligvis ikke den billigste bilen å holde i drift da de er relativt avansert oppbygd alderen tatt i betraktning. Nyere biler er bare enda værre sånn sett.

Rust er det på alt av bruksbiler etterhvert som de blir gamle, men noen er værre angrepet enn andre. Tror ikke det er noe som helst bedre med konkurrentene Audi og MB.

Prøvekjør diverse motoralternativer før du kjøper. Er ikke motorkraft noe stort krav er det mange rimelige 520 til salgs.

Skrevet

har prøvd 523 iat og synes at det bør gå såpass.

har foreldre som har mercedes e220 cdi som er kjørt ca 380000 uten noe feilslag, tror og visst en bmw blir godt vedlikeholdt så ser jeg ikke så mye på km stand.

hva mener dere med godt ett stykke? 200000 eller 300000 km?

Skrevet

E39 er en kjempebil! God bil å kjøre, samt veldig pen både innvendig og utvendig. Jeg går ikke tilbake til E36 for å si det sånn. Hatt veldig lite utgifter på min. Kun vanlig service og vedlikehold. Og 130 mil på en tank er ikke dumt det heller ;)

Skrevet
E39 er en kjempebil! God bil å kjøre, samt veldig pen både innvendig og utvendig. Jeg går ikke tilbake til E36 for å si det sånn. Hatt veldig lite utgifter på min. Kun vanlig service og vedlikehold. Og 130 mil på en tank er ikke dumt det heller ;)

Helt enig! :D kjempe bil er det,jeg går ikke tilbake til E36!

Skrevet

likte e39n jeg hadde godt.. synes dog kanskje karosseriet begynner å bli gammelt, kanskje fordi det går mange av dem og forskjellen til E60 ble så stor..

Men for all del, det er veldig veldig mye bil for pengene!

Skrevet

jeg kjøpte min første bil for noen måneder siden: en 98 mod E39 520i touring. Den har rullet 420 000. Det er fremdeles MYE bil igjen i denne doningen! Er ikke den største motoren, men den går helt greit.

Det var litt småting som ikke funket, men utrolig hva som ordner seg når man setter inn sikringer. Har også byttet litt foringer og sånt (det er jo tross alt en bruktbil), men det er det hele.

Mitt inntrykk er at dette er gode solide biler. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke angrer på mitt kjøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...