Gå til innhold

Motoren fjusker når det regner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motoren fjusker kun når det regner mye, eller veibanen er helt våt, kjørte igår 29/11 på tør vei, helt normalt, men så kjørte jeg i en liten dam då plutslig begynte den å fjuske, det er bare i noen sekunder så drar det igjen. hjelper ikke å gi gass, den hopper ned til under 0,5rpm har også hendt at den har klart å stoppe bilen.

(motor rom er tørt) kan det være lambdasensor som *kortslutter når den får vann på seg, fordi på veksted sa de at den bør byttes p.g.a skade på ledningene. noen som har tips til feilsøking? for eks uten om lambd.

Skrevet
Høres jo ut som du får vann i innsuget, har du konfilter kanskje?

nei det er orgi.filter med kasse uten på, men motor rommet er jo tørt, d er også tørt rundt den filter boksen.

Skrevet

Er hjernen også helt tørr? Kan jo kanskje være lambda som tuller som du sier, men trodde ikke den ville oppføre seg slik da... Quick fix vil jo være å teipe ledningen der hvor det er skade på ledningen.

Tar deg 2min å sjekke om hjernen er tørr eller om det kommer inn vann pga tette dren f.eks. ;) Ville nå sett etter, bare for å utelukke den som synder.

Skrevet
Er hjernen også helt tørr? Kan jo kanskje være lambda som tuller som du sier, men trodde ikke den ville oppføre seg slik da... Quick fix vil jo være å teipe ledningen der hvor det er skade på ledningen.

Tar deg 2min å sjekke om hjernen er tørr eller om det kommer inn vann pga tette dren f.eks. ;) Ville nå sett etter, bare for å utelukke den som synder.

men hjernen ligger jo inni dashbord, og har hørt litt om denne og folk sier at den ikke kan få vann på seg, asså uten videre liksom, så de sa at den kunne jeg utelukke. men vet ikke jeg:s

Skrevet

Hjernen ligger bak en luke i motorrommet, og den kan få vann på seg hvis dreneringskanal er tett. Da kan du få samme symptomer som du beskriver. Er verdt å skjekke hvertfall. Luken finner du (sett forfra) til venstre bakerst. (dær batteriet er plassert på 4-cyl modellene)

Skrevet
Hjernen ligger bak en luke i motorrommet, og den kan få vann på seg hvis dreneringskanal er tett. Da kan du få samme symptomer som du beskriver. Er verdt å skjekke hvertfall. Luken finner du (sett forfra) til venstre bakerst. (dær batteriet er plassert på 4-cyl modellene)

ja det jo self. mulig at den får vann på seg, det er obare å skjekke:), men syns det er litt rart at den får vann på seg når jeg bare kjører i en liten dam i 80 da det ikke spruter opp til side døren engang:P

men skal skjekke det:) takker.

Skrevet

har vært borti det problemet der på e36 før, da har det vært veivføleren som har vært problemet, hvis du har utvendig triggerhjul i framkant av veiva, med føleren stående ubeskyttet?

kan bli bedre med plate under motor som hindrer vannsprut å...

Skrevet

har nå skjekket hjernen, og rommet der er tørt, bare mye støv:P ... hva kan det da være? i dag begynte det å regne mye, å bilen ble helt utstabil, har kubbet to ganger på 27min. å full gass på 1rpm. :(hjelp.

har vært borti det problemet der på e36 før, da har det vært veivføleren som har vært problemet, hvis du har utvendig triggerhjul i framkant av veiva, med føleren stående ubeskyttet?

hva er veiv føler og hvor ligger den?;P

Skrevet

LAMBDA SONDE! les hagenisses inlegg over da gutt/jente. veiføler er triggerføler, sitter i fremkant av motor, leser av på det "rare" hjulet som er i fremkant av motor. DEt med alle tennene på.

Bytt lambda du.

Skrevet

ja leste det og spurte hvorfor DEN oppfører seg sånn når det kun regner. må vel skjønne at det var lambdas jeg mente selv om jeg ikke tok siter.

da jeg skrev under hans svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...