Gå til innhold

kræsjet 3-ern:(

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Dama hadde et uhell med BMW-en her på fredag. Fikk sleng på sørpa og kom utfor kanten. Gikk ganske bra med bilen, men venstre skjerm, og grillen og lykten , pluss hele støtfangeren gikk.

BIlen som kom imot kjørte midt i veien, slik at hun måtte kjøre helt ut i kanten.. Så stakk den av! Fikk ikke tak i regnr heller. Men hvis jeg finner ut hvem det er, kan det da hende at det kan dekkes av hans forsikring?

(Jeg har ikke kasko)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama hadde et uhell med BMW-en her på fredag. Fikk sleng på sørpa og kom utfor kanten. Gikk ganske bra med bilen, men venstre skjerm, og grillen og lykten , pluss hele støtfangeren gikk.

BIlen som kom imot kjørte midt i veien, slik at hun måtte kjøre helt ut i kanten.. Så stakk den av! Fikk ikke tak i regnr heller. Men hvis jeg finner ut hvem det er, kan det da hende at det kan dekkes av hans forsikring?

(Jeg har ikke kasko)

Netsen akkurat samme som skjedde med meg i fjor dette :\ Kom kjørende, på glatt vei, kjørte ikke fort.. Kom en bil imot, som kom i god fart gjennom en sving, og midt i veien. Jeg måtte svinge unna for den da, og fikk sleng på bilen, og så kontra, og gikk rett i fjellveggen. Den møtende bilen forsvant, og det ble ikke noe for forsikringa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håpløse er at så lenge du bare har delkasko så få du ikke dekket dette av forsikringa. Hadde den motgående bilen vært borti bilen din hadde det gått til forsikring, men hun faktisk klarte å unngå en kollisjon har den andre bilen i følge forsikringsselskapet ikke gjort noe galt. Tåpelig opplegg, men er visst slik det fungerer...

(PS: Skjønner vel egentlig hvorfor det er slik, for kunne vel blitt mye svindel hvis ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er da faktisk å bare styre slik at du skraper opp hele siden da? For da er det i begges interesse å stoppe? :P

Det er nok det beste. Men hvem greier å tenke slik i en gitt situasjon?

En kamerat av meg opplevde noe lignende for noen år siden. Han havnet nede i ei 3m dyp grøft. Bilen han møtte kjørte selvfølgelig ufortrødent videre. Men det hadde uansett ikke vært til noe hjelp om han hadde stoppet. Om det ikke var kontakt så kan man ikke laste den andre part.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er da faktisk å bare styre slik at du skraper opp hele siden da? For da er det i begges interesse å stoppe? :P

Det er nok det beste. Men hvem greier å tenke slik i en gitt situasjon?

En kamerat av meg opplevde noe lignende for noen år siden. Han havnet nede i ei 3m dyp grøft. Bilen han møtte kjørte selvfølgelig ufortrødent videre. Men det hadde uansett ikke vært til noe hjelp om han hadde stoppet. Om det ikke var kontakt så kan man ikke laste den andre part.

Nettopp, man får bare slengt etter seg at du ikke kjørte etter forholdene, og at du skal kunne bremse til stillestående på den strekningen av veien du har oversikt over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt, men sånn skjer! Er mange idioter på norske veier og de kommer VELDIG godt til syne på vinteren.

En ting jeg har merka er at folk ikke bryr seg når det gjelder ungdomsbiler. Hver gang jeg har vært med på/har rast, kræsja, motorstopp osv kjører folk bare forbi og ser stygt på meg/oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt, men sånn skjer! Er mange idioter på norske veier og de kommer VELDIG godt til syne på vinteren.

En ting jeg har merka er at folk ikke bryr seg når det gjelder ungdomsbiler. Hver gang jeg har vært med på/har rast, kræsja, motorstopp osv kjører folk bare forbi og ser stygt på meg/oss...

Det vet jeg veldig godt, etter jeg stod langs veien å ventet på hjelp, med BMWen et par meter ned i grøfta, og godt plantet inn i fjellveggen. Var en som stoppet, også gikk jeg bort, han tok ruta ned, også lo han og kjørte videre.. Det klikket for meg, og jeg sparket inn i bilen hans bak. Skulle jo aldri gjort det, men det klikket for meg! Han stoppet ikkke igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig opplegg, men er visst slik det fungerer...

(PS: Skjønner vel egentlig hvorfor det er slik, for kunne vel blitt mye svindel hvis ikke)

Det er helt logisk at det er slik, som du også skjønner. Må nesten ha kasko hvis man skal helgardere seg, sånn er det bare.

-Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har unngått situasjoner fordi jeg har vært "proaktiv" i trafikken, dvs ha rom for at andre gjør feil, som f.eks å ikke overholde vikeplikt. Spesielt viktig å tenke slik på glatt vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har motsatt erfaring, fikk problem med en retur slange til kjølvannet på bmw`n kl 12om natta midt mellom bjorli og lesja på vei til hytta for en liten stund siden. Riktig nok alle som jeg hadde kjørt forbi på vei oppover fjellet bare smilte når de såg røyken velte ut fra motorommet :P men de andre var hygelige og stoppa, for å spør om det gjikk bra, og om jeg trengte hjelp :)

Så kom viking, med verdens best mekaniker og han taua meg til verksted, og skrudde og styrte til seint på natt, prisen? kunn egenandel, og 0,- for skruinga. DET er service!

Et tips er å få dama til å stå å se nedi motoren, da stopper alle truck`erene :roll:

En god regel er;

En idiot på veien går fint, det er når to idioter møtes det går galt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...