Gå til innhold

Nybegynnerombygging etter økonomimodellen : E36 316i 1993

Anbefalte innlegg

Skrevet

Monterte kjørecomputer i går:

Fant en gammel printerkabel på jobben jeg lobotomerte og loddet inn i det eksisterende ledningsnettet:

60ndohnydua0lifnsw8v.jpg

v8j6hy7xl30o0igmz5pg.jpg

En del kabler, frosne tær, loddetinn og krympeslanger senere:

bs8ixydr96bxk9mh1sbe.jpg

e8gvagtah4rfljr0bsps.jpg

Ser ut til at den virker slik den skal:) Blir bare midlertidig dette, tenker å skifte ut ledningsnettet til sommeren, ifm. ettermontering av klimaanlegg:)

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
da har jeg vært på besøk hos BT her på Lillehammer. Fikk pratet med en av gutta som driver med godkjenning. Han var ikke videre positiv til prosjektet mitt desverre:( Han mente at jeg måtte fremskaffe dokumentasjon fra BMW Norge om hva som er ulikt fra en 1993 316I til en 318IS. Dette gjør ikke BMW lenger såvidt jeg forstår, så kan vel bare droppe det!

Forsøkte meg på å fortelle at jeg kan fremskaffe alle delelister over hva som er ulikt, og bildebevis på at dette er skiftet, men det var ikke godt nok det heller. Litt håpløst dette....

Anyways, fikk tak i et søknadsskjema, så får bare fylle ut og sende inn tenker jeg. Håpe på det beste iallefall:) Tips om hvordan blidgjøre myndighetene mottas med takk:)

Når du får godkjent søknaden din trenger du et slikt dokument:

x5v0dbx6u7siw3vtnwrp.jpg

Så er det bare å bestille visningstime etterpå ;)

Skrevet

Takk Mexos! Det er vel neppe alle BMW-verksteder som går med på å skrive ut slike papirer ? Jeg får ta en ydmyk samtale til Sulland her i Lillehammer og høre om de er villige til å godkjenne min:) Har fått ordnet meg med BMW ETK delekatalog, så skal nok kunne klare å finne frem mesteparten av delenumrene og dokumentere at de er montert.

Ellers vil jeg også kondulere Mexos for det som skjedde med bilen din! Utrolig trist at slikt skjer! Å se en godt krasjet bil er som å se bilder av lemlestede barn i Afrika, helt fryktelig! Må virkelig manne meg opp før jeg går inn på høggern her i byen, smadra biler er hard kost for sarte sjeler.. Håper alt ordner seg, og at bilen kommer tilbake på veien!

• 3 weeks later...
Skrevet

På tide med en update!

Førerstolen begynte bli litt nedsittet, så bestemte meg for å ordne litt. Sjekke litt rundt på høggerne i området, og fant en som hadde to E46 sorte sportssoler som de solgte til en hyggelig pris:) Var visst fra en smadret 2001 mod. touring, med ca 100 000 på telleren.

Stolene så ikke akkuratt videre bra ut da jeg kjøpte dem..

7m9mk1ff9hnsjizv2e6c.jpg

9yspunoo0kehytkq8mcq.jpg

Var fulle av møkk, glass og teip

Med litt TLC ble de brått bedre!:

etter første vask:

y4kru2easoydktunt4ep.jpg

ble de satt inn med autoglym skinnrens samt et slags bevaringsmiddel:

d3o709e6n6340564hu66.jpg

Etter en del banning, steiking hamring og tilpassing kom de til slutt på plass:)

tfjie6gw07xecwzkdart.jpg

Hullene til de bakre skruene er litt for langt bak, men med litt lirking får man det til. Det måtte gjøres litt endringer til sikkerhetsselefestet i godset på setet. E36 sitt beltefeste er litt annerledes, da selve festebraketten har gjenger, mens på E46 har godset gjenger, ikke festet. Så måtte borre ut gjengene i de gamle festene slik at skrua akkuratt gikk gjennom.

Gleder meg til første tur:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...