Gå til innhold

535tdi vs 535i m/gas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei som jeg bor sammen med og er opptatt av miljøet, noe jeg ikke er så opptatt av.

Hvordan er det med 535tdi vs 535i m/gas?

Dem begge vil bli chip`et og touring.

Hvordan er utslippet på begge biler?

Hvordan er effekten?

Er det andre muligheter med diesel og gas eller lignede(vet at gas ikke går med diesel, men om det er andre miljø vennlige ting en kan gjøre for å minske utslippet).

Jeg vil gå for 535tdi eller 535i med gas uansett(ikke mindre motor utgaver)

Skrevet

Forvirrende innlegg må jeg innrømme...

BMW har aldri hatt tdi-benevelse, de har brukt tds og d. Alle dagens dieselmodeller heter kun d, selv om de har turbo. Og nå har det seg jo sånn at for å finne en 535d, så må du på 2004 eller nyere (E60+), mens skal du på 535i, så må du på 2003 (E39) eller tidligere... Så det er ikke direkte sammenlignbart dette her. Hvis du presiserer litt nærmere hva slags biler/årsmodeller du snakker om, så er det lettere å gi deg utslipp/effekt.

Men husk at gasskonverteringer er rimelig fishy om dagen siden alle eksisterende anlegg må godkjennes innen 1. mars eller noe sånt, og alle nye anlegg må godkjennes så fort det blir montert fremover. Såvidt jeg forstod var det ikke så lett å oppdrive godkjente installasjoner, men det har kanskje endret seg.

Skrevet
Forvirrende innlegg må jeg innrømme...

BMW har aldri hatt tdi-benevelse, de har brukt tds og d. Alle dagens dieselmodeller heter kun d, selv om de har turbo. Og nå har det seg jo sånn at for å finne en 535d, så må du på 2004 eller nyere (E60+), mens skal du på 535i, så må du på 2003 (E39) eller tidligere... Så det er ikke direkte sammenlignbart dette her. Hvis du presiserer litt nærmere hva slags biler/årsmodeller du snakker om, så er det lettere å gi deg utslipp/effekt.

Men husk at gasskonverteringer er rimelig fishy om dagen siden alle eksisterende anlegg må godkjennes innen 1. mars eller noe sånt, og alle nye anlegg må godkjennes så fort det blir montert fremover. Såvidt jeg forstod var det ikke så lett å oppdrive godkjente installasjoner, men det har kanskje endret seg.

Hmmm...

Ja det gikk litt fort der. Var på et hotel og tiden for internetten gikk ut, så jeg skrev dette rask ned uten å tenke meg om.

Mener selvfølgelig 530i bensin utgaven og 535 diesel utgaven begge i stasjonvogn.

Gjør jeg dette så skal det selvfølgelig være skikkeligt og godkjent.

Skrevet

Undersøk om det finnes 535d godkjent for biodiesel i markedet. Det burde da vel tilfredstille samboeren din. Gass høres greit ut det, men undersøk at du har mulighet for fylling i nærheten av deg og husk at forbruket av gass er større enn bensin per kjørte kilometer når du setter opp miljøregnskapet ditt.

Skrevet
Undersøk om det finnes 535d godkjent for biodiesel i markedet. Det burde da vel tilfredstille samboeren din. Gass høres greit ut det, men undersøk at du har mulighet for fylling i nærheten av deg og husk at forbruket av gass er større enn bensin per kjørte kilometer når du setter opp miljøregnskapet ditt.

faktisk 20% prosent for å vær nøyaktig :wink:

husk at gassanlegg er grusomt pirkete på at du følger bilen opp til punkt og prikke med servicer både på bil og gassanlegg.

Skrevet

Alle de motorene som har vært konverter til gass som jeg har sett åpna har vært fulle av sot, så er nok ikke helt bra for motoren. Legger også masse feilkoder i systemet og motorlampa lyser.

Ville gått for diesel :wink:

Skrevet

Trådstarter, hadde satt pris på om du var litt mer informativ når du spør om hjelp. Vi bruker av vår egen tid på å DRA informasjonen ut av deg for å hjelpe DEG. Det har seg nemlig sånn at man må vite hva slags årsmodeller du ser for deg om du skal få gode svar. Det var mye motoroppgraderinger hos BMW på 2007-modellene, med fokus på miljø. Mellom 2005 og 2007 er verken 530i eller 535d særlig snille. Begge er godt over 200g co2/km.

Gass høres greit ut det, men undersøk at du har mulighet for fylling i nærheten av deg og husk at forbruket av gass er større enn bensin per kjørte kilometer når du setter opp miljøregnskapet ditt.

Men når man snakker biler i 250 til 280-hestersklassen, så kan ikke miljø være så forbanna nøye akkurat... :lol:

Skrevet
Gass høres greit ut det, men undersøk at du har mulighet for fylling i nærheten av deg og husk at forbruket av gass er større enn bensin per kjørte kilometer når du setter opp miljøregnskapet ditt.

Men når man snakker biler i 250 til 280-hestersklassen, så kan ikke miljø være så forbanna nøye akkurat... :lol:

Ha ha ha, ja man ser ikke skogen, for bare trær.... :lol:

Skrevet
hmmm, hvorfor tenkte jeg ikke på det da :-)
Skrevet
Trådstarter, hadde satt pris på om du var litt mer informativ når du spør om hjelp. Vi bruker av vår egen tid på å DRA informasjonen ut av deg for å hjelpe DEG. Det har seg nemlig sånn at man må vite hva slags årsmodeller du ser for deg om du skal få gode svar. Det var mye motoroppgraderinger hos BMW på 2007-modellene, med fokus på miljø. Mellom 2005 og 2007 er verken 530i eller 535d særlig snille. Begge er godt over 200g co2/km.

Sorry.

Det er E61 og 2007-08 jeg tenker på.

Jeg har nå en lett trimmet Audi RS4, som ikke er så miljø vennlige, og skal være litt mer miljø vennlige enn den. MEN samtidig ha noe motor å flytte bilen på :-)

Skrevet

Ha ha ha, ja man ser ikke skogen, for bare trær.... :lol:

hehe, ja

Tilsammenligning med min Audi som jeg har nå, vil jeg tro dette er bedre da :-)))

Skrevet

I følge Autoweek har både 530i og 535d av nye utgavene rett over 180g co2/km. Det begynner jo å ligne noe. En kollega importerte en feb. 07 530xdAT forrige vinter, og sparte noen kroner på å ta den kontra såvidt eldre og billigere utgaver med 211g eller hva den nå hadde. Forskjellen var liten i pris i Tyskland, men betydelig i avgifter. Lurer på om det var snakk om 20-30 lapper i forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...