maurtin Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Vel Skulle ut å kjøre idag tidlig, og ble møtt av en spylerveskelukt i kupeen. I passasjersetet fremme å der en dunk konsentrert spylerveske som tydeligvis hadde en lekasje. Det hadde samlet seg litt spylerveske under 4-liters dunken som hadde trekt i skinnet. Ble svart på hendene når jeg tørka bort. Nå har jeg vasket setet og det er en tydelig matt sort flekk på ca 10 x 10 cm midt i setet... Noen tips for å få tilbake glansen? skal se om jeg kan ta et bilde senere takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2008 her er et bilde. Det ser kansje verre ut på bildet enn i virkligheten Uansett, noe annet jeg også lurer på. Selv om toppa er helt igjen skrudd så er den ikke tett, tar ikke mange sekunder før dråpene kommer. Kan de som solgte meg denne ta på seg noe skyld? Man må da vel forvente at en kanne som inneholder væske faktisk er tett når korka er på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Det der har jeg ikke prøvd. Konsentrert spylervæske er vel i stor grad isopropanol - flekkfjerningsmiddel litt i kraftigste laget altså - som nok har svekket fargingen av skinnet. Jeg ville ventet til skinnet var helt tørt etter spylervæsken, og gitt setet en behandling med et lærpleiemiddel. Ofte kan vanlig lærpleie være nok til å få farge og glans tilbake. Det beste tipset er at du hører hos en møbelforhandler først, han/hun har sikkert et middel å anbefale til ditt tilfelle. Ellers så hører jeg stadig om folk som bruker - og anbefaler - sort skokrem til oppfarging av sorte skinnseter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Skokrem kan nok funke ja, var det første jeg tenkte på iallefall Bare pass på å tørke skikkelig av igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Skokrem kan nok funke ja, var det første jeg tenkte på iallefall Bare pass på å tørke skikkelig av igjen Bruk et håndkle hvis noen skal sitte der de første par dagene. Eller ikke bruk et håndkle hvis du ikke helt vet om du liker den som skal sitte der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 ta kontakt med leathermaster.no så blander de en flaske med farge til deg som du kan påføre og farge opp skinnet igjen. Er ikke verre Ta hele interiøret i samme slengen så får du "nytt" skinninteriør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2008 tusen takk for tips, så da er det faktisk håp! Mistet helt motet etter det der, vært depressiv og vanskelig i hele dag Har en onkel som er møbelsnekker så skal høre med han om han har noe på lur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Kjekt med familie som har god greie på ting - håper han kan hjelpe. Når man er uheldig og søler noe i bilen, er skinnseter ofte ikke så dumme å ha... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Så lenge det kun er farge er det ikke no problemer. er verre med rifter osv Et skinninteriør kan bli dritbra etter litt oppfarging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 www.swisswax.no der får man mye gromt! farge til skinn osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Det der blir nok helt fint igjen, men kan hende du må smøre inn hele setet for å få det jevnt. Madammen bruker narvesverte til å farge skinn svart med (saler og seler til hest). Det kan farge hvilken farge som helst om til svart. Men farge får du også hos møbelbutikker, salmakere og møbelsnekkere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2008 Takk for flere tips! Har hatt på noe skinnbehandlingsgreier fra swisswax uten farge og det har allerede hjulpet en del på glansen, så det ser ikke lenger ut som noen fra chernobyl har pissa seg ut i setet mitt. leathermaster.no holder til bare en knapp time unna der jeg bor, så vurderer å avlegge han et besøk, og skal muligens i tillegg til å få fikset flekken få en tube/flaske med noe stoff slik at jeg kan behandle alt skinnet for å få nytt liv igjen,det er tross alt 16 år gammelt, dog uten rifter Kom meg ikke inn på den linken Ellingsen B. skrives visst med enkel v. www.swissvax.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Jeg ville ikke satt inn flekken med olje/lærmiddel før du har fått farget det!! Det er best å farge det når det er helt tørt, da tar det til seg farge skikkelig. Når det er mettet av olje vil det ikke ha farge heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Desember 6, 2008 Share Skrevet Desember 6, 2008 Jeg ville ikke satt inn flekken med olje/lærmiddel før du har fått farget det!!Det er best å farge det når det er helt tørt, da tar det til seg farge skikkelig. Når det er mettet av olje vil det ikke ha farge heller... Helt riktig Gunnar. Sett inn med pigmenter først, deretter ordinær skinnpleie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2008 au. la gå, får se om jeg finner på noe lurt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå