Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Menneskeliv er ikke mer verdt hvis de ikke gjør noe nyttig for seg, og heller velger å ødelegge for alle andre rundt seg.

Det er få som tørr si det, men jeg er glad du sier det. For jeg er helt enig.

Men desverre så er det vel regler her til lands som tilsier at man skal bli straffet hvis man kommer med til dels alvorlige trusler mot andre.

Hørte på radioen i går at Stortinget hadde bedt om skjerping av straffen for gjengangere i vinningsforbrytelser. Men det som hadde skjedd var at straffene hadde gått ned (stått stille) 29% ifht. andre straffer i samfunnet. Og det var vel drøyt 2 år siden Stortinget kom med denne anmodningen. Samtidig hadde vinningskriminaliteten drastisk gått opp.

Skrevet
Menneskeliv er ikke mer verdt hvis de ikke gjør noe nyttig for seg, og heller velger å ødelegge for alle andre rundt seg.

-1!

Dette med å sette seg veldig til doms over hvilke menneskeliv som ikke har særlig verdi, kan man godt være litt tilbakeholden med.

Det å gå veldig fundamentalt inn i akkurat denne debatten, vil også kunne være til tåkelegging av noe som er et veldig viktig tema: Jeg har selv bodd i relativt avsidesliggende strøk, hvor du vet at du lang vei til sykehus hvis noe skulle hende. Og hvis strømmen blir borte, vet du at det vil ta minst 6 timer før den kommer tilbake igjen. Man kan si at det ikke er noe stort samfunnsproblem at folk kjøper seg aggregater for å bruke når strømmen forsvinner, men det er det faktisk: For skal vi følge dene tankegangen, vil veien være kort til å tenke at politiet og offentlige myndigheter ikke er til hjelp for en selv, ergo må man selv sørge for å gjøre politiets jobb - og da har sentrale myndigheter akseptert at befolkningen i distriktene ikke føler at de er en del av samfunnet, og ikke kan nyte godt av samfunnsstrukturen. :shock:

Hørte på radioen i går at Stortinget hadde bedt om skjerping av straffen for gjengangere i vinningsforbrytelser.

Dessverre - og jeg sier dessverre - tviler jeg på at dette vil bli gjennomført i særlig grad. Et enkelt trekk kunne være å svekke den såkalte kvantumsrabatten. Men siden mange kriminelle er gjengangere, kunne dette føre til at noen kriminelle ville bli dømt til svært lange straffer for å ha utført relativt små brotsverk gang på gang. Og det tror jeg ville komme i konflikt med enkeltes rettsoppfatning. :?

Skrevet

-1!

Dette med å sette seg veldig til doms over hvilke menneskeliv som ikke har særlig verdi, kan man godt være litt tilbakeholden med.

Er du ikke enig?

Jeg ser lite verdi i en kødd som flyr rundt og KUN kødder til ting for andre.

For å gi litt ut av kontekst, kan jeg si at jeg ikke akkurat var veldig begeistret for en lav, liten tysker som tok livet av en haug jøder...selv om det er å trekke det litt langt ;P

Skrevet

Bra gjordt men rimelig skummelt å konfrontere 3 tyver når man har en gravid dame i huse,hva kunne skjed hvis han hadde blitt overfalt å liggi bevistløs på gulve,er jo så mye syke folk som går rundt...

skulle vært hengt opp etter et tre å kappa av ballene,som man gjør når man slakter kanin (nesten det samme da,bare tar liv av kaninen først)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...