blckwtr Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Jeg har en svart 320 der hovedlysene blinker. Nærmere beskrevet, så er de på, men i ny og ne slår de seg av i et millisekund eller 2. Dette skjer samtidig på begge to. Fryktelig irriterende, da biler foran tror jeg blinker på de... Hva er galt?? Mvh Tommy
Kjennern Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Du har nok en overledning et sted, mine blinket pgså. Da hadde jeg åpne brudd i kablene som går over i bakluka. Fiksa dem så var alt fint.
blckwtr Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Du har nok en overledning et sted, mine blinket pgså. Da hadde jeg åpne brudd i kablene som går over i bakluka. Fiksa dem så var alt fint. Ahhhh, ja jeg håper det kan være det og ikke "hjernen" som er gåen ihvertfall. Forresten, så har jeg merket at parklysene og kjørelysene bak også har vært litt ustabile i det siste, kanskje en sammenheng der?!
Kjennern Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Jeg merket det med at midtre bremselys lyste hele tiden, og at skiltlysa bak var svakere. Så det som skjedde var at + til skiltlys kobla seg sammen med bremselys. Når jeg bremset fikk xenon en "peak" så dem blinka. Alt gikk heldigvis bra så har ikke fått noe problemer med lysmodul etc.
blckwtr Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Kjempegreier... Skal åpne opp og sjekke etter jobb... takker...
x25Touring Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Hadde samme problemet på min. Måtte bytte lysmodulen (lysbryteren). Kosta ca 3500,-+ så det er ikke noe billig afære...... Mine blinka mest, hvis jeg kjørte med fulltlysa på.
blckwtr Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Hadde samme problemet på min. Måtte bytte lysmodulen (lysbryteren). Kosta ca 3500,-+ så det er ikke noe billig afære...... Mine blinka mest, hvis jeg kjørte med fulltlysa på. Er det lysmodulen som omtales som "tenneren"? Kompliserte greier dette her, trodde at det var to tennere, en for hver side? Tar jeg feil? Ihvertfall mister pærene (xenon) spenningen over lysbuen, så en eller annen plass går strømmen tapt...
Kjennern Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Lysmodulen er selve hjernen for hvordan lysene skal oppføre seg. Tenneren er noe helt annet og ja der har du 1 pr xenon pære
blckwtr Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... &cs=latin1 Er det dette som er hjernen?
x25Touring Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Linken funka ikke, men det er selve lysbryteren. Ligger en hjerne bak der.
blckwtr Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Forresten, hvordan får man verifisert om hjernen er gåen? Kan man ta en diagnose, vil man se det på den? Er det derfor parklysene mine og kjørelys bak også av og til fusker? Håper noen kan hjelpe...
sdfdsfds Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Jeg hadde akkurat en E46 på jobb med blinkende xenon lys, der var det lysbryteren som var gåen. Er helst denne som går i stykker hvis lysene på E46 begynner å blinke, den eneste måten å finne ut av det på er å prøve lysbryteren fra en annen bil.
blckwtr Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Greie tips å ta med seg, men vil det lønne seg å kjøpe en brukt for under 1/3 av prisen, eller kan man forvente at denne også kommer til å gå, eller i verste fall er gåen allerede?!
sdfdsfds Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Jeg ville nok kjøpt en ny. Nå husker jeg ikke akkurat hvor mye den nye kosta, men tror det var mellom 2000-3000. Da varer den lenger og du har jo garanti på delen
Ørjan_S Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Som info kan nevnes at lysbryter pg lysmodule sitter i en enhet på e46, og ved ett evt. bytte må ny kodes til den bilen den er montert i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå