Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan nå opplyse om at jeg har samme problemet med min bil, men dog ikke ofte, snarere meget sjeldent. Men det er kanskje mer fremtredende når motoren er kald.... Innbiller jeg meg ihvertfall..

Demonterte EGR ventilen min forrige helg, men der var det ikke mye skitt, men tok bort det lille som var der. EGR ventilen var forsåvidt grei å trykke inn stemplet på, kunne ikke se noen feil.

Men det jeg oppdaget ,var bittelitt svetting rundt den dysen som er nærmest olje påfyllingen. Så jeg lurer på om det kan være problemet? Noen som vet eller tror?

Skrevet

Ringte stenshagen bil i lillestrøm i dag og dem hadde null i frekvens på den delen til min 320dat, altså ingen solgte...

Men han fant ingen EGR i delereg til min, men han fant AGR i stedet, vet ikke om det er noe forskjell jeg??

Men han hadde hørt om at det kunne oppstå feil her.

Vurderer å kjøpe nytt luftfilter, ny AGR og luftmassemåler så har iallefall utelukket dette. Men jeg kjøper nok fra tyskland, sikkert halve prisen.

Skrevet
Får du nykking i alle gir, men kun når du har MEGET lite pådrag på gassen?

Har ikke merket noe særlig på de høyeste gira, men er ikke umulig at det er litt der også.

Men er hovedsakelig på de lave gira med lavt turtall og når den er kald.

Skrevet

Snakker dere om tennplugger på en diesel bil, eller er det glødeplugger?

For om dere snakker om tennplugger, så er det helt feil på en diesel.

Men snakker dere om glødeplugger, så er det og feil, da glødepluggene kun virker rett før start, og ikke under kjøring.

Skrevet
Snakker dere om tennplugger på en diesel bil, eller er det glødeplugger?

For om dere snakker om tennplugger, så er det helt feil på en diesel.

Men snakker dere om glødeplugger, så er det og feil, da glødepluggene kun virker rett før start, og ikke under kjøring.

Snakker selvfølgelig om glødeplugger ja og jepp, vet dem kun er i bruk ved start...

Jeg satser på å bytte LLM, AGR(som det heter på min, samme som EGR ca) og nytt luftfilter.

Noen som har noen tips til bra sportsfilter? Har green eller KN i sikte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...