Gå til innhold

*** Tråden for X5 E53 ***

Chris A
 Share

Anbefalte innlegg

Her er iallefall min X5:)

Oppfordrer andre X5-eiere å legge ut bilder av bilen her i tråden, er vel ikke så veldig mange som kjører X her på forumet?

70_966845530.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kun kjørte denne bilen i en måned, men syntes den var helt supert, poster jeg et bilde av "min" jeg også...

Og ja, jeg vet noen syntes treverk kun er for båter og gamle folk. Men hadde bare de droppet treverket på rattet, hadde dette faktisk vært pent!

3x28r1maoxzi7mhhjpxb_thumb.jpg

tslnko5in02ntm7ggnft_thumb.jpg

Jeg husker du hadde denne, den blev raskt solgt.

Jeg syns treverk er pent i lag med Beige skinn. Titan kan fort bli kjedelig, selv om det bryter godt dersom alt er sort!

Flott bil, Andreas!

Hvordan opplevde du motor og drag? Er vel deilig å sitte høyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker du hadde denne, den blev raskt solgt.

Jeg syns treverk er pent i lag med Beige skinn. Titan kan fort bli kjedelig, selv om det bryter godt dersom alt er sort!

Flott bil, Andreas!

Hvordan opplevde du motor og drag? Er vel deilig å sitte høyt?

Den ble meget raskt solgt ja. Men så var det en av få gjenværende "Varebil - Klasse 1"-registrete X5'er igjen i Norge også:)

Titanlister sammen med beige skinn blir gjerne litt i lyseste laget. Syntes selv faktisk det at aluminiumslister ikke er så meget å trakte etter... Men igjen, smak og behag.. :)

Motor og drag i denne X5 3.0d med 184 hk var greit. Nå skal det sies det, at du finner sjeldent folk som er så bortskjemte som meg når det kommer til motorkraft. Men likevel opplevde jeg denne som rask og kjøredynamisk. I hvert fall i SUV-sammenheng. Og det er jo til tider helt supert å kunne sitte såpass høyt hevet i traffiken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser på lista di at du er bortskjemt mht. sterke flotte biler :-) Er jo innom siden din innimellom for å drømme litt. Flotte spesielle biler. Deler nok samme mening som deg med tanke på titanlistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde X5 for en tid tilbake og fikk god erfaring med den. Var en 3.0i og det jeg egentlig likte best med hele bilen var lyden :lol: Skikkelig gromlyd fra 4 potter. Det jeg derimot ikke likte så godt var sportsetene. Med så høy bil merket jeg at sidestøtten på førerstoln begynte å bli temmelig sliten av mye inn- og utstigning.. Så hadde jeg valgt X5 igjen ville jeg gått for komfortsetene.

Av oppgraderinger den lille perioden jeg hadde den var å skifte ut originalgrillen og montere kromringer i instrumentene... Uten disse små tingene så jeg egentlig ikke annet jeg ønsket å gjøre med bilen. Føler X5 med for mye styling (inkl. M-tech) blir helt feil, men at stigtrinn, mørke ruter og store hjul (helst org.) er på sin plass 8)

fawhcnldricdh8s6t25r.jpg

u7d1rqo0ptt0xsljiarx.jpg

Uten kromringer:

fa2nx5qi7jgbkdhcatik.jpg

Montert kromringer i instrumentene:

no70f7ts73g7l15dae98.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en X5 4.4i i vel ett års tid nå.

Bygde den om til gassdrift og det har fungert meget bra.

Litt påkost har det vært (slitedeler som bremser osv.).

Bilen er i meget bra teknisk stand, men er ikke helt strøken optisk (en del småstriper osv. her og der - ser det først på nært hold).

Er KJEMPEFORNØYD med denne bilen.

Litt morsomt er det at Michael Schumacher har rattet den tidligere :D (Hyttebil i Trysil)

Lurer på å selge den nå, har planer om flytting til utlandet så da blir det vel en nyere type der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk greit å sette i ringene. Bestilte på GS-Bildeler tror jeg... Skru ut hele instrumentene forfra og deretter ser du tydelig hvordan det henger sammen.. Husker ikke i detaljer hvordan det var, men det gikk veldig greit å gjøre jobben... Er en liten og rimelig detalj, men som allikevel gjør seg godt på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk greit å sette i ringene. Bestilte på GS-Bildeler tror jeg... Skru ut hele instrumentene forfra og deretter ser du tydelig hvordan det henger sammen.. Husker ikke i detaljer hvordan det var, men det gikk veldig greit å gjøre jobben... Er en liten og rimelig detalj, men som allikevel gjør seg godt på bilen...

Hvordan blir det med km. stand etc. visst man tar ut instrumentet? Noe man bør tenke på før man skrur ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her følger bilde av X5 jeg eier nå. Herlig bil som jeg har gjort følgende med: Lakkbehandling, farget rutene,AC-Schnitzer pedalsett, titan grill, montet dobbelt sportseksos, samt `tunet` motor. Er på utkikk etter 20 elelr 22 toms hjul. Hadde sportsseter i min forrige og har komfortseter i denne. Savner litt sidestøtte men er mye mer fornøyd med at seteryggen kan vinkles.

qkhz9pfpht01i5r55a14.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde X5 for en tid tilbake og fikk god erfaring med den. Var en 3.0i og det jeg egentlig likte best med hele bilen var lyden :lol: Skikkelig gromlyd fra 4 potter. Det jeg derimot ikke likte så godt var sportsetene. Med så høy bil merket jeg at sidestøtten på førerstoln begynte å bli temmelig sliten av mye inn- og utstigning.. Så hadde jeg valgt X5 igjen ville jeg gått for komfortsetene.

Av oppgraderinger den lille perioden jeg hadde den var å skifte ut originalgrillen og montere kromringer i instrumentene... Uten disse små tingene så jeg egentlig ikke annet jeg ønsket å gjøre med bilen. Føler X5 med for mye styling (inkl. M-tech) blir helt feil, men at stigtrinn, mørke ruter og store hjul (helst org.) er på sin plass 8)

fawhcnldricdh8s6t25r.jpg

u7d1rqo0ptt0xsljiarx.jpg

Uten kromringer:

fa2nx5qi7jgbkdhcatik.jpg

Montert kromringer i instrumentene:

no70f7ts73g7l15dae98.jpg

Denne bilen kjenner jeg godt.. Bytte bla. begge drivakslene kun få mil etter handel.. Men ellers en knall bil med mange gode mil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her følger bilde av X5 jeg eier nå. Herlig bil som jeg har gjort følgende med: Lakkbehandling, farget rutene,AC-Schnitzer pedalsett, titan grill, montet dobbelt sportseksos, samt `tunet` motor. Er på utkikk etter 20 elelr 22 toms hjul. Hadde sportsseter i min forrige og har komfortseter i denne. Savner litt sidestøtte men er mye mer fornøyd med at seteryggen kan vinkles.

qkhz9pfpht01i5r55a14.jpg

Denne var rett og slett sexy :-)

Hvilken dim er dekka du har nå? Ser fine ut dem da? 5 eikers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...