thunderstorm77 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Nå har jeg vært uten bil i 7-8 uker (2002 318i Touring). Det startet med at bilen plutselig stopper under kjøring. Med unntak av ett tilfelle starter den hver gang etter kort tid, men det er farlig å kjøre f.eks. på motorveien. Utenom dette kjører bilen som en klokke. Den ene gangen den stoppet helt ble den fraktet til et ikke-merkeverksted. Etter 3 forsøk, 2 uker og 10.000 kr hadde de ikke bedret noenting. Jeg tok da bilen til merkeverksted hvor den står fremdeles. De gjorde ett forsøk som ikke bedret noenting. Bilen ble levert tilbake til verkstedet, og nå har de gjort en god del prøve- og feiling uten resultat. Bl.a. bestilte de en ny styringsenhet til bilen (kr. 14.000,-) som heller ikke bedret problemet. Hva skal jeg gjøre med dette? Vi har kun denne bilen, og jeg må snart ha den tilbake. Er det virkelig riktig at ekspertisen (merkeverksted) skal drive slik prøve- og feiling?? Jeg kommer til å kreve beløpet betalt til ikke-merkeverkstedet tilbake og har gjort dem oppmerksom på dette. Men hva er det rimelig at jeg betaler til merkeverkstedet? De har påtatt seg et oppdrag de ikke får til, og jeg mener det er feil at jeg skal betale for deres manglende evne til å løse problemet. Hva f.eks. med styringsenheten til 14.000,- som ikke bedret noenting?? Finnes det noen alternativer? Nå er jeg på en måte låst til merkeverkstedet, og jeg vet ikke om noen som er bedre utrustet til å finne ut av dette.
Ballder Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Har det blitt tatt diagnose på bilen da? Eventuelle feil meldinger etter dette.
thunderstorm77 Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 Har det blitt tatt diagnose på bilen da?Eventuelle feil meldinger etter dette. De har gjort alt de kan av feilsøking. Ser ut som dette er en feil som ikke lar seg finne enkelt ved vanlig feilsøking. Men de har tatt ut en logg som de har sendt til BMW i Tyskland for 1 uke siden.
helgeb Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 bensinpumpe! dette kommer ikke frem som feil på diagnose
thunderstorm77 Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 Det var godt gjettet. Denne ble byttet på ikke-merkeverkstedet uten at det hjalp noenting... Men hva skal jeg gjøre - hvor lenge må jeg finne meg i å vente, og hva bør jeg prinsipielt betale for når den tid kommer?
wabby Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Jeg hadde et tilsvarende problem på en annen bil. Bilen gikk fint, men periodisk så stoppet den. Starta heller ikke med engang, men måtte vente 1 minutt eller 2. Viste seg at det var bensinfilteret, så når det samla seg mye dritt i den så stoppet bilen.... ventet litt slik at dritten la seg ned i filteret og ikke blokkerte mer, så starta bilen. Var en snedig sak å finne ut av.
thunderstorm77 Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 Jeg hadde et tilsvarende problem på en annen bil. Bilen gikk fint, men periodisk så stoppet den. Starta heller ikke med engang, men måtte vente 1 minutt eller 2.Viste seg at det var bensinfilteret, så når det samla seg mye dritt i den så stoppet bilen.... ventet litt slik at dritten la seg ned i filteret og ikke blokkerte mer, så starta bilen. Var en snedig sak å finne ut av. Det høres veldig likt ut - skal høre med verkstedet om de har sett på det. Tusen takk!
doffa Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Nå har jeg vært uten bil i 7-8 uker (2002 318i Touring). Det startet med at bilen plutselig stopper under kjøring. Med unntak av ett tilfelle starter den hver gang etter kort tid, men det er farlig å kjøre f.eks. på motorveien. Utenom dette kjører bilen som en klokke.Den ene gangen den stoppet helt ble den fraktet til et ikke-merkeverksted. Etter 3 forsøk, 2 uker og 10.000 kr hadde de ikke bedret noenting. Jeg tok da bilen til merkeverksted hvor den står fremdeles. De gjorde ett forsøk som ikke bedret noenting. Bilen ble levert tilbake til verkstedet, og nå har de gjort en god del prøve- og feiling uten resultat. Bl.a. bestilte de en ny styringsenhet til bilen (kr. 14.000,-) som heller ikke bedret problemet. Hva skal jeg gjøre med dette? Vi har kun denne bilen, og jeg må snart ha den tilbake. Er det virkelig riktig at ekspertisen (merkeverksted) skal drive slik prøve- og feiling?? Jeg kommer til å kreve beløpet betalt til ikke-merkeverkstedet tilbake og har gjort dem oppmerksom på dette. Men hva er det rimelig at jeg betaler til merkeverkstedet? De har påtatt seg et oppdrag de ikke får til, og jeg mener det er feil at jeg skal betale for deres manglende evne til å løse problemet. Hva f.eks. med styringsenheten til 14.000,- som ikke bedret noenting?? Finnes det noen alternativer? Nå er jeg på en måte låst til merkeverkstedet, og jeg vet ikke om noen som er bedre utrustet til å finne ut av dette. Jeg hadde nektet og godtatt at dem skiftet styringsenheten når det ikke hjalp. sett inn igjen den gammle. skulle ikke være noe problem det for et merkeverksted. nekt på betalingen. om ikke det går send inn klage til forbrukerombudet. Driver selv bil verksted, å om ikke ting funker på dem ting vi feilsøker på som i å skifte ut. visst bilen er like som før bytter vi tilbake. Kan ikke belaste en kunde for en del kunden ikke har bruk for. som sagt i posten før sjekk bensin filteret. kansje det ligger der.
Litjhaug Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Kjenner ikke så godt til disse bilene, men jeg hadde en gang en Golf 3 med dette problemet... Fikk fiksa den til slutt... da det viste seg at det var en liten ledning i rotoren som var gått av... Skiftet rotoren, og bilen fungerte som bare det Håper det årner seg for deg...
Nylund Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 vet du om dem har skiftet kamsensorene? hadde lignende problem på min,at den kunne finne på og stoppe når eg kjørte,spesielt når eg sakket noe ned på turtall,og farten..
Lars89 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Bilen skal klare å svive uten kamsensor(er). Litt værre hvis det er feil på veivsensor. Få de til å sjekke den
Azeton Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 En bekjent av meg hadde også et slikt problen på en Golf 4 Tdi.. _Hans løsning var og rive ut motore og sjekke hver cm av ledningene. Det var faktisk 2 ledinger fra girkassen som lå og gnisset, slik at den stopp og gikk som den ville.. Jeg ville aldri betalt for noe som ikke blir reparert. Kan ikke betale folk fordi de ikke kan tingene sine! alf lie?
thunderstorm77 Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 bensinpumpe relè. Den er også skiftet - uten resultat desverre...
Vaksdal haien Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Har di sjekket om det er vatten i bensinen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå