Ballder Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Slik jeg har opplevd det, så er det noen motorer som bare aldri blir kvitt all luft. e34'n min blåser aldri mer enn godt lunkent på tomgang over tid, noe jeg også opplevde på 325 cab'n jeg hadde (96 mod) og den forrige e39'n. Men den e39'n jeg har nå oppfører seg helt etter boka. Byttet vannpumpe og luftet den kjapt, noe som funket fjellstøtt på denne. Mens andre kan jeg lufte gang på ang uten at det hjelper mer enn en dag eller to, men holder på vann og er eksemplariske ellers med tanke på temp og trykk i anlegget. Mulig konstruksjonen på disse motorene er slik at det til stadighet blir så varme på enkelte steder slik at det oppstår litt små koking som igjen er grunnen til at det stadig dannes litt luft i systemet.?. Synspunkter på det anyone? Ikke sikker på hur e46 skal luftes, men er vel med den som mange av dem andre ville jeg tro. På med tenning og varme på fullt. Åpne lufteskrue samtidig som du fyller på kjølemedie i ekspansjonstanken helt til det ikke kommer luftbobler ut av lufteskrue/r. Personlig ville jeg latt motor gå på tomgang samtidig, men mange som mener det blir feil..
E36Cab1 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Hvor lenge står den? Er ikke det et ganske personligt spørsmål?! Vi driver jo å sammenligner prosjekta våre heile tia, så korfor ikkje sammenligne dette og? Hehe...sant nok.... 'Ja? Antar du skjønte ka eg mente,tenkte litt koffert hehe...
|Ole| Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Hvor lenge står den? Er ikke det et ganske personligt spørsmål?! Vi driver jo å sammenligner prosjekta våre heile tia, så korfor ikkje sammenligne dette og? Hehe...sant nok.... 'Ja? Antar du skjønte ka eg mente,tenkte litt koffert hehe... Jah det skjønte eg
tnt Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 låner tråden litt jeg og da har samme problem med e46 touringen min. 318 2000mod. Uansett om d e 5grader eller opptil 30grader ute... så blåser d bare kald luft mens den går i tomgang. funnet ka som er?
Dirty Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Sjekk kjøleveske nivået da gutter. er det lite veske blir det ikke varme i apparatet når den ikke får turtall
Bimmerlars Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Var den sånn før du skiftet alle delene du nevnte? Kan godt hende det er luft i systemet. Skiftet du alle delene samtidig?
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 VEL! jeg har enda det problemet, nålen står på "varm" etter ca 10-12 minutter på tomgang, men ingen varme...har også et problem med at jeg må fylle kjøleveske 1 gang hver uke MEN finner ingen lekasjer og lokket oppå er skikkelig skrudd fast..hm..? fyllte på 1 liter for en stund siden, 15 minutt senere begynnte kjøleveske lampa og lyse igjen..da gadd jeg ikke engang gå å sjekke om det faktisk var sunket fra fullt til "lampen-varsler", men skal gjøre det i kveld...hvor blir det av kjølevesken min?
E36Cab1 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Viss du er sikker på at du har fått ut all lufta,bør du trykkteste,både med motor stoppa og igang.
PenguiN- Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 hæ? trykkteste ? fått ut all lufta? ikke prøvd enda..hvor sitter lufteskruen? faen, jeg enser kaos allerede ;P
DieselVegard Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 hæ? trykkteste ? fått ut all lufta? ikke prøvd enda..hvor sitter lufteskruen? faen, jeg enser kaos allerede ;P Jepp, toppakningen din er gåen!
Fliid Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Ballder; Jeg er en av de : ) Er ikke behov for det (skal ikke være det) men blir jo ikke akkurat helt feil da : ) Fungerer jo, men koking er ikke langt unna, og da må man jo stare lufteprosedyren på nytt. : )
Ballder Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Koking er laaangt unna ved kald/lunken motor vil jeg påstå, men skjønner hva du mener ja. Hotspots på et ikke trykksatt system er jo ike akkurat det man vil ha, men det krever godt med varme i sytemet allerede dersom ting er på stell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå