Øystein E30 M3 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Hei! Har byttet mellomaks til en som skulle vær 100% ok. Hardykoplinga er også ny! Men det rister fortsatt i det jeg passerer 80-85km/t og gir seg ikke! Noen som kan hjelpe? Lagerbranketten som mellomlageret henger i har vel ovale hull til innfestning i karosseriet!? kan dette påvirke noe viss det er dratt til veldig feil til ene siden eller noe? Begynner å bli desperat her.. frister lite å sende akslingen til østlandet for balansering når jeg allerede har kjøpt en "ny" P.s: Har byttet til v.dekk på bilen og ristinga er den samme, så feilen er ikke dekk/felg. Takker for alle tips jeg kan få Mvh Øystein.
torbjørn Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Hadde samme problemet med en Sierra jeg har, der var det drivakslingen
axor Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 sikker på at det ikke er felgene som har mistet noen lodd? dårlige foringer?
Øystein E30 M3 Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 sikker på at det ikke er felgene som har mistet noen lodd? Virker litt rart når jeg bytta fra 19" sommer til 16" vinter og ristinga er identisk. Har ikke sjekket felgene men jeg ser på sjansene for det som svært usansynlig.. men hvem vet
ketil74 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Når du har ny melomaksel og ny hardykobling,så kan det være opphenget til mellomlageret,når man tar av mellomaksel bør man merke av nøyaktig hvor opphenget var stramt til.Slår mellomakslingen i karosseriet?
Øystein E30 M3 Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Når du har ny melomaksel og ny hardykobling,så kan det være opphenget til mellomlageret,når man tar av mellomaksel bør man merke av nøyaktig hvor opphenget var stramt til.Slår mellomakslingen i karosseriet? Med andre ord kan det ha noe å si hvordan jeg stramte til opphengsbranketten? Det var det jeg håpet på ser du! Men jeg har jo ikke merket av hvor det stå så jeg får bare prøve meg frem litt da! Akslingen tar ikke borti noen plass nei.. det bare vibrerer i hele bilen når jeg passerer 80km/t..
ketil74 Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Jeg opplevde det engang da jeg bygde om en 525i til 535i,fulgte tips som sto i Haynes rep.boka og det ble bra.Hvilke felger har du på bilen?Jeg hadde felger fra e39 på e34 og da ristet det i 60km og 80-85km men da måtte det bare settes på senterringer og da ble det bra.
Luftwaffel Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Har du bytta opphengsforinga til mellomakslingen? Denne var den store synder på M535'en min, koster lite å kjøpe og lite jobb å bytte.
Øystein E30 M3 Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Har du bytta opphengsforinga til mellomakslingen?Denne var den store synder på M535'en min, koster lite å kjøpe og lite jobb å bytte. Det var den som var problemet i starten men etter idioten meg delte akslingen uten å merke den så begynte utfordringene Jeg valgte derfor å kjøpe en brukt aksling som aldri har vært delt. Satt den på,men fortsatt rister det litt! Ikke i nærheten så mye som det gjorde men det er der og det irriterer Men men,jeg får bare se på det! problemet er vertfall i/rundt akslingen en plass, må bare finne ut hvor!!
Morty999 Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 jeg hadde også masse risting i min m535i, jeg add ikke engang å prøve noe, sendte den RETT til avbalansering og slikt, kosta 1500kr, (inkl nytt opphengslager) og satte det på 100% perfekt, med en gang.
Fliid Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Akselen du har fått har vært splittet en gang og ikke montert rett sammen igjen. Om vedkommende som solgte deg varen ikke har kjørt over 80km/t med den, så har han solgt i god tro. Opphengslageret lager forøvrig ulyder når det er gåent (i form av banking ved igangkjøring f.eks) Er ett lager tredd inne i ett gummi hylster, hylsteret er der kun for å gi fleksibilitet. Så det kan røre på seg "fritt". Tilskruing av dette spiller ingen eller liten rolle. Akselen pleier å være hvitmerket fra BMW, så hvis du liner opp disse, så slipper du å sende til avbalansering. Har du forresten skjekket foringen som er inne i akselen? Den som sentrerer mot girkasse.
Jørgen-Fastbmw Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Er ikkje lov å kjøre fortere en 80 kmh uansett
Fliid Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Du tok poenget mitt : ) At vedkommende har solgt i god tro, forundrer meg ikke, kommer jo helt ann på hvor vedkommende har kjørt : ) Forøvrig, så sperrer det for folk flest nårde hører en ulyd, så om de da kjører i 80 å det rister å det ikke rister i 75, da kjører man ikke over 75, hehe : ) Ute å forske mer e på hva problemet kan være
Øystein E30 M3 Skrevet Desember 13, 2008 Forfatter Skrevet Desember 13, 2008 Akselen pleier å være hvitmerket fra BMW, så hvis du liner opp disse, så slipper du å sende til avbalansering.Har du forresten skjekket foringen som er inne i akselen? Den som sentrerer mot girkasse. Hvitmerket? Hvor finner jeg det? Har ikke sjekket foringen der nei, har bare byttet hardykoblingen!
kent wily smith Skrevet Desember 13, 2008 Skrevet Desember 13, 2008 sjekk foringene i bakakslingen , klokka bak , trur det kan sitte der , mener da opphenget til klokka bak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå