Vegar br. Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 pass på å ikke dra av vegen eller krasje i noen da ulykker skjer, og hvis du ikke har den godkjent ombygget, så kan du fint slippe få utbetalt forsikring, og enda værre, du kan ende opp med å betale regressjon det er ikke kult, serlig ikke om du er så uheldig å skade noen, få noen drept.. da er jo det værste selvfølgelig tap av liv eller skade, men gjelden er ikke noe serlig heller.. men nok om det, du vet sikkert om farene ved å kjøre så ny bil, ikke godkjent ombygget sleng ut masse bilder når du får mulighet da god jul og lykke til med artig oppgradering Kunne ikke vært mer enig.. Jeg hadde ikke turt dette. Men nå er jeg 18 år og har allerede opplevd nettopp dette som The_transporter nevnte. Bare materielle skader da heldivis..
Ostnes Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Grattis med presse Fikk nesten lyst å sende en e-post til ESS for pristilbud jeg også ;p
mAZE Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Gromt.. Kompressor er snadder det. Hadde det på min Compact, og det gikk greit unna det. Min var det ca 340hk i.
S.Hafsmo Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 får bare nappe av beltet i full fart når uhellet er ute. "brukes bare på bane"
bad_ip Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Hvordan er holdbarheten på dette? Ser at du skulle bytte clutch... men alt annet. Girkassen osv.. hva er den god for?
gkw89 Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Tror det eksakte tallet er 5.2 på 0-100? Mener å ha lest dette et sted:P Det er korrekt og den klarer en stående kilometer (0-1000 meter) på 23,70 sekunder... en E39 540iAT gjør disiplinen på 26,90 sekunder (data iht. BMW). Problemet når det gjelder en E39 540iAT og akselerasjonstider er vekten... en tomvekt på 1845 Kg er alt for mye. 0-100 er jo 6,3 her på bimmers... og den veier 1800;) men ja, bilmessig er jo 540'n ikke no fartsmonter mtp e46 m3, men som jeg sa, jeg som kjørte, og da blir det no annet, stort sett... hehehe
Fredrik Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 0-100 er jo 6,3 her på bimmers... Modellguiden her inne er dessverre ikke alltid like oppdatert og korrekt.
Torek Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 pass på å ikke dra av vegen eller krasje i noen da ulykker skjer, og hvis du ikke har den godkjent ombygget, så kan du fint slippe få utbetalt forsikring, og enda værre, du kan ende opp med å betale regressjon det er ikke kult, serlig ikke om du er så uheldig å skade noen, få noen drept.. da er jo det værste selvfølgelig tap av liv eller skade, men gjelden er ikke noe serlig heller.. Da må de isåfall bevise at den økte effekten var årsaken eller medvirkende til at ulykken oppstod. Klarer de ikke det så blir det som en ulykke med en original hvilken-som-helst bil. Tøft dette her! Blir spennende å høre hva du synes etter å fått den tilbake fra ESS-gutta!
CS Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 venter spent på resultatet nå.. Opptatt med å kjøre tenker jeg
Hawkon88 Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 pass på å ikke dra av vegen eller krasje i noen da ulykker skjer, og hvis du ikke har den godkjent ombygget, så kan du fint slippe få utbetalt forsikring, og enda værre, du kan ende opp med å betale regressjon det er ikke kult, serlig ikke om du er så uheldig å skade noen, få noen drept.. da er jo det værste selvfølgelig tap av liv eller skade, men gjelden er ikke noe serlig heller.. Da må de isåfall bevise at den økte effekten var årsaken eller medvirkende til at ulykken oppstod. Klarer de ikke det så blir det som en ulykke med en original hvilken-som-helst bil. Tøft dette her! Blir spennende å høre hva du synes etter å fått den tilbake fra ESS-gutta! De klarer vel alltid å vri det den veien de vil. Eier har uansett gjort sin mening. Jeg syns det er kult at han lager en sleeper av en egentlig såpass kul bil. Er ikke snakk om e28 545i/518 heller..
NiklasJa Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Skrevet Desember 23, 2008 Tenkte jeg skulle lage en liten update på denne tråden når jeg har skaffet meg noe media. Fikk filmet litt når jeg hentet bilen hos ESS og på veien hjem. Fins mange fine fy ord for hvor bra bilen går nå. Bilen ble benket til 363hk på bakhjulet. Litt mer en de 350 som ble lovet. Sannsynlig vis pga. eksosanlegget. Sammen med sperra så har jeg ikke brydd meg så mye om at det er mildvær ute. For de som lurer på hvordan det gikk mot e46 M3....... 363hk på bakhjula går ganske mye bedre en 343 i motoren
skillbill Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Da må de isåfall bevise at den økte effekten var årsaken eller medvirkende til at ulykken oppstod. Klarer de ikke det så blir det som en ulykke med en original hvilken-som-helst bil. Tøft dette her! Blir spennende å høre hva du synes etter å fått den tilbake fra ESS-gutta! Jo, hvis man ikke har godkjent effektøkning, kan man risikere å ikke få ei krone fra forsikringen. I en eventuell situasjon kan forsikringsselskapene enkelt og greit si at den bilen man krasjet IKKE var den man hadde forsikret! Det har vært saker der eier har fått kraftig reduksjon i forsikringsutbetaling, og saker der eier rett og slett har fått kr 0. Det spiller ingen rolle om det blir bevist/ikke bevist at den økte effekten var årsak til, eller medvirkende til at ulykken oppsto!
Captain Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 I tillegg er det vel et krav om at bilen skal være typegodkjent for og inneha gyldig forsikring, noe den ikke er om den ikke er godkjent ombygget. Men nok om det, håper du koser deg med kompressor, som Jeremy Clarkson sier det, -"In a turbo, exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, with a supercharger, air goes in, witchcraft happens, and you go faster."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå