bcrazy Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Jeg synes det tar litt lang tid før bilen blir varm. Når det er ca -4 grader slik som nå, går det 4-5 km med kjøring på småveier fart opp til ca 60 km/t før temp måleren kommer ut av det blå feltet. Videre etter ca 5 km på motorvei er tempmåleren kommet til midten. Jeg har ca 15 km til jobb og etter ca 10 km, altså rett etter at motor har blitt varm, er det en lang nedoverbakke hvor bilen stort sett triller i 40-50 km/t i 4de gir. Tempmåleren går da litt tilbake igjen fra kl 12. Når motor er helt gjennomvarm holder nåla seg på midten. Termostat er ny. Kjølesystemet er luftet. Er dette normalt? Har en volvo 940 og synes den blir forterer varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Tror vår blir litt fortere varm, men er ikke veldig mye om å gjøre tror jeg.. At Volvoen blir fortere varm også bare være at BMW'en er mer effektiv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Det tar ca. 2 kilometer på min på slette småveier. Ikke så mye forskjell etter utetemperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Høres ut som en defekt termostat på din E39, da temperaturen faller ved nedover bakker, altså motoren får for mye kjøling, ergo åpen termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2008 dette er termostat nr 2 kjøpt på mekonomen. Samme symptomer med termostat kjøpt på biltema, og med den originale som satt i bilen. Har jeg hatt 3 stk defekte termostater, må det være maks uflaks. Det er kun rett etter at motoren akkurat har blitt varm at temperaturen faller noe ved kjøring i nedoverbakke. Det skjer ikke i nedoverbakker, om jeg f.eks har kjørt 2-3 mil. Det er ikke hver dag dette skjer heller, bare av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kawaman Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Har du sjekket vannpumpa? Kan være luft også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2008 vannpumpa er ny for 20.000 km siden. Får prøve å lufte igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå