BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Har meget god erfaring med Nokian hakkapelita 5. Har tatt bakkestart i de fleste bakkene i byen uten problemer
Tor Atle Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Har kjørt Nokian Hakapelita 4 i fem vintre å har tengt å minst kjøre en sesong til. Nokian hakapelita er å anbefale.
BRIO Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 Continental er de beste vinterdekkene jeg har hatt. Med pigg, selvfølgelig! Hadde Conti m/pigg da jeg kjørte Saab 9000. Bimmeren er mye bedre på vinterføre med Hakka piggfritt. Om det er bilen eller dekkene som gjør forskjellen, skal jeg ikke si noe om
ullsokken Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Skrevet Desember 14, 2008 Litt OT; hvor er du fra, ullsokken? Jeg bor i Østfold - Askim og kjører mest i østfold området (moss, rygge, sarpsborg, fredrikstad) og en del til ski. Takk for at så mange har svart. Jeg fant forresten en test på TV2 hjelper deg sine nettsider nå som så mange av dere nevnt Nokian Hakkapeliitta så søkte jeg på tester om dette merket og fant bra test på http://www.tv2underholdning.no/hjelperd ... 96.ece#top
Captain Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 På min forrige BMW kjørte jeg på 205/55RR16, Nokian Hakkapeliitta piggfritt, de fungerte bra. På nåværende har jeg 235/40WR18, også Nokian, veldig fornøyd med de også.
ullsokken Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Skrevet Desember 14, 2008 Kjører på 245-45/18 med michelin x-ice piggfri. Hadde ikke hatt den dimensjonen om det ikke hadde fulgt med bilen da jeg kjøpte den. Men det fungerer faktisk helt fint. Merker at den flyter opp på sludd, men ikke ubehagelig av den grunn. Dekk er alfa omega, og du kjenner stor forskjell! Xi2 fikk i også veldig bra i testen hos naf (de er også fine å se på, teit jeg vet Men det er ikke det jeg tenker mest på uansett) Så her nevnes stort sett de 3 øverste i testen hele veien. Ikke så mange som mener pigg er beste... 3 beste i naf (piggfritt) er: Continental ContiVikingContact 5 - 7,8 poeng Michelin X-Ice Xi2 - 7,7 poeng Nokian Hakkapeliitta R - 7,7 poeng
Der Barockengel Skrevet Desember 14, 2008 Skrevet Desember 14, 2008 3 beste i naf (piggfritt) er:Continental ContiVikingContact 5 - 7,8 poeng Michelin X-Ice Xi2 - 7,7 poeng Nokian Hakkapeliitta R - 7,7 poeng Riktig - og ingen av de tre vil være noe dårlig valg. Men de tre har litt forskjellige egenskaper, som du ser når du leser delkategoriene for testen. Hvilket som er det beste dekket for deg, avhenger derfor hvilke av egenskapene som er viktigst på veiene der du kjører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå