BreitBau Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Bestiller de faktisk 1 januar gjemte jeg å få med..
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 dun skal bygge som sedanen din til en m3 gt ja;) hehe
BreitBau Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 dun skal bygge som sedanen din til en m3 gt ja;) hehe hvis det er mulig å godkjenne en M3 med en pustehjulpet B25, så er alt mulig.. I bunn og grunn er det forsterkninger o.l. som må byttes, og er vel ikke noen deler på en M3GT du ikke kan montere på en sedan, av viktige komponenter tenker jeg på.. Understell o.l.?!
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 dun skal bygge som sedanen din til en m3 gt ja;) hehe hvis det er mulig å godkjenne en M3 med en pustehjulpet B25, så er alt mulig.. I bunn og grunn er det forsterkninger o.l. som må byttes, og er vel ikke noen deler på en M3GT du ikke kan montere på en sedan, av viktige komponenter tenker jeg på.. Understell o.l.?! Nei ikke vet jeg. blir lissom bare feil med m3 gt sedan... hehe Har uansett ikke no tro på det at man kan bygge om understell og slikt til m3 for å få bilen godkjent med turbo fordi det er likt antall hk....
Morty999 Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 hvorfor har du ikke noe trua på det? når bremser og understel er godkjent for den effekten er det ikke noe problem har jeg fått til svar. men som sagt, så er dette på biler før 87 da. med kat og avgasskrav på 0,5
-Marius- Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt. det stemmer ikke helt.. man må fortsatt til tyskland og få det tuv godkjent. når det gjelder turbo bygg, så krever bt(statens vegvesen) dokumenter på utslipp over hele registeret, noe som koster sykt mye penger.. så om det er verdt å få godkjent er jo noe man kan spørre seg om.. og bt(statens vegvesen) er ikke lenger pålagt og godkjenne bygg eller deler med tuv godkjenning lenger, så der kan det jo fort gå 50k rett i dass.. men dette er nevt i alle de 30 trådene som er om det ifra før! og i alle står det "kontakt ss performance" de har stort erfaring innen det her:) Ikke i følge BT i Bergen, det jeg fikk svar på var at jeg måtte dokumentere at m3 var godkjent med x hk og det var nå minde en x hk, så var alt greit.
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 hvorfor har du ikke noe trua på det? når bremser og understel er godkjent for den effekten er det ikke noe problem har jeg fått til svar. men som sagt, så er dette på biler før 87 da. med kat og avgasskrav på 0,5 fordi det spiller ingen rolle hva du setter på, skal du bruke m3 deler så må du bygge om hele bilen til m3 og godkjenne ombygingen som m3 for at det skal gjelde. Da må du bytte motor også, og da er det jo bare tull å sette inn en m50 motor igjen etterpå... Hva som gjelder biler før 87 vet jeg ikke...
Morty999 Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 man kan godkjenne en bil med m3 understell og 325 turbo motor f.eks. da blir dne godkjent som 325 med ettermontert turbo og m3 understell.
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Ikke i følge BT i Bergen, det jeg fikk svar på var at jeg måtte dokumentere at m3 var godkjent med x hk og det var nå minde en x hk, så var alt greit. Menne om det er så lett, hvorfor er det så og si ingen som får det til da?
Morty999 Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 fordi ingen prøver tipper jeg. siden alle sier det er så vanskelig. er ikke vanskelig å godkjenne en bil, man må bare gjøre det BT krever for å få det godkjent. værre er ikke det, og de trenger ikke godkjenningspapirer fra bmw, fordi de skal ha egne papirer på karosserier osv på BT.
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 fordi ingen prøver tipper jeg. siden alle sier det er så vanskelig. ehm. var det det beste du kom på? hvor mange her på forumet har vel ikke prøvd...
-Marius- Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Ikke i følge BT i Bergen, det jeg fikk svar på var at jeg måtte dokumentere at m3 var godkjent med x hk og det var nå minde en x hk, så var alt greit. Menne om det er så lett, hvorfor er det så og si ingen som får det til da? Det vet jeg ikke, men var dette svaret jeg fikk fra teknisk avdeling på BT. Bremse papirer måtte da vistes og dokumentasjon fra BMW om hvor mange hk understell og bremser er godkjent for.
Morty999 Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 beste jeg kom på? jeg har ennå ikke hørt om noen som har prøv. bare sett noen som har gjort. jeg editerte forrie posten min litt.
ehrnst Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 hehe...prøv da gutter. jeg har vært i en LANG dialog med lokalt bt, sfoor, samferdselsetaten osv. Jeg fikk IKKE godkjent Det hele stopper om første mann som leser søknader avslår eller ei. Kjenner du noen på bt er det jo ikke noe problem. morty, send meg gjerne en pm for jeg vil søke til denne trafikkstasjonen:)
Morty999 Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 jeg vil gjerne undersøke litt mer ang dette. nå har breit bau sendt meg en pm. men ikke med all info jeg trenger. så jeg skal ringe å høre med han i morgen om dette her. så får vi finni ut om dette her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå