Gå til innhold

Å Få Ting Godkjent Hos BT, Hjelp


zomax
 Share

Anbefalte innlegg

Bt er noe herk, (som sikkert dei fleste veit)

Er det noen som veit om noen steder det er lettere å få godkjent ei ombygging?

I mit tilfelle er det snakk om å bygge om ein suge motor til tvangs pustet.

Noen som har bygd om til Turbo og fått det godkjent?

Ringte mit lokale Bt (Førde) og dei kunne ikkje svare på noe som helst, fekk beskjed om at det måtte eg finne ut av sjølve.

Så litt hjelp til å komme igang.

Takker for all hjelp som kjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Send skriftlig søknad til ditt lokale bt noe de avslår med begrunnelse. Foreta kravene de ber om og send inn. Forsatt får du sikkert avslag. Send nytt brev om at ønske fra bt ombyggingsgruppa uttaler seg videre i saken. Forsjell på de som søkte før og etter 2008. Slik har jeg iallfall oppfattet det er, ligger noen tråder om dette på bimmers og bmwccn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk vite når jeg spurte hvordan det var å bygge turbo var at hvis ikke motoren du skal bygge på noen gang har kommet med turbo org så må du enten til Tyskland eller Sverige for å få papirer på noe jeg ikke husker i farten. Og det koster fort en 30 - 50 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen før og etter 2008 har kun med vekt å gjøre. Du får ikke nedskrevet sitteplasser lengre:(

Med tanke på dette er det fordel å ha mest mulig utstyr (takluke 30kg, servo,ac,el vindu, stor diff). Og seff enn sekser... Dette har med at vekten på en slik bil være høyere i vognkortet. Og når en da setter inn f eks en m5 motor ligger du bedre an da alt dette kan fjernes for å få ned vekten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt.

det stemmer ikke helt.. man må fortsatt til tyskland og få det tuv godkjent. når det gjelder turbo bygg, så krever bt(statens vegvesen) dokumenter på utslipp over hele registeret, noe som koster sykt mye penger.. så om det er verdt å få godkjent er jo noe man kan spørre seg om.. og bt(statens vegvesen) er ikke lenger pålagt og godkjenne bygg eller deler med tuv godkjenning lenger, så der kan det jo fort gå 50k rett i dass.. men dette er nevt i alle de 30 trådene som er om det ifra før! og i alle står det "kontakt ss performance" de har stort erfaring innen det her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen før og etter 2008 har kun med vekt å gjøre. Du får ikke nedskrevet sitteplasser lengre:(
Jo det gjør du, gjorde det da jeg godkjente ombygging i sommer..

Men da søkte vel du før 08?

Og så lenge du søkte før 08 så gjelder vel ikke disse reglene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt.

Det er snakk om ein e 36 318is og øke hk fra 140 til ca 200, i følge dele katalogen er det veldig mye 328 deler på denne, og i følge import papira er det M understell på bilen.

Hk økinga skal ikkje vere noe problem, må berre bytte noen få stag på bilen.

(og noe annet små plukk)

Problemet i mit tilfelle er å få dei til å godta at det er kommer turbo på den lille 1,8.

Noen som har linker til andre tråder i dette forumet og andre forum som kan vere nyttige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen før og etter 2008 har kun med vekt å gjøre. Du får ikke nedskrevet sitteplasser lengre:(
Jo det gjør du, gjorde det da jeg godkjente ombygging i sommer..

Men da søkte vel du før 08?

Og så lenge du søkte før 08 så gjelder vel ikke disse reglene :)

Jeg søkte i 2008. og i svaret jeg fikk, sto det at redusering av antall sitteplasser måtte vurderes om bilen oversteg totalvekten i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt.

Det er snakk om ein e 36 318is og øke hk fra 140 til ca 200, i følge dele katalogen er det veldig mye 328 deler på denne, og i følge import papira er det M understell på bilen.

Hk økinga skal ikkje vere noe problem, må berre bytte noen få stag på bilen.

(og noe annet små plukk)

Problemet i mit tilfelle er å få dei til å godta at det er kommer turbo på den lille 1,8.

Noen som har linker til andre tråder i dette forumet og andre forum som kan vere nyttige?

Hjelper ikke om det er deler fra 328 eller m3, du vil ikke på godkjent det med turbo uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt.

Det er snakk om ein e 36 318is og øke hk fra 140 til ca 200, i følge dele katalogen er det veldig mye 328 deler på denne, og i følge import papira er det M understell på bilen.

Hk økinga skal ikkje vere noe problem, må berre bytte noen få stag på bilen.

(og noe annet små plukk)

Problemet i mit tilfelle er å få dei til å godta at det er kommer turbo på den lille 1,8.

Noen som har linker til andre tråder i dette forumet og andre forum som kan vere nyttige?

Hjelper ikke om det er deler fra 328 eller m3, du vil ikke på godkjent det med turbo uansett...

Så å få tvangs pustet ein motor er det berre å glømme?

Da er det heller å få sparket ut M42 og få inn noe med meir kubbik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt.

Det er snakk om ein e 36 318is og øke hk fra 140 til ca 200, i følge dele katalogen er det veldig mye 328 deler på denne, og i følge import papira er det M understell på bilen.

Hk økinga skal ikkje vere noe problem, må berre bytte noen få stag på bilen.

(og noe annet små plukk)

Problemet i mit tilfelle er å få dei til å godta at det er kommer turbo på den lille 1,8.

Noen som har linker til andre tråder i dette forumet og andre forum som kan vere nyttige?

Hjelper ikke om det er deler fra 328 eller m3, du vil ikke på godkjent det med turbo uansett...

Så å få tvangs pustet ein motor er det berre å glømme?

Da er det heller å få sparket ut M42 og få inn noe med meir kubbik?

Tør å være temmelig påståelig på det ja. du må vel ha en spesiell test av avgasser og slikt for at de i det hele tatt skal vurdere det. Denne testen koster helt ekstremt har jeg lest her på forumet, og du er ikke garantert at de godkjenner bygget selvom du har disse dokumentasjonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...