zomax Skrevet Desember 13, 2008 Share Skrevet Desember 13, 2008 Bt er noe herk, (som sikkert dei fleste veit) Er det noen som veit om noen steder det er lettere å få godkjent ei ombygging? I mit tilfelle er det snakk om å bygge om ein suge motor til tvangs pustet. Noen som har bygd om til Turbo og fått det godkjent? Ringte mit lokale Bt (Førde) og dei kunne ikkje svare på noe som helst, fekk beskjed om at det måtte eg finne ut av sjølve. Så litt hjelp til å komme igang. Takker for all hjelp som kjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 13, 2008 Share Skrevet Desember 13, 2008 er kunn biltilsynet som kan godkjenne ombygingen, men du må selv skaffe alt av dokumentasjon og slikt for å få det til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Desember 13, 2008 Share Skrevet Desember 13, 2008 Send skriftlig søknad til ditt lokale bt noe de avslår med begrunnelse. Foreta kravene de ber om og send inn. Forsatt får du sikkert avslag. Send nytt brev om at ønske fra bt ombyggingsgruppa uttaler seg videre i saken. Forsjell på de som søkte før og etter 2008. Slik har jeg iallfall oppfattet det er, ligger noen tråder om dette på bimmers og bmwccn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 forskjellen før og etter 2008 har kun med vekt å gjøre. Du får ikke nedskrevet sitteplasser lengre:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 Det jeg fikk vite når jeg spurte hvordan det var å bygge turbo var at hvis ikke motoren du skal bygge på noen gang har kommet med turbo org så må du enten til Tyskland eller Sverige for å få papirer på noe jeg ikke husker i farten. Og det koster fort en 30 - 50 lapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 forskjellen før og etter 2008 har kun med vekt å gjøre. Du får ikke nedskrevet sitteplasser lengre:( Med tanke på dette er det fordel å ha mest mulig utstyr (takluke 30kg, servo,ac,el vindu, stor diff). Og seff enn sekser... Dette har med at vekten på en slik bil være høyere i vognkortet. Og når en da setter inn f eks en m5 motor ligger du bedre an da alt dette kan fjernes for å få ned vekten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt. det stemmer ikke helt.. man må fortsatt til tyskland og få det tuv godkjent. når det gjelder turbo bygg, så krever bt(statens vegvesen) dokumenter på utslipp over hele registeret, noe som koster sykt mye penger.. så om det er verdt å få godkjent er jo noe man kan spørre seg om.. og bt(statens vegvesen) er ikke lenger pålagt og godkjenne bygg eller deler med tuv godkjenning lenger, så der kan det jo fort gå 50k rett i dass.. men dette er nevt i alle de 30 trådene som er om det ifra før! og i alle står det "kontakt ss performance" de har stort erfaring innen det her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 forskjellen før og etter 2008 har kun med vekt å gjøre. Du får ikke nedskrevet sitteplasser lengre:( Jo det gjør du, gjorde det da jeg godkjente ombygging i sommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 forskjellen før og etter 2008 har kun med vekt å gjøre. Du får ikke nedskrevet sitteplasser lengre:( Jo det gjør du, gjorde det da jeg godkjente ombygging i sommer.. Men da søkte vel du før 08? Og så lenge du søkte før 08 så gjelder vel ikke disse reglene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zomax Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2008 men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt. Det er snakk om ein e 36 318is og øke hk fra 140 til ca 200, i følge dele katalogen er det veldig mye 328 deler på denne, og i følge import papira er det M understell på bilen. Hk økinga skal ikkje vere noe problem, må berre bytte noen få stag på bilen. (og noe annet små plukk) Problemet i mit tilfelle er å få dei til å godta at det er kommer turbo på den lille 1,8. Noen som har linker til andre tråder i dette forumet og andre forum som kan vere nyttige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 forskjellen før og etter 2008 har kun med vekt å gjøre. Du får ikke nedskrevet sitteplasser lengre:( Jo det gjør du, gjorde det da jeg godkjente ombygging i sommer.. Men da søkte vel du før 08? Og så lenge du søkte før 08 så gjelder vel ikke disse reglene Jeg søkte i 2008. og i svaret jeg fikk, sto det at redusering av antall sitteplasser måtte vurderes om bilen oversteg totalvekten i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt. Det er snakk om ein e 36 318is og øke hk fra 140 til ca 200, i følge dele katalogen er det veldig mye 328 deler på denne, og i følge import papira er det M understell på bilen. Hk økinga skal ikkje vere noe problem, må berre bytte noen få stag på bilen. (og noe annet små plukk) Problemet i mit tilfelle er å få dei til å godta at det er kommer turbo på den lille 1,8. Noen som har linker til andre tråder i dette forumet og andre forum som kan vere nyttige? Hjelper ikke om det er deler fra 328 eller m3, du vil ikke på godkjent det med turbo uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zomax Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2008 men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt. Det er snakk om ein e 36 318is og øke hk fra 140 til ca 200, i følge dele katalogen er det veldig mye 328 deler på denne, og i følge import papira er det M understell på bilen. Hk økinga skal ikkje vere noe problem, må berre bytte noen få stag på bilen. (og noe annet små plukk) Problemet i mit tilfelle er å få dei til å godta at det er kommer turbo på den lille 1,8. Noen som har linker til andre tråder i dette forumet og andre forum som kan vere nyttige? Hjelper ikke om det er deler fra 328 eller m3, du vil ikke på godkjent det med turbo uansett... Så å få tvangs pustet ein motor er det berre å glømme? Da er det heller å få sparket ut M42 og få inn noe med meir kubbik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 men hvis du har f.eks M3 understell, så kan du visst få godkjent en f.eks 320 med turbo, så lenge HK ikke overstiger det en M3 ville hatt. Det er snakk om ein e 36 318is og øke hk fra 140 til ca 200, i følge dele katalogen er det veldig mye 328 deler på denne, og i følge import papira er det M understell på bilen. Hk økinga skal ikkje vere noe problem, må berre bytte noen få stag på bilen. (og noe annet små plukk) Problemet i mit tilfelle er å få dei til å godta at det er kommer turbo på den lille 1,8. Noen som har linker til andre tråder i dette forumet og andre forum som kan vere nyttige? Hjelper ikke om det er deler fra 328 eller m3, du vil ikke på godkjent det med turbo uansett... Så å få tvangs pustet ein motor er det berre å glømme? Da er det heller å få sparket ut M42 og få inn noe med meir kubbik? Tør å være temmelig påståelig på det ja. du må vel ha en spesiell test av avgasser og slikt for at de i det hele tatt skal vurdere det. Denne testen koster helt ekstremt har jeg lest her på forumet, og du er ikke garantert at de godkjenner bygget selvom du har disse dokumentasjonene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå