Gå til innhold

B®O®™ - BMW 325i E30 1986 - Entusiast edition


B®O®™
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt meg en ny bil. Det er en BMW E30 325i 1986 modell:)

Som dere kansje ser har den ikke skilter, og dette et på grunn av at den kom in fra tyskland for en måned siden og engangsavgiften mangler noe som jeg skal betale snart. Bilen er en "samlerbil" og har 122 000km på telleren og mange tenker jo, ja serlig osv, men jeg har faktisk et servicehefte som dokumenter alt fra start til nå idag.

Den første eieren kjøpte bilen i 1986 og han jobbet på Hartge fabrikken i Tyskland. Han kjørte bilen 10 000km og så bestemte seg for å sette inn en trimkam (uvist hor mange grader merke osv, men denne ble montert i hartge fabrikken i Tyskland Bortsett fra dette er motoren/motorrommet 100% orginalt og strøkent som bare rakkern. Så solgte han den til en god norsk venn av seg som har hatt den helt til nå og jeg kjøper den av han. Bilen har aldri sett salt før og er helt rustfri bortsett fra en mutter i bagasjerommet samt skiven til mutteren som skal byttes ut. Bilen har en liten bulk i bagasjelokket som blir slått tilbake igjen før jeg overtar den, og dette var egentlig alt det negative.

Fargen er nesten lik som min gamle bare at det er Litt grånyanse, jeg skal ta masse bilder og legge til masse mere info når jeg får den hjem. Har bare vært idag og tatt bilder av den (med rævva mobb som ødelegger fargen og er uklart) samt ordnet litt papirer osv. Når jeg får den hjem på tomta skal jeg voldta bilen med bra cam, nærbilder osv overalt.

Interiør messig har den M-Tech skinninteriør overalt med skinn dørtrekk osv. Den har kjørecomputer, orginal blaupunkt kassetspiller med fjernkontroll osv :lol: (og den skal faktisk bli der, skal heller skjule en 4-kanals forsterker baki bilen og koble den til høytalerne med en bryter så jeg kan velge og holde bilen mere orginal innvendig, med unntak av m-styling da). Er også forsterket M kasse på den, elektriske vinduer/takluke, oppvarmede seter, orginal solksjerm i hattehyllen, ABS, Servo, Aircondition, og full blaupunkt pakke med høytalere og diskanter i speil platene på innsiden av bilen og sentrallås. Når jeg kommer hjem så skal jeg legge til mere info men her får dere noen småkebiter. Absolutt alt av skinnet har ingen rifter sprekker osv men jeg skal shine det opp i noentimer så det blir perfekt.

Her er noen dårlige bilder men en liten smakebit på bilen. Fargen på den er ikke sånn som den ser ut på bildene, men er mye mere svart og ligner på min gamle e30 bare litt grånyanser:

Bilde022.jpg

Bilde023.jpg

Bilde026.jpg

Bilde024.jpg

Bilde020.jpg

Bilde021.jpg

Bilen er kommet hjem (flere bilder kommer senere):

IMG_0344.jpg

IMG_0338.jpg

IMG_0345.jpg

IMG_0346.jpg

IMGA0217.jpg

IMG_0347.jpg

IMGA0216.jpg

IMGA0218.jpg

IMGA0211.jpg

IMGA0210.jpg

IMGA0215.jpg

IMGA0219.jpg

Haha ligner på fredriks 628Csi^^ bare i svart.

IMGA0213.jpg

Da var det prøveskilter i 24 timer:)

Bilde0082.jpg

Felgene er ikke 100% passende bilens stil osv men fikk de billig 2 uker gamle, med 4 nye kumho dekk for en meget billig sum så slo til. Nå ruller den hværtfall trygt med gode dekk:)

Og så en vask etter turen, den ble også spylt av når den kom hjem men var såpass kaldt idag så var for det meste is på veien og ikke saltvann som spruta og møkk.

Bilde0080.jpg

Da har jeg montert supersprint potte:)

Slik så den ut på søndag

E30325iSupersprintMagnum.jpg

Så pusset jeg den ned og lakkan opp med varmelakk

IMG_0392.jpg

Bilde0156.jpg

IMG_0386.jpg

Så monterte jeg den på bilen

IMG_0394.jpg

Utebildeavpotta.jpg

Angående den lille bulken på bagasjelokket til høyre så blir denne presset ut igjen til starten av sommeren av proffesjonelle og jeg slipper omlakering:)

Den var en drøm og montere og alt ble 100%. Lyden er jeg meget fornøyd med, den er ikke sjenerende men meget fin på lavt og høyt turtall:) Gamle potta er selvfølgelig tatt vare på:)

Linselykter er kommet:

Bilde0223.jpg

Bilen er polert opp og byttet gir gjennomførings ring:

Nypolert.jpg

Nye sommerfelger er innkjøpt<3 MiM felgene selges for 1800kr på salg avdelingen:)

Dette er de nye:

Skrudde RH CUP 17"

Forran: 8.5" 215/45-17

Bak: 9.5" 235/40-17

RH17.jpg

Bilde0407.jpg

Emblemene i midten skal byttes til org blå bmw.

Bilde0471.jpg

Har fått vist bilen på biltilsynet og den gikk igjennom med 0 feil, så nå venter jeg bare på skilter:)

Bilde0527.jpg

Bilde0525.jpg

Var fint lys ute nå så tok noen nye bilder med bedre kvalitet:)

Bilde0646.jpg

Bilde0647.jpg

Bilde0648.jpg

Gleder meg til jeg får senket den:)

Bilen har nå fått:

Tårnstiver.

Shortshift.

M-Tech pedalsett.

M-Tech Girkule.

M-Tech Skinnpung.

Xenon i både nær og fjern.

Og tenkte og sende avgåre en bestilling på 60/40mm senk fra FK til koed snart:)

Liten test på NAF banen:

BrorogSimenpNAFutavtaklukaSkalert.jpg

politiet liker bilen også:)

BrorogPolitiet.jpg

Slik ser bilen ut slik den står idag. Vet ikke hvordan dere ser på det men har vel igrunn ikke skjedd så mye utenpå egentlig. Xenon på nærlys er stillt slik at de ikke blender. (Er ikke alle som er like idioter i hodet og tenker på sånn). Xenon kitet er plugg and play så det monteres og fjernes på 15 min:) På vinteren ser man dårlig med org pærer og våt veibane vet dere gutta. Eller kanskje ikke siden dere aldri kjører bilene deres da:p

Det som skjer nå i nærmeste framtid er at 60/40mm senk blir bestilt og litt mere m-tech interiørdeler blir bestilt. Utenom det så skal 17" sommerfelgene (RH Cup) rettes og brukes i sommer. Det som senere vil skje er eventuelt m-tech 1 fangere osv rundtom. Er egentlig fornyd med denne tankegangen. Listene skal være chrome for dere som lurer på det. Nettop gått over med autosol også.

Angående rust er ikke dette noe problem, det kommer helt an på brukeren det. Bilen min blir vasket 2 ganger i uka jevnlig og spylt under. Karoseriet under bilen ser helt fint ut uten rust. Er en flekk på det vanlige stedet bakerst ved hjulbuen på venstre side, mellom lista og karroseriet som skal tas til sommer, men denne var der når jeg fikk bilen også. Er egentlig den som er negativt med karroseriet angående rust.

Bilen blir mest sannsynlig parkert til neste vinter da jeg kjøper en vinter e30 da. Men er alt for mange som er fisefine på dette. Skal også tectyl behandles (og ikke kom med olje er bedre blabla osv fordi vet at dette også er et bra alternativ, men når man ikke har rust på karosseriet fra før funker tectyl fjell.

Den blir så godt passet på så, Snart får den nye bærekuler og foringer også:)

Igår fikk den også en ny shortshift fra BMW Z1 Roadster samt nye foringer der osv. Likte denne endel bedre en den gamle (Quik short shifteren) som var litt vel hardt og gire med

Bilde1080.jpg

Bilde1078.jpg

Er for all del ingen 100% strøken bil, men et helt utrolig bra eksemplar som nærmer seg, men jeg liker den utrolig godt og selv om den blir sladdet med og faktisk brukes noe jeg synes biler skal så kan man fint holde den mange år. Kommer som sagt ann på eier av bilen. Interiøret får også Swizz behandling snart:)

Bilen har nå fått 60/40mm senk og nye dempere:)

Skjærtorsdag:

E30npskjrtorsdag.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...