Gå til innhold

Problemer med EU kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i går å hadde EU kontroll på bilen min..

gikk relativt bra, bortsett fra at de hang seg opp i senkesettet mitt nå da :\

godkjente det sist uten å nevne noe om det da!

Så da fylte dem inn en 2'er på punkt 9.1(forevisnig for trafikkstasjon).

Så da lurte jeg på om jeg kan sette på orginalfjærer igjen og vise den på verkstedet eller må jeg uansett til biltilsynet og få senkinga godkjent?

Kan jo og legge til at senkesettet har stått på i snart nærmere 7 år tror jeg!

har ikke den største lysta til å begynne å godkjenne noe som sikkert snart må byttes ut og :\

Skrevet

Har du Tuv papirer på senkesette ville jeg ha bestillt en time på vegvesene og fått de godkjent i samme slengen slik at du får de i vognkortet så slår du to fluer i en smekk..

Skrevet

har papirer så det er jo i og for seg greit nok..

men må vel ha en 4hjuls kontroll og!

men møter jeg opp hos vegvesenet kan det nok hende de kikker på litt mer og.. :roll:

Skrevet

4hjuls kontroll stille inn lys.pluss at de TUV nr som står på fjærene må synes!Alltid kjekt å teipe over dem før montering slik at de ikke blir slitt bort eller at lakken på fjærene sprekker.lykke til :roll:

Skrevet

4-hjulskontroll og lysjustering er greit å ha uansett da. Koster ikke så mye heller og sparer deg for mye slitasje.

Hva er du frykter de skal se på da? Xenon?

Skrevet

xenon var det andre punktet på eu kontrollen :P

men det er jo greit! klagde ikke på xenon i fjernlysa da..

har vel og noen vinduer som ikke er så pop inne hos tilsynet.. også må jeg vel sikkert skaffe tuv godkjenning på eksosen bare for å være sikker!

Skrevet

kompissen min måtte nettopp fjerne xenon når han skulle vise bilen..De er noen J%vla drittunger på BT på alt som ser bra ut eller låter bra..men dra rett hjem etter visning å skru på alt igjen!

Skrevet
kompissen min måtte nettopp fjerne xenon når han skulle vise bilen..De er noen J%vla drittunger på BT på alt som ser bra ut eller låter bra..men dra rett hjem etter visning å skru på alt igjen!

Så de som jobber på BT er drittunger siden de gir anmerkinger på ulovlig monterte xenonlys? Javel.

Skrevet
Tror jeg har noen strøkne liggende ett sted ja.

hadde vært flott om du har det, og kanskje skal kvitte deg med dem og? :roll:

Skrevet

kan BT begynne å klage på noe du ikke har bestillt time for at de skal se på? de kan jo ikke godkjenne felger og senkesett samtidig om du ikke har bestillt 2 timer..

Skrevet
De er noen J%vla drittunger på BT på alt som ser bra ut eller låter bra..men dra rett hjem etter visning å skru på alt igjen!

Ikke min erfaring. Jeg traff på en meget bilinteressert kar (gammel rallymekaniker) og har egentlig bare positivt å si om når jeg godkjente understellet.

Men det jobber idioter overalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...