Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Tenker på å kjøpe ny bil om ikke så alt for lenge. Har lyst å være litt ufornuftig og tenkte i retning Z4. Har sett litt rundt, det ligger ikke akkurat en overflod av dem ute på finn.no

Noen som har erfaringer med z4 eller kommer på noen gode alternativer?

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Øh hæ? Jeg vil påstå man har missforstått noe når man foreslår E39 M5 og 330ci til folk som snuser på Z4. Z4 er en sportsbil og M5 er et godstog, ikke stort til felles.

Uansett, for 300k burde du få en fin Z4 2,2. Alternativene heter S2000 og Boxster. Begge er raskere og trolig morsommere å kjøre, men også eldre for samme pris.

Personlig har jeg veldig lyst på en Opel Speedster. Langt unna noen bruksbil, men de går for rundt 220k på 01-02 modeller som gjør 0-100 på 5,9 og har bøttevis med kjøreglede. På finn ligger det en turbo-utgave nå til 259k, og den tar jo E46 M3 og E39 M5 selv i en rett linje.. Men det er kanskje litt for ufornuftig? :)

Skrevet

Tror mitt valg ville gått på Boxster, om sportslighet er viktig. Men ikke med 2,5 literen på 204hk, synes den blir litt svak når resten av bilen er så bra.

Skrevet

R. Andersen sitt gule lyn er bra, og den GT-en ser jo også utvilsomt bra ut. Men M3 er ingen direkte ufornuftig bil. De er liksom gode på alt de. Ufornuftige biler skal være helt håpløse i hverdagen! :lol:

Skrevet

z3 ser jo for almuen ikke ut i måneskinn. z3 coupe har litt batmobil preg over seg som gjør den bedre men allikavel...!

Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte z4en min, har hatt noen lengre turer i norge med den i sommer. Og jeg kan bare si at det er noe helt spesielt i å suse avgårde med taket nede, på svingete veier, med en z4. Bilen er veldig stiv for å være en åpen bil, e46 cab kan ikke sammenlignes engang. Og bagasjerommet er ikke langt unna størrelsen til e46 cab.

Som tidligere sagt får du 2,2 motoren i denne prisklassen, men selv ville jeg tatt steget til 2,5 og 192hk. Selv har jeg faceliftutgaven med den nye 2,5 motoren. Den har 177hk men gjør 0-100 bare 0,1 sek tregere enn 192 hk modellen. Tallene er hhv 7,0 sek og 7,1 sek... Men det er ikke rattlåsrally man kjører med disse bilene heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...