larserso Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 Hei, I dag var bilen dævv ja... Har stått nypolert og blank i garasjen i kanskje 5-6 uker nå (kona har firmabil som snart skal leveres så har en bil "for mye" om dagen). Er forkjøla så skulle la sykkelen stå og ofre bilen til jobb i dag, men ble "redda" av flatt batteri gitt. Er importert og nesten 5 år gammel så det er jo dags. Men, det jeg lurer på er hvordan går jeg fram for å bytte batteri? Må jeg sette på noen midlertidig spenning eller er det bare å ta ut det gamle og sette inn det nye? Hvordan setter jeg evt. på midlertidig spenning? Overraska over prisforskjeller på batteri må jeg også si jeg er. GS har 80 AH batteri fra ca 2000,- , mens Sønnak hadde 100 AH til 1100,- Ble mange ord å søke på så fikk ikke noen gode treff ved søk. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 tror ikke det skal være no prob å bare ta bat rett ut .Ikke hørt om no midlertidig spenning.men har ikke skifta på e46 før.har skifta på e39 e30 e36 e34.priser varierer jo alltid men sjekk opp hva som passer akk til din bil før du kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 Jeg koblet i fra batteriet på min når jeg monterte navigasjonen. Det stod frakoblet i 2-3 dager før jeg koblet det på igjen. Fikk ingen problemer eller feilmeldinger hverken da eller i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 det eneste som jeg veit er at det kan komme en pipelyd fra bilen å at alarmen kan begynne å ule..skalla i panseret 2 ganger pga alarm å den pipelyden(skvatt litt kan du si)..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chin_high Skrevet Desember 18, 2008 Share Skrevet Desember 18, 2008 Ta å stikk innom eks.Biltema si hva slags bil du har så drar de fram den som passer eller etter ditt ønske(pris). Bare husk at når du tar den av så er det minus først og så pluss... Når den skal på så er det pluss først også minus men det er jo bare logisk hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2008 Takker Da er det ikke noe å bekymre seg for. Har kjøpt 100 AH batteri på Sønnak til veldig hyggelig pris så da vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå