Gå til innhold

Hvordan bytte batteri på E46?

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

I dag var bilen dævv ja... Har stått nypolert og blank i garasjen i kanskje 5-6 uker nå (kona har firmabil som snart skal leveres så har en bil "for mye" om dagen). Er forkjøla så skulle la sykkelen stå og ofre bilen til jobb i dag, men ble "redda" av flatt batteri gitt. Er importert og nesten 5 år gammel så det er jo dags. Men, det jeg lurer på er hvordan går jeg fram for å bytte batteri? Må jeg sette på noen midlertidig spenning eller er det bare å ta ut det gamle og sette inn det nye? Hvordan setter jeg evt. på midlertidig spenning?

Overraska over prisforskjeller på batteri må jeg også si jeg er. GS har 80 AH batteri fra ca 2000,- , mens Sønnak hadde 100 AH til 1100,-

Ble mange ord å søke på så fikk ikke noen gode treff ved søk. På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koblet i fra batteriet på min når jeg monterte navigasjonen. Det stod frakoblet i 2-3 dager før jeg koblet det på igjen. Fikk ingen problemer eller feilmeldinger hverken da eller i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å stikk innom eks.Biltema si hva slags bil du har så drar de fram den som passer eller etter ditt ønske(pris). Bare husk at når du tar den av så er det minus først og så pluss... Når den skal på så er det pluss først også minus ;) men det er jo bare logisk hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...