nalegutt Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 heihei folkens, jeg sitter her å vurderer kjøp av E34 M5 stasjonsvogn, noen formeninger om hva jeg må kjikke spes etter? typiske feil med desse bilene? er bare 2 til salgs nett nå som jeg ser: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2058806 noen formeninger? eventuell import? takker for all hjelp mvh Stein Arild
MortenK Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Den så ligger på finn.no syns jeg så dårligere ut enn den på autodb. Wonderbaum og splitter nye tv skjermer i nakkestøtten passer ikke til E34 i mine øyne. Ser også nå at det er en del plastik holdere til forkjellige ting som sitter på dashbordet. Hvis det ikke kan taes av så ser ett minus etter min mening.
Hoem Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Enig, den på finn hadde en del av det rette utstyret for min del(sort skinn etc), men den er nok mye tuklet med mtp. elektrisk siden anlegget og de skjermene, gå for den nederste du
nalegutt Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Skrevet Desember 18, 2008 hva med prisen da å den nurburgring pakken? Hva innebærer den? Mvh
///MPower Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 skulle jeg kjøpt en av de så hadde det blitt den nederste. ser bedre ut. grei pris på den syns eg mtp at det faktisk er 5 seter. ps. har du sjekket forsikring? kan få deg en overraskelse hvis du har lav bonus og begynnelsen av 20 årene. er vel å se på de samme som en vanlig 5 serie. rust på jekkfeste. nederst på dører. tanklokk. bakluke i falsen nede. lekker bunnpannen olje. tikker motor betydelig. nurburgring understell vil si større stab stag bak. 4stk edc dempere som justere seg sjøl etter kordan du kjører. er 2 mode på den. normal og sport. hvis noen av disse demperene lekker ojle så vil det si ca 8000 pr demper ny. er det jeg kommer på i farten hvertfall. kor i hordaland er du fra da. jeg har en m5 touring sjøl og ikke hver dag eg møter på en.
jon///M Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 hadde nok gådt for den på autodb. den mangler skinn men med 70000km mindre på tellern hadde jeg ikke tvilt. bildene er også tatt utenfor bmw på steinkjer, mulig han jobber der han som einer. bilen så ivertfall godt holdt ut i forhold til den på finn edit: eier'n skal det selvsakt stå
nalegutt Skrevet Desember 18, 2008 Forfatter Skrevet Desember 18, 2008 Holder til på Bømlo eg.. Men ja,forsikringen var utroli billi med grønne skilt,men har ikkje ringt anngående 5 seter,(planen var 2seter) 8000 full kasko... Men M5 har vert drømmen lenge,så det er vel ingen vei tilbake;) er det vanskelig å få tak i komplett skinn int til touring? Mvh
Ivanrogov Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Går god for M5èn fra Steinkjer. Kompis som eier den. Jobber på BMW gjør han ja. så den er velholdt! Fin pris også
jon///M Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 btw s38 motorene skal være skudd sikre men i forhold til at den ene har gådt 270k så har min (s38b36) hatt et motor ras, den har rullet 255k. har vel noe ved hvordan di er behandlet og selvsakt.
///MPower Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Holder til på Bømlo eg.. Men ja,forsikringen var utroli billi med grønne skilt,men har ikkje ringt anngående 5 seter,(planen var 2seter) 8000 full kasko... Men M5 har vert drømmen lenge,så det er vel ingen vei tilbake;) er det vanskelig å få tak i komplett skinn int til touring? Mvh er samme pris på forsikring enten det er 2 eller 5 seter. hvertfall det de sa til meg. når det gjelder interiør så spørs det om det er helsvart, lyst eller så har du noen komboer som BARE m5 touring har. jeg har nettopp fått tak i baksete til min og jeg har egentlig leitet siden eg fikk bilen. og jeg har det som bare er levert til m5 touring.
nalegutt Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 oki;) eg har jo ikkje sagt att det må bli en av di 2 som er linket till, kansje eg bør vente litt? Vet aldrig ka som dukker opp:) noen som trur det svarer seg å importere? Ingen erfaring selv med import...
jon///M Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 +et med å importere er jo at du får flere valg. men kan nok ende opp med og koste mer en di koster i norge nå. selv må jeg betale ca 130k bare i avgifter på min m5 den dagen jeg skal ha skilter, og da er ikke kjøp av bil, moms, utgifter ved henting/frakt med. samt må du kanskje regne med og skifte slitedeler og slikt.
Werther Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 heihei folkens, jeg sitter her å vurderer kjøp av E34 M5 stasjonsvogn, noen formeninger om hva jeg må kjikke spes etter? typiske feil med desse bilene?er bare 2 til salgs nett nå som jeg ser: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2058806 noen formeninger? eventuell import? mvh Stein Arild Nr 1 har stått til salgs med jevne mellomrom i nesten et år. Nr 2 sto til slags i august/september, ble solgt og ble satt ut til salgs igjen etter noen uker med ny selger. Er vanskelig valg, begge er fine biler. S38 er ikke skuddsikkker, men det finnes biler som har gått over 400k på original motor. Personlig synes jeg stoffinteriøret i M5/M3 ser koreansk ut, så sverger til skinn. Typiske feil må vel være: Bånnpannelekkasje, sjekk feilmelding for støtdempere, smårust samt ledningsnettet i bakluka/c-stolpen er ofte defekt. Bruktimport er ikke gunstig økonomisk, spesielt ikke med eurokurs på 9.75. Men hvis du er villig til å betale mye for en godt utstyrt touring fra tyskland (gjerne individual), så trå til. Men ikke regn med at du vil få solgt den til det du ga. Realistiske priser om dagen er 90-160k, selv om bilen er 100% strøken.
M5captain Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 S38 motoren er langt ifra noen skuddsiker motor . Dvs den er avhengig av en del ting for at den skal være "skuddsiker" husk dette er racingmotorer tilpasset en gatebil og de bør behandles deretter. Jevnlig service med oljeskift , filter, plugger ( coiler!) etc. Her må du ikke slurve med noe , og ting må tas med engang de oppstår. et motorhavari koster omtrent like mye som bilen. Kjedestrammere BØR være byttet. sjekk elektriske , der ligger fremgangsmåte på nett for å enkelt bla igjennom OBD og sjekke feks ladespenning. Ellers så anbefaller jeg ingen med relativ trang økonomi , behov for å bruke bilen hver dag til/fra jobb og kort vei til jobb slike biler. De er gamle og fleste partene av de som har hatt slike biler før deg har ikke hatt råd til å vedlikeholde de skikkelig. Motoren liker ikke småkjøring , og den bør kjøres godt varm før du stopper den. Om du hopper over dette kan motoren fort bli veldig gretten ( tenk dama med pms ) 160 000kr for en bil i Ok stand er en helt grei pris , rekn med ekstra 100 000kr i diverse utlegg over et par år om du har tenkt å holde bilen i god stand. Prisene på desse bilene avhenger ofte mer av teknisk tilstand og om vedkomende som skal ha en slik bil er villig til å betale det selger forlanger. Jeg hadde ikke synest en pris på 250 000kr for en slik bil i GOD stand var for drøy. Den kan fort bli mye billigere en den til 140 000kr. En 95 ( modell med alle goddiser og relativt lav km og i god stand ligger nok rundt 300 000kr + for rette kjøperen. Og om noen stusser på prisene jeg oppgir , så kan jeg si at jeg vet godt hva det koster å få en 140 000kroners bil i GOD stand. Og om bilen mangler servicedokumenter så hadde jeg som minimum krevd en komplett test hos bmw der en la spesielt vekt på motor. ( komp test og lekasjetest) Om dette koster noen tusen kroner så blir det småpenger om noe ryker. konklusjon: Vist du synest at 200 000kr er for høy prising for en slik bil i god stand så er det IKKE bilen for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå