Fliid Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 eriklepe; motorputer fra Koed. Ikke kjøp shims. Monter IX BKF samt sylinder. Da står motoren lavest og den er ikke skrstilt. Skjekk mitt prosjekt.
Hardtop Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Motorstikk varierer, bl.a om bilen har ABS eller ikke. Har du flaks starter bilen, har du uflaks kjører du plussen rett til jord. Søk etter skjema, ligger både her og på BMWCCN. "Riktig" plassering av motor oppnås med E36 motorfester og motorgummi fra E28 535i, uten shims noe sted. Vinkel blir riktig, motoren havner lavt. Bremsekraftforsterken må da byttes ut til Golf1/BMW 2002/325iX tandem eller E34 M5 f.eks. Mellomaksel avhenger av hva du velger å bruke av girkasse. Original E30 kasse og mellomaksel kan brukes (med starter og svinghjul fra M20), men må tiltes 10 grader. E30 M3 aksel kan brukes med E36 328i/M3 kasse. Denne har stor Hardy, noe jeg trodde E34 ikke hadde?
Fliid Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Hardtop, E30 218i Touring facelift med ABS = brent rattstamme ledningsnett. Og er ikke koed's motorputer kopi av 535 E28 puter?
M3 Yngve Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Jeg har stor hardy på min E34 kasse fra 93. Trodde ikke det jeg heller. Derfor ble den kortet og sveist sammen med 316/525 akslen. Men kan bruke fra 328 E36/ M3 E30, om du har store hardyn som nevnt. Min motor fra 525 93 har ikke samme stikk som 316 89 face. Den går heller ikke reint, den går supert på tom gang, og når den får litt temp, bare "bøer" den, og går ikke noe særlig over 2000 rpm. Noen som har noe tips om det? Motoren gikk som bare det i 525en.
Stene89 Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Takker. bare å fortsette å komme med forslag her. ser det er veldi mange forskjellige meninger om hvordan ting skal utføres osv.
M3 Yngve Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Vi er vel enige at det å bytte bremsekraft forsterker, er et lurt valg. Og har du E34 motor, må du bytte til E36 motor fester ( de fra motoren og til gummin, i alu) Så hvem gummier du bruker, og hvordan du ønsker å ha motoren, blir da fritt valg. Lykke til. Står vel noe her også. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=92297&highlight=
plugg69 Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 har plastforinger på min, det funker som fan=) skal bynne å hive på turbokit i vinter.. =) jeg har m52b28, med original kasse og mellomaksling..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå