Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eriklepe;

motorputer fra Koed. Ikke kjøp shims. Monter IX BKF samt sylinder. Da står motoren lavest og den er ikke skrstilt. Skjekk mitt prosjekt.

Skrevet

Motorstikk varierer, bl.a om bilen har ABS eller ikke. Har du flaks starter bilen, har du uflaks kjører du plussen rett til jord. Søk etter skjema, ligger både her og på BMWCCN.

"Riktig" plassering av motor oppnås med E36 motorfester og motorgummi fra E28 535i, uten shims noe sted. Vinkel blir riktig, motoren havner lavt. Bremsekraftforsterken må da byttes ut til Golf1/BMW 2002/325iX tandem eller E34 M5 f.eks.

Mellomaksel avhenger av hva du velger å bruke av girkasse. Original E30 kasse og mellomaksel kan brukes (med starter og svinghjul fra M20), men må tiltes 10 grader. E30 M3 aksel kan brukes med E36 328i/M3 kasse. Denne har stor Hardy, noe jeg trodde E34 ikke hadde?

Skrevet

Jeg har stor hardy på min E34 kasse fra 93. Trodde ikke det jeg heller. Derfor ble den kortet og sveist sammen med 316/525 akslen. Men kan bruke fra 328 E36/ M3 E30, om du har store hardyn som nevnt. :D

Min motor fra 525 93 har ikke samme stikk som 316 89 face.

Den går heller ikke reint, den går supert på tom gang, og når den får litt temp, bare "bøer" den, og går ikke noe særlig over 2000 rpm. Noen som har noe tips om det? Motoren gikk som bare det i 525en.

Skrevet

Takker. bare å fortsette å komme med forslag her. ser det er veldi mange forskjellige meninger om hvordan ting skal utføres osv. :)

Skrevet

har plastforinger på min, det funker som fan=) skal bynne å hive på turbokit i vinter.. =) jeg har m52b28, med original kasse og mellomaksling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...