Gå til innhold

Stoler du på at verkstedet behandler bilen din pent.?  

136 stemmer

1. 1. Stoler du på at verkstedet behandler bilen din pent.?

• Ja
      28
    • Nei
      109

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, er helt enig at enn skal gjøre det enn har blitt spurt om, og det skal gjøres skikkelig. Men enn legger lettere merke til de dårlige historiene enn de gangene enn har vært fornøyd. Har selv hatt flere historerer som langt ifra har vært positiv. Hadde en nissan 200sx s13 når jeg var 18, en bil jeg var meget stolt av, og dertill opptatt av å "beskytte" den. Hadde den på EU kontroll på et verksed i Ski, vil ikke nevne navn. En ting var at den ble prøve kjørt, enn annen ting, var bremse testern: var en merkelig innretnig som krevde veldig høye biler hadde jeg inntrykk av, for min manglat sikkert 5 cm. Det han ikke så, var at jeg stod i døråpningen å så på dad han tok fart for å komme opp på bremsetestern, som resultat av leppa nederes på fangern ble løs, og skikkelig ripet opp. Spurte hvorfor han gjorde det, da fikk jeg beskjed om at han måtte ta bremse test.

Så jeg skjønner skeptisen, men alle er ikke sånn...

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal ikke lengre enn til Skien for å se det samme :)

Er et verksted som tar service og reperasjoner på spesialbiler (den bak wattenberg bensinstasjonen).

Var opp til flere anlednigner jeg så spesielle biler ha turtallsperre oppover veien mot Siljan. Da blant anntet en Porche 911 carrera

Skrevet

har en kompis som leverte inn cosworthen sin til eu, og satt å venta på den imens, (uten å si ifra), tok ca 5 min så så han cosworthen dru ut ifra verkstedet med hjulspinn på de 2 første gira bortover, han satt å venta til han kom tilbake, og imens hørte han hvordan han kjørte emd bilen (3" eksos bråker) og når han kom til bake gikk han rett bort til sjaføren og DRO han ut av bilen. og dro han med inn til verksmestern og fortalte det slik det var, og da hadde vist mekanikern fått fyken den dagen :P like greit spør du meg

Skrevet

Er et verksted som tar service og reperasjoner på spesialbiler (den bak wattenberg bensinstasjonen).

Å ? Husker ikke det verkstedet.

Den bak YX, du ser bilene står på utsiden hele tiden. Husker ikke navnet. Men er jo det eneste verkstedet du ser når du er på YX.

Skrevet

Litt halvveis OT, men tenkte på det nettopp pga slike saker: Noen som vet pris på sånn GPS-utstyr med logging, og hvor det kan skaffes?

Skrevet
Kjernen til problemet er vel at mekanikere flest har lite skolegang, med dertil sosiale antenner og ansvarsfølelse.

Er ikke uten grunn at det heter greasemonkey.

Sosiale antenner trenger ikke ha noe med skolering å gjøre. Jeg har gått mekaniske fag og vk1 kjøretøy, etterfulgt av allmennfaglig påbygning og går nå mitt 2. år på BI. En ting er sikkert, det finnes folk som mangler sosiale antenner også på andre studieretninger og innen høyere utdanning. Jeg har faktisk litt det motsatte inntrykket, nemlig at jo høyere utdanning folk har, jo kortere sosiale antenner har de.

Skrevet

Virker som de som gjør dette er uproffe og har manglende respekt for yrket og kundene.

Hadde noen gjort det med min bil, hadde jeg nok sakt klart ifra hva jeg synest om det. Har forøvrig gps med log, som viser hvor den har kjørt på et kart, hvor lenge bilen bevegde seg, max fart under turen, gj. fart under turen Osv... Bare å legge den en mindre synlig plass.

Koster ikke mange hundre kr. for en nå. Bare å kjøpe en garmin hånholdt gps (heter vel rexx/trexx(?) den jeg har)

Skrevet
hadde min opel astra GSI på eu kontroll. det er en litt spessiel bil og ikke så alt for mange av i norge. veier ca 1000 kg og har en 2,0 16V DOHC motor på ca 160 hester. den bilen går meget bra. på kontrollen må alt testes sa de. og bilen må prøves. det er greit tenkte jeg. og regnet med at folk tester en bil ordentlig og forsvarlig. jeg står ute i solen og venter mens de tar kontrollen. og brått kommer bilen ut av verkstedet og skal testes. gutten som kjører bilen ser ut som en 16 åring som er utplassert fra skolen. han har bånn gass til turtall sperra før han teller etter om alle tannhjula i girkassa er der mellom 1 og 2 gir. jeg kjører selv litt hardt til tider. men har aldrig kjennt bilen mil lukte brennt etter en liten tur. jeg ble grinette og spørte hvorfor de grisekjørte bilen min. og da ble de bare sure tilbake og sa bilen må testes for og se at den er trygg og ha på veien.

når jeg dro derfra kjørte en eldre kar fra vrekstedet med en ganske ny porsche kayenne eller hva de heter. og jeg er ganske sikker på at den også lukta brennt når den kom tilbake sånn som han kjørte den bilen.

Hvor var det du hadde den bilen på verksted?

Greit og vite når vi er fra samme by,så vet jeg hvor jeg ikke skal anbefale folk og dra...

Om di ikke tar eu hos meg da :D

Skrevet

Jeg jobber fortiden som mekaniker selv. Dette på tross av at jeg har allmennfaglig utdanning, og over 6 i snitt (med tillegg for realfag)....

og det første som skal sies er at bmw eiere stort sett er noen spesielle mennesker.. og disse "vraka"mekanikerne kjører.. jeg skal ikke snakka for alle, da det er flere mekanikere som ikke er dyktige på bilkjøring, og heller ikke noe interessert i "motorsport" siden.

min bil er 3 forskjellige farger + bulker.. et vrak altså? bilen ruller forøvrig på bilstein dempere og eibach fjærer.. noe polyurethan foringer.. brembo 4 pot kalippere foran (330mm) og m5 (300*20) bremser bak..

m5 stabstag foran og bak.. 2+2 m5 interiør.. m5 opptikk.. osv osv..the list goes on.... og det jeg ikke takler er e36 320 eiere (eller e30) med noen vrak av noen biler, dog tøffe felger og styling, og ikke minst kn filter.. som tror bilen deres er bedre enn alt annet, og de kan egentlig mekaniker yrket bedre enn dem som er det...

jeg kjører ALDRI en motor hardt om den er kald, dog bruker jeg hele arbeidsregisteret om jeg sliter med å finne årsaken til fusk..eller bare for å kontrollere at alt er som det skal.. holdningen til verkstedet er at det er HELT uaktuelt å kjøre biler hardt (folk har fått fyken for dette)...

jeg er også møkk lei alle feil som har "oppstått etter verkstedsbesøk".. de fleste slike som kommer inn bunner i ting vi ikke har vært borti engang..

dog skjønner jeg forbannelsen til folk som har blitt behandla dårlig, eller bilene dems that is.. så en tidligere kollega fyre opp en 325 kompressormata sak, kald, og tømme førstegir.. dette er helt elendig..

men en må ikke få abstinenser selv om andre kjører bilen, og kanskje tyner den.. det er faktisk ikke så enkelt å få fram "motorfusk ved pådrag på høyt turtall" på en m5 på noen annen måte enn nettopp å prøve dette... og da går det ikke sakte for seg akkurat.. det sier seg liksom selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...