Gå til innhold

Stoler du på at verkstedet behandler bilen din pent.?  

136 stemmer

1. 1. Stoler du på at verkstedet behandler bilen din pent.?

• Ja
      28
    • Nei
      109

Anbefalte innlegg

Skrevet
hadde min opel astra GSI på eu kontroll. det er en litt spessiel bil og ikke så alt for mange av i norge. veier ca 1000 kg og har en 2,0 16V DOHC motor på ca 160 hester. den bilen går meget bra. på kontrollen må alt testes sa de. og bilen må prøves. det er greit tenkte jeg. og regnet med at folk tester en bil ordentlig og forsvarlig. jeg står ute i solen og venter mens de tar kontrollen. og brått kommer bilen ut av verkstedet og skal testes. gutten som kjører bilen ser ut som en 16 åring som er utplassert fra skolen. han har bånn gass til turtall sperra før han teller etter om alle tannhjula i girkassa er der mellom 1 og 2 gir. jeg kjører selv litt hardt til tider. men har aldrig kjennt bilen mil lukte brennt etter en liten tur. jeg ble grinette og spørte hvorfor de grisekjørte bilen min. og da ble de bare sure tilbake og sa bilen må testes for og se at den er trygg og ha på veien.

når jeg dro derfra kjørte en eldre kar fra vrekstedet med en ganske ny porsche kayenne eller hva de heter. og jeg er ganske sikker på at den også lukta brennt når den kom tilbake sånn som han kjørte den bilen.

Hvor var det du hadde den bilen på verksted?

Greit og vite når vi er fra samme by,så vet jeg hvor jeg ikke skal anbefale folk og dra...

Om di ikke tar eu hos meg da :D

fredrikstad motorcenter trur jeg de heter. eller ED-Garasjen fra lange flate ballær filmene om du vil :P

bruker et bestemmt verksted hver gang. for de kjenner jeg godt og har alltid brukt de.. og de kjenner bilene mine. har alltid levert bilen der til EU men de utfører ikke EU så de har tatt bilen til fredrikstad motorcenter. men de senere årene har jeg bare tatt den med selv istede for og gå innom verkstedet "mitt" et ledd mindre innblandet i saken :P

det verste er at jeg bruker de gang på gang. tror det er gammel vane jeg. er jo bare trøbbel der hver gang. jg blir missfornøyd hver gang jeg har EU der.

er som nevnt episoden med opelen da.

så med E30`n fikk ikke den i bremse tester for bilen var for lav. fikk beskjed å ta av frontfanger (rieger GTS) og komme tilbake. jeg gjore så og kom tilbake. den ville fortsatt ikke ned i gropa pga sideskjørtene. de var sparklet fast i bilen og lakkert så de kunne ikke tas av. men da var det greit. var ikke så viktig med gropa likevel. men fikk nye feil da. manglet frontfanger og d var livsfarlig for "myke traffikanter" fik feil fordi blinklysene hang i ledningene og dingla. men de ba meg jo faen i meg og ta av fangeren og komme tilbake.

alle lys mangla på bilen. men man må ha på tenninga for og få lys. (alle virka når jeg testa på verkstedet) senkinga ble ikke godkjent pga manglende pappirer.

på E38 gikk et knæll gult senkesett gjennom uten et eneste pappir. fikk feil på ALLE blinklys. feil farge. bytta 3 av 6 pærer. og den skle glatt gjennom på etterkontrollen som kostet 242 kr for at en fyr gikk ut og så på lysene mine i 24 sek. og i tillegg godkjente han noe som ikke ble godkjent sist.

har aldrig vært der uten og måtte tilbake på etter kontroll.

jeg tror de alltid finner noe piss på bilene for og få penger fra etterkontrollen.

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Leverte inn min forrige E36 på verksted da panservaieren røk. Hadde god erfaring med verkstedet fra før og stolte på de.

Men da jeg kom hjem i gården og parkerte, så jeg en stor bulk i panseret over panserlåsen, som om de hadde trykket panseret ned for å få det opp.

Kjøre sporenstreks tilbake og påviste skaden. "Nei den var der når du kom inn hit den" "Ikke faen", sa jeg "jeg hadde da sett en bulk i mitt eget panser".

Det endte med ord mot ord, dessverre.

Som prikken over i'en klarte en annen ansatt å rygge i bilen min mens jeg var inne for å finne verksmesteren.... :roll:

Nå har jeg heldigvis en flink mekaniker som jeg stoler 100% på som fikser bilen min når det trengs, som også er BMW entusiast! Våger å påstå at det er kun disse som ivaretar bilen til kunden skikkelig.

Skrevet
lurer på en ting når de tar EU-kontroll og måler db og avgasser ved gitt turtall (4250omdr?). Passer de på at motor har en fin temperatur først?

Tror nok ikke de tar seg bryet med og varme opp motoren i 10-15min først nei..

Jeg skrur selv på bilene. Skal noen andre røre bilen, skal jeg selv være til stede..

Skrevet
lurer på en ting når de tar EU-kontroll og måler db og avgasser ved gitt turtall (4250omdr?). Passer de på at motor har en fin temperatur først?

Jeg kjører alltid bilene varme (nåla rett opp) før jeg tar avgasstest (som skal gjøres v/2000 rpm) Men er MANGE som slurver med det. Mange tenker altfor mye profitt og alt for lite på å gjøre jobben riktig. Mange dropper avgasstesten helt. Db-måling har jeg aldri tatt. Vet ikke om utstyret funker engang :shock:

Skrevet
Vil ikke avgassen måles feil hvis motor er kald? Eller er det motsatt?

Motor skal være driftsvarm ja.

Bør ikke ha stått på tomgang for lenge rett før testen heller.

Skrevet

Til tross for at jeg stort sett har kjørt eldre biler uten større verdi har jeg alltid vært i nærheten når bilen har vært på verksted og fulgt med. Stemmer nok Nei på avstemminga jeg og.

Har ingen historier om noen verksted her oppi, men vet at de fleste (om ikke alle) gir F i å varme opp motorene før de tar å tester avgasser og alt sånt. I tillegg til å være hard på gassen når dem skal ut å prøvekjøre.

Skrevet
Kjernen til problemet er vel at mekanikere flest har lite skolegang, med dertil sosiale antenner og ansvarsfølelse.

Er ikke uten grunn at det heter greasemonkey.

Hva er det for en idiotisk uttalelse? Er vel professor på høyskolen du vel?

Forresten så skal motorene være varme på avgasstestene. Det er også en av grunnene til at vi prøvekjører. Får helt feil verdier hvis motoren er kald.

Skrevet

Du kan ha en legeutdannelse og fortsatt være tett i nøtta.

Men der jeg kommer fra, er mekanikeryrket sett på som den lette veien til jobb. Jeg skal ikke ta alle mekanikere under en kam, for det er endel av dem som faktisk bryr seg om kvaliteten på arbeidet de gjør for kunden.

Skrevet
hva er den billigste måten å få logga kjøreruter og fart i bilen??

sånn for sikkerhets skyld i slike tilfeller??

Mobiltelefon med gps, legg den i hanskerommet før du leverer inn bilen...

Skrevet
Leverte inn min forrige E36 på verksted da panservaieren røk. Hadde god erfaring med verkstedet fra før og stolte på de.

Men da jeg kom hjem i gården og parkerte, så jeg en stor bulk i panseret over panserlåsen, som om de hadde trykket panseret ned for å få det opp.

Kjøre sporenstreks tilbake og påviste skaden. "Nei den var der når du kom inn hit den" "Ikke faen", sa jeg "jeg hadde da sett en bulk i mitt eget panser".

Det endte med ord mot ord, dessverre.

Som prikken over i'en klarte en annen ansatt å rygge i bilen min mens jeg var inne for å finne verksmesteren.... :roll:

Nå har jeg heldigvis en flink mekaniker som jeg stoler 100% på som fikser bilen min når det trengs, som også er BMW entusiast! Våger å påstå at det er kun disse som ivaretar bilen til kunden skikkelig.

Er helt enig med deg i at det er entusiast-mekanikerne som i stor grad er de beste når det kommer til behandling av kundebiler! :wink:

Og jeg vil vel også ha med de som virkelig liker jobben sin (bilmekaniker) i denne kategorien, de kan jo være utrolig dyktige rent faglig sett, uten nødvendigvis å måtte dyrke billidenskap på fritiden, men som oftest går disse to hånd i hånd 8)

Jeg ser på bil/bmw som mye mer enn et fremkostmiddel, det er en del av livsstilen, imaget og meg som person, og det er helt greit at enkelte andre ikke deler denne interessen, og det respekterer jeg, og da er det synd at enkelte folk ikke kan respektere oss som elsker bil, og som heller ikke ser problemet hvis de forårsaker en liten skade på vår kjære :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...