Bimmerlars Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Dere som har eller har hatt BMW 850, hvordan fungerer disse bilene i det daglige? Er de driftsikre? Hva er kjente problemer? Hvordan er bensinforbruket? Er manuellgirkassa og bakakselen holdbar? Drivverket generelt. Er motoren stort sett i orden? Hvor langt går de før toppakninger må skiftes? Hvordan er de å skru på? Mye likt andre BMW'er (E36, E34 osv.) eller er de veldig særegne? Rustangrep noe stort problem? evnt. hvor Takk for svar og god jul
Fredrik Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 http://www.e31.net/models.html Alpina E31 B12 5.7
egil s Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Hvor drift sikker er en nesten 20 år gammel bil? Jeg vil påstå at får du er som er velholdt er den det. Foringer i forstillingen ryker, på lik linje med andre BMW'er, så ikke noe nytt der. Bensinforbruk... regn med 1,5-2 liter på mila i snitt, min ligger rundt 1,6. Langkjøring ned mot 1,1 og i byen 2+ Tung høyrefot gir også raskt et snitt på 2 liter. Drivlinja og motor mekanisk sett er vel skuddsikker. Noen kasser får litt problemer med en ventil som lekker innvendig, men det er ikke så ille å få det fikset. Mine toppakinger har nå gått 125.000km uten problem. Rust... nei, bortsett fra soltak er det veldig lite av det. Å skru på... omtrent som E34, har dog noen finurlige hjulopphengs løsninger som er ganske unike. Kjente problemer. Bytt tenningsdeler i motoren, enkelte plast deler ryker med tiden, F.eks hendelen for å vippe fram stolryggen, pixel problemer i kjørekomputeren Og enkelte små elektriske problemer av varierende årsak. Så vil nok sidestille det å ha den som å ha en E34. Mange eiere sier at få biler gir dem så mye bil for pengene, og problemene er ikke flere enn på vanlige biler.
Bimmerlars Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Skrevet Desember 23, 2008 Høres jo bra ut det. Alt er jo egentlig greit så lenge de ikke ruster opp
egil s Skrevet Desember 24, 2008 Skrevet Desember 24, 2008 Lite rust, de er full galvaniserte disse bilene. Jeg hadde rust på soltaket mitt da jeg kjøpte den, men det fikk jeg fikset før jeg henta bilen. Kom en tråd på www.8er.org om en som hadde funnet noe rust bak en innerskjerm i England. Om du leser litt på det forumet så finner du masse informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå