Gå til innhold

Ulyd i styring E 53 (X5)? Kan det være tannstanga?

Chris A
 Share

Anbefalte innlegg

JEg ha en ulyd ved høyt rattutslag til venstre og når jeg retter opp bilen igjen. Vibrasjon og vibrerende lyd. lyden er dær ikke hele tiden eller hele tiden når jeg svinger venstre. Ikke noe ved normal kjøring, ikke noe døgang i rattet. Står man i ro og svinger er det ikke noe lyd. Når lyden er dær og man gir gass forsvinner den. Virker som om at den kommer når man fysisk retter den opp selv.

Noen som har peiling? Det er skiftet tannstang når bilen var godt 55.000 sommeren 2006. Kan det være denne som har godt igjen? Kan det være lite servoolje? noen stag eller noe? ER det fra 4x4 systemet? Servopumpe?

det er ikke noe ulyder ved kjøring, bilen var nettopp på NAF kjøpstest. Dem har ikke funnet noe ang. dette. Sikkert fordi lyden ikke er dær hele tiden.

Håper noen har peiling, kanskje det bare skal være slik :-) Tenkte visst det er tannstanga så skal den vare i mer en 2 år, da er det reklamasjon.

God jul allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Verkstedene finner ingenting galt. Bilen er 100% fast og fin fremme. Skiftet et par casterstag som var begynt å sprekke. Etter dem hadde løftet bilen opp og sjekket alt hørte ikke dem lyden mer. kona hentet den og kjørte bilen og svingte til venstre plutselig var der en liten lyd igjen.

På X5 forumet, snakker en om støtdemper og tårnlager i dem baner noen som tror på det?

Det er en sporadisk lyd ikke alltid den er dær.

Den er dær kun ved venstre sving, gjelder og ved rygging når ratt er mot venstre.

Beskrivelse:

Ratt helt til venstre, retter opp igjen, lyd:drrrrr og litt vibrasjon, normalt helt tilbake til senter. merkelig!!

Link til tråden hos X5 World:

http://www.x5world.com/x5-e53-forum/564 ... post561300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos BMW og hos lokalt verksted. BMW mente det var rattakselkrysset. Lokalt mente ikke det, det var teit og fint!! MAn skifter ikke for å skifte dette krysset koster ca. 2500 pluss arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Case closed!

Etter jeg la om til sommerdekk, er ulyden borte!! Eneste jeg kan tenke meg er feil impress på felg. At felgen har tatt bort i et eller annet stag, demper eller liknende.

Har dere tro på denne teorien??

Har kjøpt meg brukte 17" orginale X5 felger, så da er det i hvertfall riktig impress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...