Chris A Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 JEg ha en ulyd ved høyt rattutslag til venstre og når jeg retter opp bilen igjen. Vibrasjon og vibrerende lyd. lyden er dær ikke hele tiden eller hele tiden når jeg svinger venstre. Ikke noe ved normal kjøring, ikke noe døgang i rattet. Står man i ro og svinger er det ikke noe lyd. Når lyden er dær og man gir gass forsvinner den. Virker som om at den kommer når man fysisk retter den opp selv. Noen som har peiling? Det er skiftet tannstang når bilen var godt 55.000 sommeren 2006. Kan det være denne som har godt igjen? Kan det være lite servoolje? noen stag eller noe? ER det fra 4x4 systemet? Servopumpe? det er ikke noe ulyder ved kjøring, bilen var nettopp på NAF kjøpstest. Dem har ikke funnet noe ang. dette. Sikkert fordi lyden ikke er dær hele tiden. Håper noen har peiling, kanskje det bare skal være slik Tenkte visst det er tannstanga så skal den vare i mer en 2 år, da er det reklamasjon. God jul allesammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 ta å sjekk servooljenivået, kan være at det er der "sutre" lyden kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2008 ta å sjekk servooljenivået, kan være at det er der "sutre" lyden kommer fra JA det minner meg om slik lyd. lite servoolje. Men oljen skal vel ikke forsvinne? det er ingen tegn til lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 den skal ikke bare forsvinne nei, kanskje det er litt tett i ett filter da ? har du sjekkt med oljenivået ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2008 ER det filter på servoen? Jeg har ikke sjekket oljen, skal gjøre det. Er det vanlig automat olje (Rød) ATF olje som evnt. skal etterfylles? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar br. Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 Det står i toppa hvilken olje du skal bruke, mulig det er chf.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 er ikke usansynlig at det er tannstanga! vest du har lyd ved mye rattutslag på ujevn vei er det ikke servo som er problemet! kontakt førhandleren! er bare å klage! du får nåkk ny på garanti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2009 Ta meg en tur innom BMW i Førde, i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2009 Verkstedene finner ingenting galt. Bilen er 100% fast og fin fremme. Skiftet et par casterstag som var begynt å sprekke. Etter dem hadde løftet bilen opp og sjekket alt hørte ikke dem lyden mer. kona hentet den og kjørte bilen og svingte til venstre plutselig var der en liten lyd igjen. På X5 forumet, snakker en om støtdemper og tårnlager i dem baner noen som tror på det? Det er en sporadisk lyd ikke alltid den er dær. Den er dær kun ved venstre sving, gjelder og ved rygging når ratt er mot venstre. Beskrivelse: Ratt helt til venstre, retter opp igjen, lyd:drrrrr og litt vibrasjon, normalt helt tilbake til senter. merkelig!! Link til tråden hos X5 World: http://www.x5world.com/x5-e53-forum/564 ... post561300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2009 Har vært hos BMW og hos lokalt verksted. BMW mente det var rattakselkrysset. Lokalt mente ikke det, det var teit og fint!! MAn skifter ikke for å skifte dette krysset koster ca. 2500 pluss arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Case closed! Etter jeg la om til sommerdekk, er ulyden borte!! Eneste jeg kan tenke meg er feil impress på felg. At felgen har tatt bort i et eller annet stag, demper eller liknende. Har dere tro på denne teorien?? Har kjøpt meg brukte 17" orginale X5 felger, så da er det i hvertfall riktig impress. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå