Gå til innhold

Bmw e34 skrensebil


Slatan
 Share

Anbefalte innlegg

Siden sommeren så har jeg drevet å småplukket litt på min første bil, en 520i e34 1989/90. Hadde en motor som brukte hinsides mye olje så fant ut at jeg skulle bytte denne med noe litt grommere og mer gøyalt.. Og det var vell i disse stunder det skeiet såppas langt ut at jeg fant ut at jeg skulle bygge meg noe "gøy på bane"

Planen er å bygge opp en 520i til en 535i med gosaker som tilsvarer et effektantall på rundt 350-400hk. med org effekt på 210 så burde ikke det være så mye jobb?

I førsteomgang var det snakk om skilt og all den j*velskapen, men etter et par kjappe telefoner til så og si samtlige forsikringselskap i Norge fant jeg ut at jeg like så greit bygger meg en banebil. Desuten kan det vell ikke være stabilt på noen måte å sette en 20åring med tung høyrefot og nok anmeldelser fra før av bak rattet på et sånt beist.

Så av mine egen sikkerhet (Og resten av bygda her si) så fant jeg ut at det skal bli fullblods banebil. Der igjen falt valget på drifting da det er den type sport jeg syns er mest gøyal.

Selve prosjektbilen er i disse dager helt ribbet, bakstilling står igjen og det skal den til forstilling er ferdig, og venter bare på noen metalplater og sveiseapperat. (2 små flekker jeg vil fjerne).

Driver å bestiller deler til forstilling i disse dager og valget falt på 330(?)mm bremseskiver med tilhørendes kalipere , stempel og slanger/rør! Pris: Dyrt nok..(Ikke bestilt enda, men fikk godt med rabbat)(GS-Bildeler).

Nye fjærer og dempere (40mm eller 60mm) av noe bra slag er også planen såklart. men her er jeg helt blank enda. (Kan skryte på meg at jeg ikke har sett på dette enda.)

Driver også å prøver å velge ut foringer i disse dager, men noen folk sier dreia alu, mens andre sier polyuretan(Sånn det skrives?) Hva f* burde jeg velge? Har ikke tilgang til noen gode dreieapperat så jeg får ikke dreid selv.

Samtidig så er jeg på utkikk etter ledningsnett (Motorbiten) til 3.5 literen da det som satt i bilen den fulgte med i var så som så. noen råtne kabler og sånt dritt.

Motor vurderer jeg på å sende bort for oppbygging, bare for å slippe dette selv. Noen forskag til firmaer å sende den til?

eller er det like så greit å prøve å anskaffe komplett m5 motor (3.6) og piffe den opp til 350hk?

ellers så er det den vanlige regla med bur, bøttestol og 4pkt sele x2 og sikkerhet generelt

Sponsorlista mi er fattig enda, men i disse dager så er jeg i gang og skriver ned en søknad.

Noen tips til hva jeg burde ta med for å kanskje være litt mer overbevisendes?

***Stemningsbilde***

_MG_0002.jpg

Da har jeg ikke noe mer å si enn at jeg håper folket her syns dette prosjektet kan være interesant og vil følge med på utviklingen som skjer sakte, men sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tipper jeg må ty til turbomating ja! Har også vurdert litt på presse for en litt jevnere effektkurve.. Men må nesten høre meg fram litt når det gjelder det. Regner med at jeg følger en oppskrift på en holdbar, men morsom motor om jeg finner det!

Satser på å gå ut i fra forstillingia i fra delebilen(org 535) eller bruker 520 sin om det skulle være samme skitten.

Understell blir vell gode fjærer og dempere i fra et merke som har en fot eller flere innen bilsport.(Her er jeg usikker, men driver så smått og hører litt rundt. Satser også på å få bilen et par hakk lavere.)

stive opp på alle mulige plasser

Nye foringer som sagt.

Noe større bremser.

ikke noen ide til noe som funker av fjærer og dempere dere da?

Litt fersk på den biten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350-400hk på 3,5l motor trenger du ikke gjøre rare modifiksajonene:p sett på turbo og litt annet sprut så er du der.

Planen(drømmen) er innmat og oppsett som kan klare 600hk. Men nøyer meg med 350-400hk i første omgang. Mest for å lære å kjøre sprek bil.

Ingen her som skulle ha grenrør liggendes til M30b35? :D

Lommeboka mi syns at 12000,- var litt dyrt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...