Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har av og til problem med at jeg bare får kald luft ut av alle dysene. skrur jeg tempen opp til f.eks 30 grader pleier det å komme varmluft etter hvert, men så går det en stund så er det på an igjen. Kan det være vannpumpa som har tatt kvelden, eller bare luft i systemet? Andre ting?

Skrevet

Kan være den vifta i klima-panelet som har tatt kvelden

Sitter ei vifte der som drar lufta fra kupeen over en sensor for å sense temp i bilen

Dersom denne kvelder blir det etter hvert varmt inni konsollen selv om det ikke er tilsvarende varmt i kupeen, og derfor lurer bilen seg selv til å tro at det er varmere enn det faktisk er

Så vidt jeg vet må hele panelet byttes, koster ca 6000 fra GS for et nytt

Skrevet

Åh, saftig. Kom på at jeg stod med bilen på tomgang en stund mens bilen var varm. Da jeg begynte å kjøre gikk tempen langt opp før den gikk ned igjen til normalt. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Håper jeg slipper å betale 6 lapper for å fikse en "bagatell".

Skrevet

Enkleste du kan gjøre her er å skru ut klimapanelet

Etter at du har stoppa bilen skal vifta inni der gå i 10-15 min etter det jeg har hørt

Så dersom du tar ut panelet og sjekker den vifta og den står, så vet du hva problemet er...

Jeg måtte bytte dette panelet på min bil, og den hadde de symptomene du beskriver.

• 1 month later...
Skrevet

Du er sikker på at d ikke bare er kjølesystemet som ikke er lufta skikkelig? Har du ei luftboble i kjølesystemet kan det blåse kaldt fra varmeapparatet.

Skrevet

Det første du bør gjøre før du bruker penger på noe er og lufte kjølesystemet skikkelig. Kan være luftbobler som gir kaldluft.

Skrevet

blir motoren driftsvarm da? står nåla rett opp etter en kjøre tur? vis den ikke får opp tempen, er det sikkert termostaten. den var gåen på e39en min, da fikk jeg ikke farme inni cupën

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde begynt å kødda med føleren til klima'n inne i bilen dersom du samtidig sliter litt med for høy temp på kjølesystemet til tider.

Da ligger nok løsningen der ja! Vannpumpe, luft i systemet, termostat osv.

Skrevet
vet det er vifta....kom fram ved diagnosetest.

Hos deg er det sikkert bare vifta, men trådstarter har nok ett annet problem også, i og med at tempen på motor blir for varm til tider!

Så der er det ikke sikkert at vifta i kupeen har noe med saken å gjøre i det hele tatt.

Skrevet

Jeg tror jeg ville sjekke om det er luft i systemet og om du har nok frostvæske på motoren, siden den går av og på og motorvarmen stiger.

Du kan i alle fall få sånne problem om vannet i slangene eller radiator fryser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...